GTV formuler verbinden met een externe hdd.

Tompie

Forumlid
30 jul 2022
8
0
1
49
Hallo,

Kan men mij uitleggen waarom de hdd niet word gevonden als ik op opnemen druk van mijn handbediening?

Melding zegt opslag niet aangesloten.
Als ik de usb uit de formuler haal en terug insteek, brand het lampje van de hdd en word de menu geopend van de hdd op tv. Als ik dan met online 2 opzet om tv te kijken gaat de hdd lamp gelijk uit en kan ik niet opnemen.

Word de stroom naar hdd uitgeschakeld door iets of wat is het probleem eigenlijk?
Ik zie nergens ook niet staan hdd connecteren met formuler of andersom. Nergens dit te zien of te selecteren..

Weet hier iemand raad mee zodat ik programma's kan opnemen op de hdd?

Alvast bedankt
 
Ik doe het zo met de formuler z10pro Max, en mytvonline.
heb er een externe schijf van 500gb aan hangen ik ga naar Het tv kanaal waar van ik een programma wil opnemen,
Dan ga ik bij de oke knop van de afstandbediening naar onder dan naar links Epg selecteren komt er een pop-up venster
dan duur van opnamen datum en tijd bevestigen en hij neemt op.
ik zet het kastje niet uit laat hem ook op de zelfde zender staan, en als ik erna wil kijken staat het opgenomen programma onder opname.
za. Kwalificatie f1 geprogrammeerd en toen ik s’avonds thuis kwam mooi alles kunnen kijke.
als je zoiets bedoelt.
 
Als ik dat zo doe, dan staat die bij de geplande opnames , maar neemt hij het niet op.
Omdat hij zegt geen opslag aan gesloten.

Via de snelknop rode bol zegt hij het zelfde.
Error occured.

Heb de hdd al geformateerd ook maar hij neemt nog steeds niet op.

De vraag is hoe koppel ik ze samen, dat hij de opslag wel ziet?

Gttz Tompie
 

Bijlagen

  • IMG-20220801-WA0001.jpeg
    IMG-20220801-WA0001.jpeg
    532,6 KB · Weergaven: 3
  • IMG-20220730-WA0007.jpg
    IMG-20220730-WA0007.jpg
    121,8 KB · Weergaven: 3
Ik heb op de hdd een nieuwe partitie gemaakt en nu neemt hij op. Maar als ik de tv uitzet, gaat de formuler en hdd ok uit. En neemt hij niet meer op!

Hoe blijft de formuler en hdd aan als ik de tv uitzet?

Het kan toch niet zijn dat ik de tv moet laten opstaan om iets op te nemen?
 
Iets met CEC, in de instellingen kan je Turn off with TV uit zetten
  • Go to Home > Settings > Advanced Options > HDMI CEC, HDCP > Turn on/of the options below.
    • Enable CEC
    • Turn off with TV
    • Turn on with TV
    • Use TV remote controller
 
  • Like
Reacties: Tompie
Iets met CEC, in de instellingen kan je Turn off with TV uit zetten
  • Go to Home > Settings > Advanced Options > HDMI CEC, HDCP > Turn on/of the options below.
    • Enable CEC
    • Turn off with TV
    • Turn on with TV
    • Use TV remote controller
Ik ga dit vanavond proberen alvast bedankt!
Hebt u ook een formuler GTV?
Als ik een zender live opneem, weet jij hoe ik dan naar andere zenders kan kijken en zappen?
want als ik dat doe dan kan ik niet meer zappen, en zegt hij error recording program.

grtz
Tompie
 
Ik heb het gecheckt maar vond enkel deze droge instellingen zonder bijhorende info.
Als je nu eens wist wat voor wat was..moest je geen duizenden vragen stellen op een forum.
 

Bijlagen

  • 16594766844632826776199596408283.jpg
    16594766844632826776199596408283.jpg
    498,8 KB · Weergaven: 5
Nee, heb zelf geen Formuler TV. Je settings zijn blijkbaar wat simpeler dan andere mediaspelers. Je kunt je CEC in dit geval uitschakelen tijdens opnemen. Of nog eens kijken naar de CEC instellingen op je TV. Veel programma's kun je ook gewoon terugkijken zonder opnemen via apps zoals NPO Start of binnen Kodi via de add-on Retrospect gewoon uit de Kodi Add-on repository.
 
Hallo,

Kan men mij uitleggen waarom de hdd niet word gevonden als ik op opnemen druk van mijn handbediening?

Melding zegt opslag niet aangesloten.
Als ik de usb uit de formuler haal en terug insteek, brand het lampje van de hdd en word de menu geopend van de hdd op tv. Als ik dan met online 2 opzet om tv te kijken gaat de hdd lamp gelijk uit en kan ik niet opnemen.

Word de stroom naar hdd uitgeschakeld door iets of wat is het probleem eigenlijk?
Ik zie nergens ook niet staan hdd connecteren met formuler of andersom. Nergens dit te zien of te selecteren..

Weet hier iemand raad mee zodat ik programma's kan opnemen op de hdd?

Alvast bedankt
Post automatically merged:

Mijn formuler z10 met HDD 500
Neemt op maar kan niet andere zender kijken alleen wat hij op neemt volgens formuler moet het wel kunnen kijken en opnemen overigens heb hdd
Aan gesloten en alles werkt maar helaas niet andere zenderkijken tijdens opnemen
 
Laatst bewerkt:
Post automatically merged:

Mijn formuler z10 met HDD 500
Neemt op maar kan niet andere zender kijken alleen wat hij op neemt volgens formuler moet het wel kunnen kijken en opnemen overigens heb hdd
Aan gesloten en alles werkt maar helaas niet andere zenderkijken tijdens opnemen
@Jacojo Dat zou zomaar aan je provider kunnen liggen. Meestal kun je per account maar 1 zender tegelijk kijken. Of in jou geval opnemen. Als je 1 kanaal kijkt en tegelijk een ander opneemt, dan ben je eigenlijk 2 kanalen tegelijk aan het kijken. En dat is dan niet toegestaan.
 
Hoe belachelijk is dat nu, 1 kanaal kijken en 1 opnemen is toch niet hetzelfde, dat is om later terug te zien.........
Dit is terug naar de oertijd dan..
 
Hoe belachelijk is dat nu, 1 kanaal kijken en 1 opnemen is toch niet hetzelfde, dat is om later terug te zien.........
Dit is terug naar de oertijd dan..
1 kanaal kijken en 1 kanaal opnemen is gelijk aan 2 verschillende kanalen gebruiken. Gelijk aan op 2 verschillende TV's tegelijkertijd 2 verschillende kanalen kijken.
Mocht je dit willen, neem dan contact op met je provider om je abbo aan te passen. Hangt dan wel een prijskaartje aan.
 
Hoe belachelijk is dat nu, 1 kanaal kijken en 1 opnemen is toch niet hetzelfde, dat is om later terug te zien.........
Dit is terug naar de oertijd dan..
Het is niet belachelijk dit is iptv en geen reguliere tv waarbij dat wel kan.
Dit is ook overal te lezen overigens nu zit je nog via 1 ip te proberen.
Was je elders geweest en had je thuis een opname gepland was een ban waarschijnlijk het resultaat geweest.
Zoals @Shaman aangeeft provider informeren vaak komt het erop neer dat je een extra lijn moet je kopen.
 
  • Like
Reacties: Booooh en Shaman
Provider geeft daar geen antwoord op..
En het is ook nooit vermeld geweest na ettelijke chat gespreken.

Had ik het op voorhand geweten had ik het niet aangeschaft.. maar geen zorgen: niet goed geld terug garantie op die knop ga ik drukken misschien werkt die wel.
 
Provider geeft daar geen antwoord op..
En het is ook nooit vermeld geweest na ettelijke chat gespreken.

Had ik het op voorhand geweten had ik het niet aangeschaft.. maar geen zorgen: niet goed geld terug garantie op die knop ga ik drukken misschien werkt die wel.
Laat ons weten of het je lukt de hele zwik terug te sturen.
Nogmaals het blijft iptv ook daarin wil het soms wel eens anders lopen dan bij reguliere aankopen.

Succes 👍