HiMedia Q10 Pro 16GB

Spinix

Technisch administrator
Medewerker
25 dec 2015
3.600
2.202
216
25
Ik heb dankzij de mogelijkheid gekregen om een HiMedia Q10 Pro te reviewen. De naam HiMedia is wel eens voorbij gekomen op het forum en iedereen was er wel positief over, we hadden zelf een gebruiker die niks anders kon dan de hele dag over zijn HiMedia Q10 Pro te praten want het was zo’n geweldig ding. (@Plenkske, @LeX en @fransalmighty weten wel wie ik bedoel haha). Wat mij persoonlijk aanspreekt aan de HiMedia zijn de updates en support die zij leveren, er zijn maar weinig box verkopers die dat zo goed doen. De HiMedia die Kijkalles.nl mij geleverd heeft bevat al Android 7.0 waardoor je deze niet zelf hoeft te .

You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach


Het is ook mogelijk om gebruik te maken van LibreELEC met deze box. De Android die HiMedia aflevert op deze box werkt echt perfect en ik heb nog geen vast lopers ontdekt.

Specificaties
  • Besturingssysteem: Android 5.1 of 7.1 Nougat
  • CPU (Processor): Huawei HiSilicon HI3798CV200 Quad-core 64-bit high-performance ARM Cortex A53
  • GPU ( Video Processor): High-performance multi-core GPU Mali T720 met support voor OPENGL ES3.1
  • RAM (Werkgeheugen): 2 GB DDR
  • ROM (Flashgeheugen/opslag): 16 GB eMMc
  • Ethernet: Gigabit
  • WiFi:802.11 ac
  • Bluetooth: Ja
  • Videoformaat: (Codecs) HDR10, H.265/HEVC 4Kx2K@60Hz, H.264 4Kx2K@30Hz, VP9 4Kx2K@60Hz, VC-1 1080P@60Hz, MPEG1/2/4, REALVIDEO 8/9/10
  • FLV, MOV, AVI, MKV, TS, M2TS, ISO, MP4, 3GP, MPG, 3D MVC,MKV/3D-Bluray ISO/ Bluray ISO/ AVI
  • Audio Formaat: MPEG L1/L2, AAC-LC, HE AAC V1/V2, MP#, WMA,APE, FLAC, OGG, AMR-NB/WB 7.1 HD Audio passthrough DOLBY DIGITAL / DTS / DOLBY THRUE HD / DTS MASTER / DOLBY ATMOS / DTS X
  • Firmware Update via internet (OTA)
  • Poorten: HDMI, USB (4 x waarvan 2 USB 3.0), Ethernet (RJ-45), digitaal Toslink (optisch), digitaal coaxiaal, RCA A/V (tulp).
  • 3,5 inch HDD slot
  • HDMI Interface:2.0a
  • Adapter: 12V 2000 mA
  • Update files zie
Review
De HiMedia Q10 Pro mediaspeler bevat genoeg input en output interfaces die ervoor zorgen dat het verbinding kan maken met alle moderne home theater setups. Ook zit er een USB 3.0 poort op zodat je data snel kunt uitwisselen.
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach

De Android die HiMedia op de Q10 PRO heeft geïnstalleerd is perfect afgestemd en werkt perfect. Ook hebben ze voor een mooie launcher gekozen wat toch net iets fijner werkt.

You must be registered for see images attach


Kodi 17 staat al voor geïnstalleerd net als wat andere handige apps. Aangezien de HiMedia aangeeft dat deze box 4K aankan heb ik dat geprobeerd met de volgende test bestanden:





Ik heb deze op een USB 3.0 gezet en vervolgens gestart via Kodi. Wat mij opvalt is dat binnen Kodi een externe player wordt gekozen, waarschijnlijk heeft HiMedia hiervoor gekozen omdat deze player beter met 4K bestanden kan omgaan. Alle 3 de bestanden hebben zich perfect afgespeeld en hier was verder niks aan te merken, test geslaagd dus! Zodra ik een film binnen Covenant start pakt die wel de originele spelers van Kodi, het zelfde geldt voor IPTV streams.

You must be registered for see images attach


Ook kan de HiMedia 7.1 HD Audio passthrough aan. Helaas kan ik dit niet optimaal testen aangezien ik maar een 2.1 soundbar heb. Volgens het internet zou dit allemaal perfect moeten werken dus ik ga hier dan ook maar van uit.

Wat nog meer handig is aan de HiMedia is dat je er je eigen disk in kunt stoppen om zo je geheugen uit te breiden. Ook is dit de perfecte opslag locatie voor bijvoorbeeld je films en series. Aangezien de HiMedia Android bevat kun je dus bijvoorbeeld ook een torrent client installeren die dan automatisch je gedownloade torrents op die disk zet. Je kunt dan later die bestanden benaderen via de HiMedia zelf of via bijvoorbeeld je Windows PC.

Mocht je de HiMedia intensief gaan gebruiken moet geen probleem opleveren aangezien de HiMedia een actieve koeling heeft ingebouwd waardoor de box nooit te warm zal worden.

Benchmark
Ik heb ook een snelle Benchmark uitgevoerd met AnTuTu Benchmark:
You must be registered for see images attach


Conclussie
De HiMedia is een snelle en goede TV Box, Kodi draait goed en ook de meegeleverde Android is veel beter dan die je op standaard Chinese TV Boxen zult aantreffen (deze is beter afgestemd).
Je kunt makkelijk een extra schijf toevoegen zodat je nooit geheugen te kort zult hebben en de box zal voorlopig nog van updates voorzien worden dankzij de goede service van HiMedia. Vooral voor ervaren gebruikers zal deze box goed in de smaak vallen.

Plus- en minpunten
+
Ontvangt updates
+ Degelijke kwaliteit
+ 4K ondersteuning
+ Veel aansluitingen
+ Android 7.0
+ Sata aansluiting (voor een extra disk)
- Prijs
- Helaas geen Android TV maar HiMedia heeft goed hun best gedaan het zo mooi mogelijk te maken.
- Netflix kan (net als 90% van alle andere TV Boxen) niet in Full HD of 4K streamen wegens de DRM beveiliging.

Deze box krijgt ook een plaats in het Top 10 TV Boxen topic.

bedankt voor het opsturen van deze box!
 
Dank Spinix voor deze duidelijke en inspirerende en vakkundige review van deze Himediaplayer .
Duidelijk een gevalletje van de juiste man op de juiste plaats! Had zo even niemand geweten die dit professionele had aangepakt :)
 
  • Like
Reacties: Spinix
Dan kan hij nu verloot worden onder de gebruikers hier :)
Tijdens kerst komt er een grote verlotingsactie. O.a. IPTV jaar abbo's worden verloot, een paar Xiaomi Mi Boxen en nog heel veel meer. Stay tuned :)
 
Prima....maar als jullie je maar aan de afspraak houden met Kijkalles want deze houdt het hier ook in de gaten
 
Prima....maar als jullie je maar aan de afspraak houden met Kijkalles want deze houdt het hier ook in de gaten
Even kijken wat er allemaal in de giveaway komt. Een positieve review is al voldoende en goede reclame voor hun bedrijf ;)

En nu on topic :)
 
Even kijken wat er allemaal in de giveaway komt. Een positieve review is al voldoende en goede reclame voor hun bedrijf ;)

En nu on topic :)

Mmmmmm........jullie hebben die box gratis gehad om te beoordelen en daarna te verloten en dus NIET te verkopen, dat zou toch echt niet netjes zijn. Houdt je aan de afspraak, dat is ontopic
 
Mmmmmm........jullie hebben die box gratis gehad om te beoordelen en daarna te verloten en dus NIET te verkopen, dat zou toch echt niet netjes zijn. Houdt je aan de afspraak, dat is ontopic
Kunnen we een hele discussie over beginnen, de review is goede reclame voor ons en voor kijkalles.nl hij staat zelfs in het top 10 topic omdat de box verder echt prima is. Omdat Kijkalles.nl hem heeft opgestuurd staat hun link er ook bij :)

De meeste review boxen worden naar afloop verkocht zodat we de server kosten, forum software en andere licenties kunnen betalen en nog belangrijker de giveaway met kerst straks kunnen regelen. Mocht je hier verder nog over willen discuseren raad ik je even aan een PM naar mij te sturen en het hier ontopic houden :)

Dus nogmaals; Stay tuned voor de grote giveaway actie met kerst straks :ster:
 
  • Like
Reacties: Lex
het enige wat ik hierover kwijt wil is dat dat niet de afspraak was en laat ze wel contact met jullie opnemen
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: alex36 en Spinix
Weggeven, verloten?

Focus is de Q10pro. Verder heb ik geen ervaring met andere spelers. Ik ben enorm tevreden over de mogelijkheden.
Android upgrades komen regelmatig. Ook is er een super gebruiker die een aangepaste versie met talloze verbeteringen, gratis, aanlevert.
 
  • Like
Reacties: Spinix
Ik ben de laatste tijd een beetje druk maar heb hem hier nog in de kast staan, wou eens testen of oude GameCube games erop werken.
 
Dank Spinix voor deze duidelijke en inspirerende en vakkundige review van deze Himediaplayer .
Duidelijk een gevalletje van de juiste man op de juiste plaats! Had zo even niemand geweten die dit professionele had aangepakt :)


Lex ik heb eigenlijk een persoonlijke vraag :) aangezien jij een Denon AVR hebt.

Ik heb de AVR-x4400H, Venz v12 maar krijg alleen de Dolby DTS Neural:X als optiekeuze?

Dit is via streaming en via het afspelen vanaf mijn Externe harddrive die aangesloten zit op de Venz V12?

Is het misschien dat ik een bepaalde Addon moet gebruiken/installeren?
 
De Venz v12 ken ik niet maar dat je daar speciaal iets voor moet installeren lijkt me sterk.
Ik persoonlijk heb de boel aangesloten en alles werkte perfect vanaf het begin en hoefde dus niet mijn hoofd te breken over mogelijke oplossingen.

Ps.een externe schijf gebruik ik niet en mocht je probleem hardnekkig zijn maak dan even een topic daar vooraan want dit is de afdeling Himedia :)
 
  • Like
Reacties: m.j.p.haan
De Venz v12 ken ik niet maar dat je daar speciaal iets voor moet installeren lijkt me sterk.
Ik persoonlijk heb de boel aangesloten en alles werkte perfect vanaf het begin en hoefde dus niet mijn hoofd te breken over mogelijke oplossingen.

Ps.een externe schijf gebruik ik niet en mocht je probleem hardnekkig zijn maak dan even een topic daar vooraan want dit is de afdeling Himedia :)
Thanks anyway :) nee blijf eerst zelf puzzelen... had hiervoor de x96 en die deed ook een hoop uit zichzelf maar had ook genoeg dingen te in qua instellingen op add on en systeem gebied beide. Maar heb hem niet de v12 dus dacht vraag het gewoon even snel ;)
 
  • Like
Reacties: Lex