Opgelost Harmony elite werkt niet goed met kodi

Henk Winters

Forumlid
17 apr 2017
6
1
6
43
Ik heb een Harmony Elite en heb een activiteit gemaakt om kodi te kijken. Kodi is geactiveerd op Himedia Q10 Pro. Versie kodi is 17.6 en Android 7.0
Als ik de activiteit opstart kom ik in het menu waar kodi, settings en nog wat apps staan. Klik ik op bv settings dan werken alle knoppen op de Harmony correct.
Ga ik nu naar Kodi dan werken er een aantal toetsen niet zoals bv Return en Menu. De pijltjes toetsen en OK toets bv werken goed. Ik heb wel gezien onder de systeem en dan invoer dat je een controller kunt configureren. Heeft dit iets met mijn harmony te maken misschien? Weet iemand een oplossing?
 
Ik weet niet of de himedia een "eigen" afstandbediening heeft? Met de harmony kan je kiezen voor Kodi, dan pakt hij de standaard kodi toetsen, ik zou eerst kijken binnen kodi om de afstandbediening te configureren als zijnde een windows mce afstandbediening, anders eens de harmony "kopieren" van uit de oude afstandbediening, zodat je box denkt dat het de "oude" afstandbediening is..
 
De Himedia worden uitgeleverd met een stevige en veelzijdige afstandsbediening waar veel concurrenten nog een voorbeeld aan kunnen nemen.
 
Ik weet niet of de himedia een "eigen" afstandbediening heeft? Met de harmony kan je kiezen voor Kodi, dan pakt hij de standaard kodi toetsen, ik zou eerst kijken binnen kodi om de afstandbediening te configureren als zijnde een windows mce afstandbediening, anders eens de harmony "kopieren" van uit de oude afstandbediening, zodat je box denkt dat het de "oude" afstandbediening is..
Er zit een afstandsbediening bij de Himedia. Wat bedoel je precies met bij de Harmony kun je kiezen voor Kodi?
 
je kunt ook de harmony de knoppen laten leren van de himedia ab,dan zou alles moeten werken
De harmony herkent de knoppen, alleen binnen kodi werken sommige knoppen niet.

---- Automatisch samengevoegde dubbelpost ----



---- Automatisch samengevoegde dubbelpost ----

Nog even een detail erbij, onder Android 5.0 werkte het allemaal goed.

De harmony herkent de knoppen, alleen binnen kodi werken sommige knoppen niet.

---- Automatisch samengevoegde dubbelpost ----



---- Automatisch samengevoegde dubbelpost ----

Nog even een detail erbij, onder Android 5.0 werkte het allemaal goed.
Probleem is opgelost :

Disable Joystick Support in Kodi 17.6
Add-ons / My add-ons / Peripheral libraries / Joystick Support / Disable

Vervolgens exit, spanning 5 seconden van de Himedia en opnieuw opstarten. Harmony werkt weer als vanouds.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Lex