Guizu Capture Card

1 mrt 2019
1.086
473
216
Ik heb een capture card gekocht om mijn telefoon als extern scherm voor een laptop te gebruiken.
Het ding kost 10,99 euro en werkt prima.

Het idee is dat je hiermee elke toestel met een hdmi uitgang kan koppelen aan elk toestel met een usb ingang.

Mijn telefoon herkende onmiddellijk het video signaal als een webcam met de app USB camera
.
Met deze app kan je ook opnemen. Er bestaat een pro versie, maar ik gebruik de gratis versie, en door verschillende adblock methodes kan je hiervan ook reclamevrij gebruik maken

Op pc zou ik osb aanraden
 
  • Like
Reacties: corne en mrmiyagi
@masterke, Ik heb net eens getest met mijn firestick waar ik nu net toevallig een maandje gratis amazon prime video op heb, en ik kan prime video zowel op pc als telefoon gewoon opnemen, geen zwart scherm ofzo

Of prime video van andere drm beveiliging gebruik maakt dan disney+ of netflix weet ik niet.

De firestick ziet de capture card blijkbaar als een 14 inch scherm 4k scherm, maar veel wil dat niet zeggen, mijn 32 inch 720p tv is voor die stick blijkbaar 7 inch 1080p
You must be registered for see images attach

You must be registered for see images attach
 
interresante test, ga het ook eens proberen met mijn Capture card van China is van hetzelfde merk als het jouwe zie ik, maar 1 HDMI uitgang en usb., ben benieuwd of het lukt, mij werd verteld dat er op bv Apple TV een bescherming zit op Netflix en disney+ om geen opnames te maken en op Android toestellen ook.
ben benieuwd.

heb deze:
 
interresante test, ga het ook eens proberen met mijn Capture card van China is van hetzelfde merk als het jouwe zie ik, maar 1 HDMI uitgang en usb., ben benieuwd of het lukt, mij werd verteld dat er op bv Apple TV een bescherming zit op Netflix en disney+ om geen opnames te maken en op Android toestellen ook.
ben benieuwd.

heb deze:
Voor eigen gebruik zie ik eigenlijk weinig nut in het opnemen van streaming diensten, en om te delen is het veel eenvoudiger om torrents te gebruiken.
Het opnemen gebeurt altijd tijdens het spelen, dus duurt het even lang als de film of serie, maar diezelfde fim/serie kan je op een fractie van die tijd ook gewoon downloaden.

En de bescherming op de diensten weerhoud je wel om op het toestel waar ze op afspelen rechtstreeks op te nemen, maar hoe kan de streaming dienst weten dat het display dat je toestel gebruikt eigenlijk helemaal geen display is, maar een capture card, of in jouw geval de capture card tussen display en toestel.

Die hele anti-piraterij beveiliging helpt helemaal niets tegen piraterij, maar maakt het enkel moeilijker voor betalende gebruikers om van hun abonnement te genieten, kijk maar naar het aantal android tv boxen waar netflix geen 4k afspeelt