h96 max bij VPN geen bedrade verbinding meer

jinglestudio

Nieuwkomer
29 jun 2019
4
2
6
51
h96 max rk3318 kastje hier, zodra ik de vpn verbinding aan zet, gooit ie de bedrade internet verbinding eruit, en gaat ie naar WiFi (waar de vpn dus wel werkt) , ik kan de WiFi uit zetten, naar instellingen gaan, ip instellingen, en daar nog een keer op DHCP drukken (waar ie al op staat) , dan heb ik even weer een bedrade verbinding, maar zodra ik instellingen verlaat gooit de vpn hem direct er weer uit..... iemand meer last van dit probleem ? (mijn router is 100 procent goed, alle instellingen staan zoals ze staan moeten)
 
Ik heb dit probleem ook. Is hier reeds een passend antwoord op gegeven? Kan namelijk niks vinden.
 
het ligt eigenlijk niet aan je kastje maar aan de vpn app, lang alle vpn apps werken nog niet goed met android 9, ik heb hier nu ipvanisch , zodra je die aanzet vliegt inderdaad je bedrade verbinding eruit (en wil ie naar wifi gaan) , wat je moet doen is je wifi uit laten staan, je vpn app aanzetten, dan ga je naar instellingen en netwerk, ip configuratie en dan zie je daar ergens DHCP of Handmatig staan, je klikt dan een keer op DHCP (waarschijnlijk staat ie daar al op, maar klik er toch nog maar een keer op ) , daarna ga je overal uit en weer naar je homescreen, en als het goed is brand daar dan het tekentje van de bedrade verbinding groen, en dan zit je via je vpn, hopelijk heb je wat aan deze uitleg .....
 
het ligt eigenlijk niet aan je kastje maar aan de vpn app, lang alle vpn apps werken nog niet goed met android 9, ik heb hier nu ipvanisch , zodra je die aanzet vliegt inderdaad je bedrade verbinding eruit (en wil ie naar wifi gaan) , wat je moet doen is je wifi uit laten staan, je vpn app aanzetten, dan ga je naar instellingen en netwerk, ip configuratie en dan zie je daar ergens DHCP of Handmatig staan, je klikt dan een keer op DHCP (waarschijnlijk staat ie daar al op, maar klik er toch nog maar een keer op ) , daarna ga je overal uit en weer naar je homescreen, en als het goed is brand daar dan het tekentje van de bedrade verbinding groen, en dan zit je via je vpn, hopelijk heb je wat aan deze uitleg .....

Dank voor je reactie. Als ik daarna op DHCP klik, komt inderdaad de ethernet-verbinding terug, maar als ik dan naar KODI ga, lijkt het ip-adres niet veranderd te zijn maar is het nog de oude.
 
Hier precies hetzelfde probleem met de H96 als met de X96 max, icm de nordvpn app. Steeds als de mediabox op standby heeft gestaan en ik zet hem weer aan is het iedere keer hetzelfde gedonder, geen internet verbinding. Ik hoop ook dat iemand hier de oplossing voor heeft, want het is echt vervelend.