H.264 vs H.265 op Formuler Z10 Pro Max

pversteeg

Forumlid
15 jan 2022
5
0
1
39
Hi allemaal,

ik lees hier inmiddels een tijdje mee, en loop tegen het volgende issue aan.
Ik heb een Formuler Z10 Pro Max (gebruik My TV Online 2) en heb inmiddels een aantal aanbieders van IPTV geprobeerd. Voor de meeste zenders werkt het prima, maar het lijkt vooral bij sport soms lastiger te zijn. Dit is een vaker voorkomend 'probleem' begreep ik. Vooral bij voetbal bij een harde pass, of schot, wordt de bal blurry en vaag en lijkt hij 'stotterend' over het scherm te gaan. Ook bij tennis bijvoorbeeld gebeurd dit ook.
Zoals gezegd meerdere aanbieders en sources geprobeerd. Wat me op lijkt te vallen, is dat het minder is wanneer een sportzender in H.264 streamt, dan in H.265.
Kan het zijn dat ik iets van mijn instellingen verkeerd heb staan?
Alvast bedankt!
 
hallo ik heb zelf ook de Formuler z10 pro Max en dat probleem was bekend bij formuler heb je de laatste updates gedaan? want hiermee is het probleem opgelost en ju kunt dan ook nog kijken bij de instellingen playrt option en dan AFR op automatisch zetten en moet het probleem opgelost zijn tenminsre in mij geval wel
 
  • Like
Reacties: pversteeg
hallo ik heb zelf ook de Formuler z10 pro Max en dat probleem was bekend bij formuler heb je de laatste updates gedaan? want hiermee is het probleem opgelost en ju kunt dan ook nog kijken bij de instellingen playrt option en dan AFR op automatisch zetten en moet het probleem opgelost zijn tenminsre in mij geval wel

Thanks voor je reactie!
Ik heb inderdaad de laatste software update gedaan (10.10.25) en ook de AFR staat aan. Voor mij is hiermee het probleem helaas niet opgelost, hopelijk bij een volgende update wel.
Op welke 'Display Mode' en welke 'Color Space Settings' heb jij hem staan?
 
Thanks voor je reactie!
Ik heb inderdaad de laatste software update gedaan (10.10.25) en ook de AFR staat aan. Voor mij is hiermee het probleem helaas niet opgelost, hopelijk bij een volgende update wel.
Op welke 'Display Mode' en welke 'Color Space Settings' heb jij hem staan?
Display mode 4k 50Hz Color Space Settings AUTO (YCbCr420 10Bit)
 
Dank je. Ik loop nog steeds tegen dezelfde issues aan. Het ligt niet aan de bron, want op de iPad is het niet. Het zit dus echt in de Formuler instellingen, of hopelijk is het bij een volgende update verdwenen.
 
Als beginner heb ook ik dit apparaat aangeschaft maar ik heb veel moeite met de instellingen.
Mijn vraag is, is er iemand in het forum die een duidelijke uitleg heeft?
 
kijk eerst eens hier zijn wat handleidingen wat je moet doen
 
Ik heb sinds kort ook een Z10 pro max in gebruik, echter merk ik dat deze box nog heel veel kinderziektes heeft. Vooral met AFR. Heb regelmatig een knipperend kanaal omdat de box gaat zoeken naar beste resolutie. Heb meerdere Formuler boxen (Z8pro etc) gebruikt, echter ben ik dit soort dingen niet tegengekomen. Begrijp me niet verkeerd, maar een box van deze caliber (hardware technische snelste box) moet naar mijn idee dit soort problemen niet hebben.