Himedia q10 Kodi 16.1 geen dts-hd en treuhd weergave bij instellingen

Walter L

Forumlid
22 mrt 2017
19
0
1
47
Weet iemand hoe dit kan?
wil graag dts hd weergave op mijn versterker maar de instelling zit niet in kodi.
Krijg nu alleen maar standaard dts geen dts master en dergelijke.

groeten walter
 
Wat je nog kunt proberen is een andere player uit de appstore installeren. Bijv. MX player of BSplayer. Gewoon om te kijken wat die doet.
 
die true hd en dts hd staat er bij mij niet bij hoe kan dat?
versterker is geschikt
wrapper heb ik ook geinstalleerd
Heb je wel Kodi 17 ? bij kodi 16 en lager, zijn deze opties niet mogelijk .

Wat je nog kunt proberen is een andere player uit de appstore installeren. Bijv. MX player of BSplayer. Gewoon om te kijken wat die doet.
Deze 2 spelers hebben geen licentie tot Dolby digital , dan krijg je alleen Stereo geluid
 
Ik maak zelf wel eens gebruik van de MX Player maar hij speelt alles af met dts-hd of truehd.
Dat is merkwaardig...
ik moest namelijk handmatig de codec toevoegen, ik gebruik mx player voor me IPTV.
omdat mx player de licenties niet heeft van Dolby . Gebruik jij dan een hele oude versie? of een gekraakte ?
En tuurlijk speelt hij het wel af, maar dit zie je dan niet op je Reciever staan waarschijnlijk. Dan doet ie em omzetten naar stereo

Since the recent update to MX Player, many users are running into a new problem: there's no sound in certain videos. It turns out the latest release of the popular video player removed support for two audio codecs: and . Unfortunately, it seems this is a result of licensing issues, meaning MX Player will no longer ship with built-in support to play these audio formats.
 
Ik maak gewoon gebruik van de laatste versie gratis van MX player op de himedia Q5 pro. Ik heb het net nog even getest met twee eigen mkv bestanden maar het geeft geen enkel probleem met dts-hd of truehd en het wordt ook op de versterker aangegeven. Misschien speelt het probleem alleen bij IPTV?
 
Probeer eens de film op een externe schijf of een stick te zetten en dan te verbinden via usb met de q10.
Kodi zelf speelt ook geen dts-hd en truehd af maar moet het via de wrapper doorgeven aan de interne mediaplayer die dat wel kan.
 
Inderdaad, dat zou moeten kunnen. Ik neem aan dat je de computer benadert via kodi. Probeer dan eens het volgende. Als je het bestand hebt geselecteert die je wilt afspelen druk dan eens op de menuknop. Er komt een pop up venster waarop je moet kiezen voor Play Using. zie foto 1
Dan verschijnt een ander venster. kies daar voor Wrapper. Dit om er zeker van te zijn dat het bestand wordt afgespeeld door het mediacentre. Zie foto 2.
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach

Een tweede punt zou het netwerk kunnen zijn. gebruik je wifi of een bedraad netwerk? Als je wifi gebruikt zou je eens bedraad kunnen proberen.
 
Nu alleen het volgende probleem. Hij begint na ongeveer 5 minuten weer opnieuw aan de film.
Heb gezocht bij instellingen maar kan geen repeat ofzo vinden wat aangevinkt staat.
Wat heb je nu gedaan dat het werkt.
Wat Lazlo liet zien menuknop in Kodi play using en dan Wrapper kiezen.
 
Nu alleen het volgende probleem. Hij begint na ongeveer 5 minuten weer opnieuw aan de film.
Heb gezocht bij instellingen maar kan geen repeat ofzo vinden wat aangevinkt staat.

Wat Lazlo liet zien menuknop in Kodi play using en dan Wrapper kiezen.
Ok , dan had je daarvoor de film nooit via de wrapper afgespeeld. Als je tijdens het spelen op ok duwt en dan op de menu knop heb je nog meer opties.
 
zoals je in de foto hieronder kan zien helaas geen single play option herhaling staat ook uit maar hij blijft maar opnieuw beginnen
 

Bijlagen

  • 20170331_122437.jpg
    20170331_122437.jpg
    1 MB · Weergaven: 17
Ik wou even de link van ht forum.nl plaatsen. Maar mijn login gegevens stonden erbij ik weet niet als dit voor iedereen zichtbaar is.
Bij mediaspeler sectie kun je je probleem ook eens aanhalen daar zijn veel mensen die deze speler ook hebben .