Hardware keuze

Roger de Poger

Nieuwkomer
19 apr 2021
2
0
1
50
Hallo, ik ben een Kodi-newbie en heb een simpele vraag.
Ik wil graag al m'n cd's rippen naar FLAC. Reden is omdat ik er simpelweg teveel heb om nog in kasten te bewaren. De kwaliteit van de rip is belangrijk. Ik doe niet aan mp3 etc. Nu heb ik een behuizing gekregen, incl stille fans en VFD display. Precies wat ik wil gebruiken! Het idee is om er LibreELEC op te zetten. Nu probeer ik uit te vogelen welk moederbord/geheugen/proc ,minimaal vereist is om Kodi soepel te draaien. Ik heb wat rondgekeken op Marktplaats maar merk dat ik slecht op de hoogte ben van alle type mobo's en videokaarten van tegenwoordig, laat staan wat er goed compatible is met Kodi. Voor iemand zich afvraagt of ik wel handig met computers ben; ja. Ik heb jaren in de IT gewerkt, zette al m'n hardware zelf in elkaar etc etc maar dat is alweer 10 jaar geleden. Kennis van toen is qua hardware niets meer waard anno nu.
Kortom; ik zoek een mobo met RAID, HDMI en redelijk stil. Qua geluid spdif.
Waar moet ik naar kijken?

Laatst bewerkt:

corne

VIP
13 jan 2016
300
252
216
56
Pfoeh, dat zijn een wat vragen. :D

Maar even proberen of ik jou kan helpen.

CD's omzetten naar flac, dat begrijp ik, je hebt geen geluidsverlies, maar hoeveel tijd heb je en om hoeveel cd's gaat het?
Ik was dit in het verleden ook van plan, maar ik heb dit niet gedaan, ondanks dat ik op dit moment tijd zat heb.

Ik heb dus de keuze gemaakt om al mijn favoriete muziek via de nieuwsgroepen en via 4K-videodonwnloader naar binnen te slurpen, en achtereenvolgens op mijn NAS gezet.

Next, Kodi, volgens mij heb je daar geen snelle pc voor nodig.

Wij kijken hier met een paar van die Ali-kastjes, maar de rest gewoon via de normale hardware. [Ziggo, Netflix en Videoland]

Maar de meeste films en andere dingen kijken wij hier via de computer.
En deze gaan van een I-3 tot een I-7, allemaal met 8 gig geheugen en een 2 gig videokaart, en dit is méér dan voldoende. ;)

• Like
Reacties: Roger de Poger

Shaman

VIP
4 sep 2016
1.178
727
216
De vraag is dan ook even, hoe wil je in LibreElec je cd's rippen? Welke tool wil je daarvoor gebruiken.

Ik heb zelf een tijd lang LibreElec met Kodi gedraaid op een Intel NUC met quad core Celeron J3455 1.5 GHz processor en 4gb RAM. Liep best wel soepel. Al werden 4K films dan wel weer lastig met de nodige haperingen. Scheelde dan ook weer dat ik nog geen 4K TV heb, dus dat voelde niet als een gemis. Maar verder hoeft het allemaal niet heel speciaal te zijn om een en ander soepel te laten werken.

• Like
Reacties: Roger de Poger

Roger de Poger

Nieuwkomer
19 apr 2021
2
0
1
50
Intussen heb ik een recente Kodi v19 draaien op een stuk dedicated hardware. Leuk om te kijken wat het is en wat ik ermee kan.
Daarnaast heb ik ook een iets oudere htpc gekregen van iemand. Dat ding draait op Windows WMC. Kodi (Windows versie 17) zit daar ook op geïnstalleerd. Echter, ik heb geen trek meer in Windows na jaren in de ICT gewerkt te hebben.

In die oude htpc zit een tv-tuner kaartje van Digital Devices. De vorige gebruiker gebruikte de recorder/client functie in Kodi. De server (DVBLink) draaide in het Windows deel. Ik verkeerde kort in de veronderstelling dat ik die tuner vlot in Kodi-only aan de praat zou krijgen. Maar ik lees daar wisselende berichten over her en der.
Als ik de de kaart overzet naar de Kodi-only machine, ziet 'ie 'm niet. Waarschijnlijk een driver probleem.
Enfin, dit zijn de feiten:
Kodi 19 op bare metal
Digital Devices DVB-C/T tuner v1
PCI Bridge
CI met AlphaCrypt CAM

In Windows MCE werkt het prima icm Ziggo. Ik heb toevallig nog een geactiveerd Ziggo kaartje liggen voor dit gebied (47400, 6875, QAM64, 5555)
Iemand enig idee of dit werkend te krijgen is in een dedicated Kodi machine v19, zonder Windows onderliggend?

You must be registered for see images attach

Laatst bewerkt: