H96 Pro Plus instellen framerate sync

johnberg51

Actief
20 okt 2017
32
5
6
72
Na jarenlang een tevreden gebruiker te zijn geweest van Kodi op een Raspberry Pi ben ik nu overgestapt naar een Android TV box: de H96 Pro Plus 32 GB en 3 GB RAM. Dit omdat ik 4K wilde streamen met HDR ondersteuning op mijn nieuwe LG Oled TV.
Mijn eerste indruk van de beeldkwaliteit is geweldig, maar Oh Oh die framerate sync bij Androidboxen, blijft ellende.
De box draait op Android 7 en ik had ergens gelezen dat vanaf Android 5 framerate sync voor apps als Kodi ondersteund zou worden.
In de praktijk is het echter net alsof er een dikke muur tussen de Kodi videoinstellingen en de Android videoinstellingen zit.
In eerste instantie gewoon de Android video uitvoer ingesteld op 4K/50 Hz
In Kodi net zoals bij de Pi:
"Aanpassen beeldschermververssnelheid" op "Altijd"
"Synchroniseer video met beeldschermfrequentie" op "aan"
Dit laatste moet je dus echt niet aanzetten in combinatie met 50Hz in de Androidinstellingen want dan zie je geen film meer, maar een diavoorstelling, beeld staat dan bijna stil.
Toen "Synchroniseer video met beeldschermfrequentie" snel weer op "uit" gezet en Android nog steeds op 4K/50 Hz.
Toen een 4K - 23,976 Hz film opgezet.
Fantastisch beeld maar elke seconde een hik, framedrops dus, als er iets is waar ik een hekel aan heb dan is het dit.
Toen de Androidinstellingen gewijzigd naar 4K/24Hz en ja zo ken ik de playback weer van de Raspberry Pi, gewoon vloeiend.
Mijn instellingen staan nu dus op het volgende:
Android 4K/24Hz
HDMI self adaption op "aan"
Kodi:
"Aanpassen beeldschermververssnelheid" op "Altijd"
"Synchroniseer video met beeldschermfrequentie" op "uit"
"Vertragen na veranderen van verversingssnelheid" op 1,0 sec ( weet niet of dit veel uitmaakt)
Met deze instellingen is het voor het Hollywood gebeuren wel opgelost, maar ja soms kijk je ook nog 50Hz en 29,97 Hz NTSC content.
Dan begint het verhaal weer van voren af aan.
Ja, ik kan elke keer in het Android menu gaan switchen tussen 24, 25 en 60 Hz, dit lost het wel op maar het zijn elke keer veel te veel handelingen.
Ben toen gaan Googlen en van alles uitgeprobeerd:
APK: TVHz
APK: 24p switcher
Kodi addon: Hi frequency switcher
Leuk maar het werkt geen een van allen of is niet meer compatible.

Vraag is nu: wie weet er een oplossing om door die dikke muur tussen Kodi en Android heen te komen en dat gewoon de beelduitvoer frequentie automatisch aan die van de film aangepast wordt.
Misschien moet er een addon of apk specifiek voor de H96 pro Plus ontworpen worden die dit oplost?

Alvast heel veel dank voor diegene die hiervoor een oplossing heeft.:thanks:
 
Laatst bewerkt:
Ook je hardwareversnelling amlogic uitzetten maar de surface aan. HQ scalers op 60% en eens gaan kijken of je inplaats van kodi spmc erop kunt zetten de 17 alpha versie 11. Alles loopt bij mij vloeiend en ik heb het synchroniseer video.... gewoon aanstaan.
 
Kodi spmc naar Kodi 17 alpha verise 11 is dat een complete nieuwe APK, herinstallatie dus????
Heb nu Krypton 17.3
Klinkt hoopvol graag iets gedetaileerder:tv:
Heb jij ook een H96 pro plus?
 
.
Kun je eerst naast kodi uitproberen. Is hetzelfde als kodi 17 maar aangepast voor android in zowel audio als beeld.
Alleen dus bij hardwareversnelling de ene met amlogic uitzette en de rest aan laten ataan en de hq scalers 60%
Je kunt ook nog de imputstream adaptive activeren als je wilt.
Je kunt een backup maken met bijv. de ares wizard.
in bestandsbeheer als je deze nog niet had en het zipbestand uitpakken en bij programmas installeren. Daarna backup maken en op bijv sdkaart of usb zetten. SPMC installeren, weer in bestandsbeheer en de wizard installeren en met behulp van restore in back up van de ares wizard jou instellimgen in 1 keer kopieeren in SPMC. Daarna de scalers en hardwareversnelling veranderen en kijken of dat helpt. gr

PS. Heb deze box wel eens getest en er een build op gezet voor iemand en hij lijkt een beetje op de Beelink gt op enige punten. Hoop dat je hier wat aan hebt
 
Ik zie hier nu staan bij Instellingen-Speler-Video's in het Kodi menu:

Activeer HQ schalers voor het herschalen boven op 20%
Toestaan hardwareversnelling - MediaCodec (Surface) aan
Toestaan hardwareversnelling - MediaCodec. aan

Hoe moeten deze in versie 11 er uit komen zien??

Hoe maak je de inputstream adaptive?? Waar?

Waar is een backup maken voor nodig? alles wat ik nu heb in de Krypton weer snel terug krijgen??
De nieuwe Kodi installeren en helemaal opnieuw beginnen zou ik er dik voor over hebben.

Ik kan dit dus allemaal proberen NAAST hetgeen wat ik nu heb, zou heel fijn zijn, oude schoenen pas weggooien als je nieuwe hebt:zwaai:
PS: 4K en HDR blijft ondersteund in de aangepaste Kodi??
 
Als je een back up maakt zoals ik beschrijf dan gaat er niks verloren. SPMC ziet er precies hetzelfde uit alleen op de achtergrond zijn er dingen aangepast.
Als je SPMC instaleerd ga dan naar add ons, naar boven naar het doosje linksboven, mijn add ons. inkomende stream voor videospeler, imputstream adaptive en activeren
SPMC kan naast Kodi draaien
 
KDMC is toevallig toch niet hetzelfde als SPMC??
Zo start mijn huidige in China voorgeinstalleerde Kodi op:
KDMC Krypton 17.3
Heb mij altijd al afgevraagd waarom daar niet gewoon KODI Krypton 17.3 stond.
Even voor de zekerheid:sint2:
Heel erg bedankt voor je snelle reacties trouwens.
Heb echt het gevoel dat het helemaal goed gaat komen nu
 
Hebben verscchillende namen, bij beelink heet ie quodi. SPMC is ontwikkeld door iemand die, toen ie nog in het kodi team zat zich bezig hield met de androidvariant daar van. Is voor zichzelf begonnen onder de naam semprepax media centrum. Overigens als je spmc er op zit zal hij niet openen in het venster wat bij jou KDMC heet. Hij komt echt apart te staan.
Heb overigens die hele hoofdpagina veranderd door een andere launcher.
Zet overigens je box op 50hz als je allesingesteld hebt en kijk of dit ook het geval is in spmc. Werkt echt het best
 
Heel erg bedankt Dave, ik ga er morgen mee aan de slag en laat het weten.
Natuurlijk op 50 Hz zetten is logisch als basis.
Hopelijk verandert de framerate sync dit elke keer naar 24 of 60 Hz want dit is nou juist net waar het om gaat.
Jammer dat mijn nieuwe LG TV de Hz input niet meer laat zien bij info, exht heel stom.
Maar ja je ziet het met het oog ook wel, vooral bij pan scans
Het overnemen van het aantal Hz wat je bij Android instelt in "Display" naar Kodi videoinstellingen herken ik.
Dit wordt wel overgenomen.
Instellingen Android b.v.
4K/ 24 Hz
Wordt bij Kodi videoinstellingen weergegeven als:
1080x1920P 24 Hz
Wel vreemd dat de 4K resolutie in Kodi niet weergegeven wordt.
4K wordt wel doorgegeven neem ik aan en hoop ik.
Klopt het dat die optie "inkomende stream voor videospeler" bij mijn addons niet op mijn huidige kDMC zit?
Kan het echt nergens vinden.
 
Hallo Dave,
Heb met Ares Wizzard een backup gemaakt van alleen de addons en sources.
Toen SPMC en Ares wederom geinstalleerd en deze back weer teruggezet.
Krijg nu error meldingen:
Detected problems with app native libraries
Unauthorized acces to "libcrypto.so"

Geprobeerd om een 4K film te streamen met Nemisis
Daarna melding "SPMC is gestopt"

Had ik misschien een full backup moeten maken?
Of misschien toch beter helemaal een clean install zonder backups terugzetten?

SPMC staat trouwens ook in de Google Playstore dit is geloof ik versie 16.7.1
Had ik die ook mogen installeren?
Oh, had nog vergeten scalers en hardwareversnelling aan te passen, zou dat nog iets kunnen uitmaken.
Straks ga ik verder.
 
full back up maken en dat installeren en gewoon de alpha versie nemen dus niet degene in de playstore.
Als je er echt niet uitkomt dan kun je wel een clean install doen.
 
Hallo Dave,
Full backup teruggezet, daarna toch nog problemen met openen 4K film in Nemesis.
Toen addon Nemesis verwijderd en opnieuw geinstalleerd, dit loste het Nemesisprobleem op.
Videouitvoer Android op 4k 50 Hz
"Synchroniseer video met beeldschermfrequentie" op "aan"
Input stream op "adaptive" active (als er uitschakelen met een kruisje staat wil dat zeggen dat deze nu actief is neem ik aan?)
HQ scalers enz zoals zie link hieronder:


Toen de test met een 23.976 Hz 4K film.
Helaas...... nog steeds hiccups elke seconde
De videouitvoer van mijn Android 7 box wil maar niet luisteren naar Kodi (SPMC)

Jammer he, wat kun je nu nog doen.
Steeds met de hand blijven omschakelen??
Wachten op LibreElec voor de H96 Pro Plus?
Wachten op een apk-tje die dit oplost
Of misschien heb jij nog een idee, zou geweldig zijn:banaan:
 
Ont houd wel dat 4K nemesis een compakte vorm van 4K is en niet echt een origineel. Heb je alleen gecontroleerd met nemesis of heb je ook wel een full hd van 20 gb gecontroleerd of je hetzelfde hebt.
 
Ik weet wat je bedoelt,
Als ik dezelfde 4K film uit Nemisis afspeel met een harde 24 Hz instelling in Android is het gewoon perfect.
Hij kan het echt wel dus.
Wat ik echt jammer vind is dat ik de Hz input op mijn nieuwe LG TV bij info niet meer kan controleren, hebben ze er gewoon afgehaald.
Bij mijn oude LG TV zag je gewoon staan b.v. 1080P 24 Hz.
Dit was een hele mooie manier om te kijken of een TV box het goed doet.
Ben nu op mijn ogen aangewezen, maar die liegen ook niet.
Ondanks dat ik het niet kan controleren durf ik er mijn handen voor in het vuur te steken dat die Android box altijd op 50 Hz blijft staan of je nou een 24, 60 of 50 Hz film op hebt staan of niet:tool:
 
Is een goede,
Zal het proberen, maar dan schiet ik wel mijn doel voorbij waarvoor ik deze box gekocht heb.
Ben echt helemaal op de 4K HDR toer en mijn Raspberry Pi draait ook nog steeds perfect voor het 1080P werk.
In ieder geval goed voor de diagnosestelling;)
4K is denk ik echt nog helemaal nieuw in Kodi, dit merk je b.v. ook aan het feit dat de zoominstellingen in Kodi ook helemaal niet werken bij 4K movies.
 
Enige echte 4K heb ik alleen ontdekt in bubbles add on met premiumize account. Films van 50 gb zijn geen uitzonderling ook niet voor full hd. De kwaliteit van full hd is vaak zoveel beter dan de zogenaamde 4K. Weet niet hoe groot jou tv is maar op 4 meter zie je het pas na een 60 inch tv en dan nog.
 
Ik heb een 55 inch LG Oled op 3.5 m afstand.
Heb een Real Debrid account en ben op zoek gegaan naar de beste addon voor 4k streams.
Conclusie is dat je overal dezelfde ongeveer 80 films tegen komt, varierend van 6 tot 50 GB
Release Hub zou een van de betere zijn, maar heel veel dode links.
Nemesis en Supremacy bevallen mij het beste.
Een 4K stream moet toch wel minimaal 20 GB zijn en H265 codec, dan is het echt mooier als 1080p.
Een 4K stream van b.v. 6 GB maakt niet veel meer uit met full HD 1080P, zoniet slechter.
50 GB streams zijn eigenlijk niet meer te streamen ook niet met mijn 160 Mbit internet en Real Debrid.
Dit soort streams kun je wel in een half uurtje downloaden met Real Debrid, maar ja dit mag niet:sint:
Bubbles is voor mij nieuw, waar vind je die?
Ik heb heel veel 4K films via allerlei addons geprobeerd, maar ze lopen allemaal via Real Debrid bij mij.
Maar toch als je Planet Earth II ziet in 4K HDR = 12 GB per 50 minuten is dit toch wel echt vele malen mooier als 1080p ook op 3.5 m

Bedankt voor al je tijd Dave en hopelijk komt er een oplossing voor alles:zwaai:
Ik heb het framerate sync probleem nu kunnen oplossen door LibreElec van Kszaq op mijn H96 Pro+ te installeren.
Wat een verademing alle films lopen nu vloeiend zonder elke keer die Hz in video output te moeten instellen.
Is ook nog eens dual boot dus ik kan altijd nog makkelijk terug naar Android.
Zelfs de zoomfunctie bij 4K films werkt nu ook.
Een klein ding ben ik nog niet tevreden over en dat is het feit als je een film opzet met een externe srt het beeld 1 of 2 framedrops heeft op het moment als de ondertitel verschijnt.
Je moet hiervoor wel heel goed kijken, meestal te zien bij panscans.
Ik heb gelezen dat dit wel eens aan Krypton kan liggen, dus rustig afwachten voor Kodi 18.0 Leia.
Herkent iemand dit probleem?
 
  • Like
Reacties: Lex