Groot probleem met nieuwe T9 mediaplayer

floppie

Gevorderd
7 okt 2016
50
28
Ik heb een andere mediaplayer gekocht waarvan ik haast bijna zekers weet dat het ziggo go ook goed afspeeld.
Maar het grote probleem is dat als ik hem start komt er voor 5-10 seconde het T9 logo in beeld en dan schakeld de mediaplayer zich uit.
Dan komt er in de display te staan " boot " .
Heb al via de av-ingang de reset knop ingedrukt en dan komt er wel een soort " boot menu" in het scherm.
Hiermee kan ik normaal werken maar als ik hem dan weer opstart begint het van voren af aan.
Zelf denk ik € 50,00 weggegooit te hebben maar misschien is er hier een technisch forum lid die er een oplossing voor heeft.
Anders word het richting kliko,helaas.
Dat is dan het nadeel van AliExpress want tot nu toe word er door hun totaal niet gereageert op mijn schrijven naar hun toe.
 
29 mei 2017
144
203
Bakkeveen
De firmwareversies komen meestal een maand of 6 later online bij die nieuwe kastjes.
Android 8.1 heb ik wel, maar NOG NIET voor de T9 met de specs :
CPU: RK3328 Cortex A53, Quad Core
RAM: 4G DDR3
ROM: 32G
OS: Android 8.1

Ik ga op zoek, leg hem even aan de kant, en mijn vraag is nu,
Heb je nog een andere box die je even kan gebruiken?
Als ik de firmware heb wat soms even wat langer duurt, dan moet je de box wel even opsturen naar mij zodra ik de Firmware gevonden heb.
Dat hebben al heel wat leden gedaan, dus zit daar maar niet over in.
De terugreis betaal ik wel als sponsor van dit Forum.
Je moet wel even geduld hebben, want ik was al op zoek naar 8.1 voor deze specs.
Er zijn namelijk heel wat doosjes met allemaal een andere naam, maar met allemaal precies dezelfde motor onder de kap.
Absoluut niet weg gooien, ik heb meer wegen die naar Rome leiden.
Het opnieuw flashen met de juiste firmware en programma`s aan de laptop gehangen kost ongeveer 3 a 4 minuten.
Dan is het alweer klaar.

Dan heb ik nog 1 vraag,
Doet hij dat alleen met de Ziggo App en is de rest goed ?
Want in dat geval weet ik direct het probleem.
Dan stuur ik je een link om Ziggo te sideloaden.
Klinkt moeilijk, maar is binnen 2 minuutjes klaar.
Dan gebruik je niet meer de app uit de Playstore.
Op sommige geroote apparaten werkt Ziggo niet uit de Playstore namelijk.
Mocht je door het resetten vast zitten in het bootmenu, dan is het probleem ook zo opgelost.

Hallo Lex,
Bedankt voor dit mooie bericht.
Ik hoop dat @Andre19721972 mij kan en wil helpen want ik baal hier behoorlijk van.
Uiteraard neem ik contact op met @Andre19721972 maar mochten er nog meer tips zijn dan hou ik mij aanbevolen.
Dubbelpost samengevoegd:

met uitleg.
Lukt het niet, trek dan aan de bel via een prive bericht.
Dan kijken we verder of je mijn hulp nodig hebt door hem op te sturen.
Ik reken nooit ergens geld voor als sponsor van dit forum.
Jij verzendt de heenreis, ik de terugreis.
 
Laatst bewerkt:

Shaman

Donateur
4 sep 2016
297
155
Je kunt er natuurlijk in de tussentijd een dualboot met Libreelec van maken. Kun je je box in ieder geval gebruiken tot @Andre19721972 de juiste firmware voor je gevonden hebt.

LibreELEC-RK3328.arm-8.90.015-box.img.gz

Zou moeten werken vanaf MicroSD of USB stick
 

floppie

Gevorderd
7 okt 2016
50
28
Hallo @Andre19721972 ,

Ten eerste bedankt voor je reactie en dat zo snel.
Ik heb de T9 met 4 Gb RAM en 64 Gb ROM, deze heb ik afgelopen zaterdag per post ontvangen.
Hij is mij toegestuurt vanuit de UK met een UK-stekker, de EU stekker die zou worden nagezonden,die stekker is al in Nederland en verwacht ik spoedig.
Gelukkig nog een andere voeding liggen van 5 V en 2 Amp.
Tijdens het uitproberen bleek dat de T9 het logo toont op het scherm en zichzelf dan uitschakeld en op de display staat dan " boot".
Heb via de AV-ingang de resetknop ingedrukt,kwam ook in het boot menu,heb "wipe data/factory reset ingedrukt en op yes en toen reboot system now"'
Dit gaf totaal geen resultaat,kortom het doet niets.
Ik heb voor de T9 mediaplayer gekozen omdat hier de rockchip RK 3328 in zit en met deze chip kun je naar ziggo go kijken,mijn oude mediaplayer die mijn zoon nu heeft bevat dezelfde chip en ziggo go gaat prima.
Heb al wel nieuwe firmware gezien en gedownload voor de T9 met 4/64 Gb maar heb het lef niet omdat te gebruiken,daarom hier om hulp gevraagd.
Deze is bijna 1.8 Gb groot.
De link die jij aangeef heb ik gedownload , kan ik dit dan gebruiken,het bestand is een zip - iso bestand en hoe moet ik dit gebruiken.
Is dan dit bestand de oplossing voor mijn probleem.
Ben wel iemand als ik het zelf kan proberen vind ik dat wel leuk,maar dan wel met iemand op de achtergrond die kan bijstaan.

Mijn andere mediaplayer de Mini M8S pro heeft een Amlogic S912 chipset en daar kun je helaas alleen de Ned-zenders via Ziggo Go goed kijken,de rest is wazig ,kan er ook netflix mee kijken maar in lagere kwaliteit maar dat is geen probleem , deze Mini M8S Pro word op dit moment gebruikt.
Moet je meer weten dan lees ik het wel .
 
  • Like
Reacties: Andre19721972
29 mei 2017
144
203
Bakkeveen
Voor de Rockchip heb je drivers nodig en Factorytool, een usb kabel 2 zijdig, een laptop of Pc.
Ik weet ook niet 100% zeker of het een firmware probleem is, of een hardware probleem.
Je kan hem altijd opsturen, de mensen hier doen dat wel vaker.
Tot nu toe heb ik iedereen nog kunnen helpen, maar garanties kan ik niet geven.
Je kan beter contact opnemen met de verkoper.
Ze doen niet zo moeilijk normaal gesproken.
Het komt uit Bulk partijen, en hun worden er niet armer van.
Probeer eerst via de winkel, lukt dat niet, dan geef ik mijn adres door via een prive bericht.
Het terug sturen betalen wij wel als sponsor van dit forum.
Ik lig niet wakker van een paar euro.
Ik ben iedere avond bezig met mediaboxen,firmware, addons opbouwen en andere zaken.
Voor mij is het een eitje, maar nogmaals, garantie kan ik nooit geven als ik niet zeker weet waar het probleem zit.
Dat kan ik alleen als ik hem hier aan de software hang.
Zoiezo ga ik je erbij helpen.
Benader eerst de verkoper, en neem desnoods een video op en stuur die mee.
Ze zijn verplicht je te helpen gelet Engeland NOG steeds bij de EU hoort, en dan gelden de regels zoals in Brussel afgesproken.
daarin mag je blij zijn dat het niet uit China verstuurd is.
Je hebt nu te maken met Europese wetgeving.
Wijs de verkoper daarop.

Hallo @Andre19721972 ,

Ten eerste bedankt voor je reactie en dat zo snel.
Ik heb de T9 met 4 Gb RAM en 64 Gb ROM, deze heb ik afgelopen zaterdag per post ontvangen.
Hij is mij toegestuurt vanuit de UK met een UK-stekker, de EU stekker die zou worden nagezonden,die stekker is al in Nederland en verwacht ik spoedig.
Gelukkig nog een andere voeding liggen van 5 V en 2 Amp.
Tijdens het uitproberen bleek dat de T9 het logo toont op het scherm en zichzelf dan uitschakeld en op de display staat dan " boot".
Heb via de AV-ingang de resetknop ingedrukt,kwam ook in het boot menu,heb "wipe data/factory reset ingedrukt en op yes en toen reboot system now"'
Dit gaf totaal geen resultaat,kortom het doet niets.
Ik heb voor de T9 mediaplayer gekozen omdat hier de rockchip RK 3328 in zit en met deze chip kun je naar ziggo go kijken,mijn oude mediaplayer die mijn zoon nu heeft bevat dezelfde chip en ziggo go gaat prima.
Heb al wel nieuwe firmware gezien en gedownload voor de T9 met 4/64 Gb maar heb het lef niet omdat te gebruiken,daarom hier om hulp gevraagd.
Deze is bijna 1.8 Gb groot.
De link die jij aangeef heb ik gedownload , kan ik dit dan gebruiken,het bestand is een zip - iso bestand en hoe moet ik dit gebruiken.
Is dan dit bestand de oplossing voor mijn probleem.
Ben wel iemand als ik het zelf kan proberen vind ik dat wel leuk,maar dan wel met iemand op de achtergrond die kan bijstaan.

Mijn andere mediaplayer de Mini M8S pro heeft een Amlogic S912 chipset en daar kun je helaas alleen de Ned-zenders via Ziggo Go goed kijken,de rest is wazig ,kan er ook netflix mee kijken maar in lagere kwaliteit maar dat is geen probleem , deze Mini M8S Pro word op dit moment gebruikt.
Moet je meer weten dan lees ik het wel .
 

floppie

Gevorderd
7 okt 2016
50
28
Shaman: bedankt voor je tip.
Andre19721972:Heb de verkoper al diverse berichten gestuurt maar volgens mij zijn ze bijziend of zo want nog geen reacties gezien of vernomen.
Misschien dat het komt nadat ik mijn EU-stekker van hun heb ontvangen,hierover bericht gehad dat het in Nederland is.
Ik wacht nog even een paar dagen hierop,duurt het te lang dan zou ik toch graag willen dat jij hem onder handen nam.
 
29 mei 2017
144
203
Bakkeveen
Daar komen we wel uit.
Ik snap dat je dingen graag zelf doet, maar het is best ingewikkeld als je het nog nooit eerder hebt gedaan.
Uiteraard kijk ik altijd eerst naar de huidige firmware en/of ik die gewoon werkend krijg.
Er zijn hier al tientallen kastjes geweest van mensen vanuit dit forum, en ik doe over mezelf niet zo geheimzinnig.
Druk op Facebook maar Andreas Jerphanion in, van daaruit kan je ook naar mijn website waar mijn adres ook gewoon opstaat.
Ik weet niet hoe je betaald hebt, maar als dat via PayPal is geweest, dan had ik mijn geld terug geclaimd als het bedrijf niet reageert.
Via PayPal krijg je ook 8x per jaar maximaal de retourkosten vergoed.
Denk goed na wat je beslist.
Alleen als je geen andere uitweg ziet kan je mij prive benaderen.
Ik heb tot nu toe wel alles werkend gekregen van andere, maar garanties kan ik niet geven.
daarom hamer ik zo op een terugbetaling, en dan kan ik jou (eenmalig en dan mats ik je ook) een GOEDE box leveren voor hetzelfde geld met precies dezelfde specs.
Dat is een box van Beelink met een prachtige interface met ook de RK3328 4G ram etc.
Alleen daar zit 16 gigh opslag in, maar een Sd card doet wonderen, dus dat is niet een groot probleem.
Ik moet hem dan nog wel bestellen, maar ik zorg voor een 7 dagen levering via DHL Express en betaal die 13 euro inklaring en btw gewoon en levering gaat dan rechtstreeks naar jou.
Bij Dhl betaal je de inklaring en Btw in het verzendprocces (eigen douanedienst) dus je hoeft niks aan de bezorger te betalen zoals bij Post.nl met hun mooie afdeling BVA.
Nu laat ik het even aan jou, de moderators weten wel dat ik niet te bedonderd ben om te helpen.

Shaman: bedankt voor je tip.
Andre19721972:Heb de verkoper al diverse berichten gestuurt maar volgens mij zijn ze bijziend of zo want nog geen reacties gezien of vernomen.
Misschien dat het komt nadat ik mijn EU-stekker van hun heb ontvangen,hierover bericht gehad dat het in Nederland is.
Ik wacht nog even een paar dagen hierop,duurt het te lang dan zou ik toch graag willen dat jij hem onder handen nam.
 

floppie

Gevorderd
7 okt 2016
50
28
Hoi Andre19721972

Heb in jou het volste vertrouwen
Ik heb het vermoeden dat als ik mijn EU-stekker uit china heb ontvangen(het is al in nederland)mijn order compleet is.
Eigenlijk heb ik nu een gesplitste order,T9 uit de UK en de EU-stekker uit China.
Want als ik naar mijn order kijk kan ik nog geen opmerkingen plaatsen omdat de zending volgens mij niet is afgerond.
Dit zou misschien een redenen zijn dat er nog niet op mijn klacht word gereageerd.
Als ik mijn stekker binnen heb en er komt nog totaal geen reactie dan zou ik graag willen dat jij hem onder handen neemt,zelf doe ik er niets aan.
Verder is jou woonplaats mij niet vreemd want wij komen al jaren op camping ,t Hout,gaan vaak naar de rommelmarkt op zaterdag en wonen dichtbij.
Dus voor mij haast een thuis wedstrijd.