Gratis VPN addon?

nossie01

Gevorderd
27 mrt 2017
100
30
16
51
Hallo allemaal,

Zijn er addons met een VPN?
Of kun je een VPN anders in Kodi integreren zodat als je Kodi opstart er automatisch een, het liefst gratis, VPN ingeschakeld word?

Zijn er überhaupt gratis VPN diensten met genoeg bandbreedte op te streamen?

Graag wat advies over VPN.

Alvast bedankt.

Mvrgr.

Nossie
 
Gratis VPN`s zou ik persoonlijk mijden voor een paar euro heb je al goede betaalde.
 
  • Like
Reacties: Lex
deze is een goed voor nog geen 40 euro per jaar. Dus reken maar uit.

Maar je kunt hier ook eens kijken https://kodi-forum.nl/forums/vpn.84/

Met gratis weet je helemaal niet wat ze met je gegevens doen bij betaalde moet je er op kunnen vertrouwen dat er niet gelogd word.

Zelfde als met gratis wifi hotspots bijvoorbeeld.
 
Bij een gratis vpn is het vaak zo dat de gebruikers van deze vpn´s elkaars verbindingen gebruiken, zo functioneer je zelf ook weer als vpn en er via jou verbinding dingen gebeuren die je niet wilt.
Zelf maak ik gebruik van GooseVPN hier mag je per account onbeperkt aantal apparaten aansluiten zonder meerkosten. Bij een jaarabonnement kost Goose 5,00 euro een bestaande Goose gebruiker kan je zelfs nog een kortingscode van 30% sturen
 
Bij een gratis vpn is het vaak zo dat de gebruikers van deze vpn´s elkaars verbindingen gebruiken, zo functioneer je zelf ook weer als vpn en er via jou verbinding dingen gebeuren die je niet wilt.
Zelf maak ik gebruik van GooseVPN hier mag je per account onbeperkt aantal apparaten aansluiten zonder meerkosten. Bij een jaarabonnement kost Goose 5,00 euro een bestaande Goose gebruiker kan je zelfs nog een kortingscode van 30% sturen

Mooi verwoord enig nadeel met Goose vind ik dat ze in Nederland amsterdam gevestigd zijn.
 
Laatst bewerkt:
Deze topic maar verplaatst naar VPN/vragen want de discussie draait toch die kant op .
 
  • Like
Reacties: mrmiyagi
Mooi verwoord enig nadeel met Goose vind ik dat ze in Nederland amsterdam gevestigd zijn.
Afhankelijk waarvoor je de verbinding gebruikt en met welke landen. Bij het gebruik van torrents loop je het risico dat ook deze organisaties in Nederland net als Internet Porviders verplicht worden gesteld om gegevens beschikbaar te stellen.
 
  • Like
Reacties: mrmiyagi
Afhankelijk waarvoor je de verbinding gebruikt en met welke landen. Bij het gebruik van torrents loop je het risico dat ook deze organisaties in Nederland net als Internet Porviders verplicht worden gesteld om gegevens beschikbaar te stellen.

Klopt jij snapt hem en daarbij zit jij volgens mij andere kant van de wereld als ik het goed heb ;)
 
Klopt jij snapt hem en daarbij zit jij volgens mij andere kant van de wereld als ik het goed heb ;)
Ook dat klopt voor mij is de vpn een manier om een geoblokade te ontlopen en dan zit je vaak bij een wat kleinere organisatie beter. Jarenlang de vpn van Avast gebruikt helaas zijn daarvan bij oa netflix vele ip reeksen bekend. Goose belooft dat er altijd verbindingen zijn die niet als vpn te boek staan deze zijn te herkennen met een soort play knop.
 
Je kan ook denken aan nordvpn, met 6 lijnen, kan je dus delen. Er zijn 2 of 3 jarige abonnementen. Omdat ik hem deel betaal ik 2 euro per maand. Snel genoeg voor mijn 1080 films.
 
Nordvpn is ook een goede die gebruiken er hier meer idd,maar als je vroor gratis wilt gaan om te proberen kun je eens kijken naar het volgende.
En er zijn er meer waar je een proef periode kan aanvragen

 
Dank je wel allemaal voor jullie reacties.

Nog een aanvullende vraag betreft het gebruik van VPN: Hebben jullie deze op je Kodi device geïnstalleerd of op je router?

Ik zelf denk er aan om het op mijn router te doen omdat ik zelf via een Android TV box gebruik maak van Kodi maar mijn dochter kijkt via haar laptop.

Daarom lijkt het mij fijner om het op de router in te stellen. Waar ik dan wel op moet letten is dat de VPN voldoende snelheid bied want ik heb een 500/500 glasvezel verbinding en daar wil ik niet op inleveren.

Maar graag jullie mening/advies over waar de VPN in te stellen: Router of Kodi device?
 
Ik zou even kijken wat de snelheid doet op de kodi device is voor jouw wellicht beter voor een ander weer niet.
Mocht je op je router installeren kun je ook vanaf buiten evt je device benaderen als je wilt.

Welke router ga je gebruiken overigens ?
 
Dank je wel allemaal voor jullie reacties.

Nog een aanvullende vraag betreft het gebruik van VPN: Hebben jullie deze op je Kodi device geïnstalleerd of op je router?

Ik zelf denk er aan om het op mijn router te doen omdat ik zelf via een Android TV box gebruik maak van Kodi maar mijn dochter kijkt via haar laptop.

Daarom lijkt het mij fijner om het op de router in te stellen. Waar ik dan wel op moet letten is dat de VPN voldoende snelheid bied want ik heb een 500/500 glasvezel verbinding en daar wil ik niet op inleveren.

Maar graag jullie mening/advies over waar de VPN in te stellen: Router of Kodi device?

Ik zou hem installeren op je kodi device, wat ook een uitdaging is. Wat ik doe (bij het tv boxje) is hem eerst via Android / Google tv handmatig aanzetten en dan kodi aanzetten. Ik gebruik geen vpn bij Android apps als youtube, Ziggo go en Netflix.
Het handigst is zeker via kodi automatisch maar dat is mij nog niet gelukt (hiermee heb ik nog niet gestoeid).
Met installeren via een router zit je altijd te surfen via een vpn wat (wellicht) een probleem kan opleveren. Als oplossing heb een browser (vivaldi) via een vpn ingesteld en surf ik via startpage.com en gebruik ghostery en een adblocker. Maar voor sommige sites gebruik ik een andere browser zonder vpn. Is dat iets?
 
Mocht je op je router installeren kun je ook vanaf buiten evt je device benaderen als je wilt.

Welke router ga je gebruiken overigens ?

Ik maak gebruik van een TP-Link Archer C7 met originele firmware. Kan eventueel naar bijvoorbeeld DD-WRT.
Post automatically merged:


Ik zou hem installeren op je kodi device, wat ook een uitdaging is. Wat ik doe (bij het tv boxje) is hem eerst via Android / Google tv handmatig aanzetten en dan kodi aanzetten. Ik gebruik geen vpn bij Android apps als youtube, Ziggo go en Netflix.
Het handigst is zeker via kodi automatisch maar dat is mij nog niet gelukt (hiermee heb ik nog niet gestoeid).
Met installeren via een router zit je altijd te surfen via een vpn wat (wellicht) een probleem kan opleveren. Als oplossing heb een browser (vivaldi) via een vpn ingesteld en surf ik via startpage.com en gebruik ghostery en een adblocker. Maar voor sommige sites gebruik ik een andere browser zonder vpn. Is dat iets?

Ja dat is idd wel een optie. Ik heb trouwens op mijn (android)telefoon een app 'CyberGhost 6' , dat is een vpn die in de gratis versie wel binnen Nederland blijft maar wel gewoon werkt. Misschien ga ik die eens proberen op m'n Android TV Box. Geen idee wat dat met de snelheid doet. Ik was die app helemaal vergeten maar die heb ik ooit eens in het buitenland er op gezet om nog een beetje beschermd te zijn op openbare wifi netwerken.

Ik zal hem eens proberen en dan laat ik het weten.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Micko