Opgelost Herkennen van titels in Kodi 19.1

bert wilders

Forumlid
7 jul 2021
7
4
6
56
Ik zit al een tijdje met een probleem met het herkennen van de titels in Kodi.
Ik heb meerdere media boxen waaronder de Nvidia shield tv pro en de Ugoos am6 pro.
Allemaal draaien ze met de zelfde versie van Kodi.
Instellingen zijn identiek aan elkaar.
Bij de Ugoos worden films wel herkent en bij de Nvidia niet.
Op mijn pc heb ik ook Kodi geïnstalleerd en daar worden ze ook niet herkent.
Heb mappen met het alfabet met daarin de films in een map met daarin het mkv bestand.
Als voorbeeld in map A zit een map met titel A-X-L (2008) en daarin zit het mkv bestand met de titel A-X-L (2008).
Zo heb ik meerdere films gedaan en hij herkent er een heleboel niet op deze manier.
Nu heb ik een test gedaan en in de map A heb ik nu meteen de mkv bestanden gedaan van alle films.
Maar nog steeds worden de zelfde films niet herkent in de pc en de Nvidia.
Maar in de Ugoos player worden ze wel herkent.
Heeft iemand hier een oplossing voor of het zelfde probleem dan zou ik dat graag willen horen.
Hoop dat iemand me kan helpen.
 
Hier een nieuwere uitleg qua vraag.

Ik weet niet of ik hier goed zit met mijn probleem.
Ik zit al een tijdje met een probleem met het herkennen van de titels in Kodi.
Ik heb meerdere media boxen waaronder als laatste aangeschaft de Nvidia shield tv pro en had al de Ugoos am6 pro.
Allemaal draaien ze met de zelfde versie van Kodi.
De Nvidia ondersteunt meer geluidsporen dan de Ugoos.
Instellingen zijn identiek aan elkaar en ze zijn via NFS verbonden met mijn Synology Nas.
Bij de Ugoos worden films wel herkent en bij de Nvidia niet na het scannen.
Voor series is het geen probleem die worden allemaal herkent.
Heb mappen aangemaakt met het alfabet met daarin de films in een map met daarin het mkv bestand.
Als voorbeeld in map A zit een map met titel A-X-L (2008) en daarin zit het mkv bestand met de titel A-X-L (2008).
Zo heb ik meerdere films gedaan en hij herkent er een heleboel niet op deze manier waaronder deze film.
Nu heb ik een test gedaan en in de map A heb ik nu meteen de mkv bestanden gedaan van alle films.
Maar nog steeds worden de zelfde films niet herkent op de Nvidia.
Maar in de Ugoos player worden ze wel herkent op welke van de 2 manieren.
Heeft iemand hier een oplossing voor of het zelfde probleem dan zou ik dat graag willen horen.
Heb het ook via SMB inloggen geprobeerd maar geeft het zelfde resultaat.
Hoop dat iemand me kan helpen.
 
Ik weet niet of dit een oplossing kan bieden?

Hier ook iets meer over de bestandsnaming van films, deze moeten aan bepaalde voorwaarden voldoen willen die de juiste info scrapen.

Mocht je filenaming goed zijn (wat ik vermoed gezien het wel werkt op andere boxen) kijk dan eens bij de library instellingen. Wellicht mis je een goede scraper voor films - wat ervoor kan zorgen dat je geen info krijgt en deze niet in de library worden opgenomen.
 
Hoi Reidinga,

Hier het beloofde feedback.
Ik heb alle mogelijkheden bekeken en ik ben niets opgeschoten.
Het probleem blijft nog steeds bestaan.
Mijn laatste hoop is om Nvidia een mail te sturen waar dit aan zou kunnen liggen.
Maar in iedergeval bedankt voor het meedenken.
Vreemd dat ik hier de enige in ben.

Bert.
 
Hoi Reidinga,

Hier het beloofde feedback.
Ik heb alle mogelijkheden bekeken en ik ben niets opgeschoten.
Het probleem blijft nog steeds bestaan.
Mijn laatste hoop is om Nvidia een mail te sturen waar dit aan zou kunnen liggen.
Maar in iedergeval bedankt voor het meedenken.
Vreemd dat ik hier de enige in ben.

Bert.
Lukt het je ook niet door het toevoegen van een nfo bestand in de map met daar in de film link van de site ?
 
Hier weer een update,

Heb een Nokia Streaming Box 8000 even te leen gehad om te testen en daar werden de films wel herkent.
Dus eigenlijk wat de beste box zou moeten zijn heeft problemen met herkennen van film titels.
De Nokia had moeite vanwege te kleine interne geheugen voor mijn situatie.
De Ugoos herkent niet alle audio files die aan een film hangen voor het doorsturen naar de versterker.
De Nvidea Shield Pro TV is de beste optie qua afspelen van alles maar niet voor het herkennen.
Het nfo gebeuren gaat me iets te ver ivm. te veel werk qua bibliotheek grootte.
Ik heb de vraag nu open staan bij Nvidia zelf en nu kijken wat daar uitkomt.
Word vervolgd.
 
  • Like
Reacties: Reidinga
Hier weer een update.
Ik heb contact gehad met Nvidia en alles zo duidelijk mogelijk uitgelegd in mijn beste engels.
En uiteindelijk dit als antwoord gehad.

Subject​

Kodi mkv titles issue: NVIDIA
Response By Email (Syed) (09/27/2021 03:32 PM)
Hello Bert,

Thank you for the update. We understand the fact that it may be working fine on other devices. However, this is not under our control.

I kindly request you to contact Kodi support and report this problem and check if there's a bug filed for this.

Best Regards,
Syed
NVIDIA Customer Care.

Dus ik ben eigenlijk geen steek verder gekomen dan dat ik al was.
Ik ben er achter gekomen dat het om ruim 40% van mijn film titels gaat die niet herkent worden.
Dit is te vinden als je via een addon missing movies.
De films die ik niet in de gescande bibliotheek zie kan ik wel zien als ik via video en dan mijn eigen bestanden te kiezen.
Daar kan ik ze wel zien en afspelen maar krijg daar niet de info wat je in de bibliotheek wel ziet.
Bij series is dat niet een probleem.
De meeste films zijn mkv bestanden en wat iso bestanden.
Ik heb meerdere methodes geprobeerd van opslaan waaronder de Movie folder en de Flat folder en de Split video files.
En ook via NFS en via SMB geprobeerd in te loggen in de NAS.
Maar wat ik al vermeld had is dit geen probleem bij de Ugoos am6 pro en de Nokia Streaming Box 8000.
Maar vanwege audio problemen werkt de Nvidea Shield Pro TV het beste op het herkennen na dan.
En heeft ook het grootste intern geheugen van alle 3 de mediaplayers.
Dus bij deze doe ik weer een beroep bij Kodi wat ik hier nog aan kan doen.
Alvast bedankt voor het meedenken.

Bert.
 
Vervolg op het onderwerp,

Ik heb antwoord gehad van het forum.kodi.tv

Als uw bestanden de juiste naam hebben maar weigeren te schrapen, ga dan naar Instellingen>Media-instellingen>Video's en zorg ervoor dat de instelling Gebruik videotags is uitgeschakeld (mogelijk moet u uw instellingenniveau wijzigen om dit te zien)

Mijn probleem is gelukkig verholpen en misschien hebben andere hier nog wat aan.
Ben een blij mens 🙂
 
  • Like
Reacties: Lex en ateam278
Mooi dat het gelukt is... Helaas weten wij natuurlijk ook niet alles.. 😬 😉 ..

Maar iig bedankt voor je terug koppeling en zoals je zegt misschien heeft iemand anders er ook nog wat aan...
 
  • Like
Reacties: Lex