Himedia Q10 Pro met streamnu

Gisterenavond laat de addon ontvangen. Heb de hele Q10 gewist en alle programma's opnieuw geïnstalleerd met als laatste de addon. Ga dit weekend wel kijken of alle werkt.
O ja, vergeet bij herinstallatie van Android niet bij settings, display 1080p 50Hz te kiezen. De waarde 60Hz wordt gebruikt in o.a. de VS.
 
Ik heb een filmpje proberen te maken met mijn smartphone dus het beeld is niet al te best.
Hier laat ik de eerder genoemde stappen zien die ik heb genomen om de nieuwe StreamNU te installeren alleen trek ik deze keer niet het stekkertje eruit , puur om te laten zien dat dit veilig en goed werkt en zeker als je een harde schijf hebt ingebouwd is gewoon uitrekken niet aan te bevelen. (mijn mening)

You must be registered for see medias

4 stappenplan zie video:
- Kodi en StreamNU verwijderderen
- druk daarna 1x op de quick clean app.
- vervolgens Kodi opnieuw via google play store downloaden en installeren
- De nieuwe streamNU.zip installeren en de wizard uitvoeren (stekkertje deze keer niet uit getrokken maar op de HOME knop van de afstandsbediening drukken en dan naar settings /apps/kodi en dan op stoppen klikken, je krijgt een melding maar gewoon op OK drukken en daarna even de box opnieuw opstarten en klaar is kees.)
Na het uitvoeren van deze 4 stappen kan ik tot nu toe melden dat alle eerder genoemde problemen lijken te zijn opgelost.
Series werken nu wel en ook de 3 opties bij xmas werken nu wel.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Sjeng, gedaan zoals jij en Voila!! Het werkt nu wel goed, bedankt man

Fijn weekend!!
 
Hoi Sjeng, gedaan zoals jij en Voila!! Het werkt nu wel goed, bedankt man

Fijn weekend!!

Graag gedaan j'tje , fijn te horen dat het nu ook bij jou nu werkt.
jij ook fijn weekend!
Gisterenavond laat de addon ontvangen. Heb de hele Q10 gewist en alle programma's opnieuw geïnstalleerd met als laatste de addon. Ga dit weekend wel kijken of alle werkt.
O ja, vergeet bij herinstallatie van Android niet bij settings, display 1080p 50Hz te kiezen. De waarde 60Hz wordt gebruikt in o.a. de VS.
Als je alles gewist hebt zal het zeker werken zo niet volg je mijn stappen nog maar eens.
bij mij staat het op 60HZ en heb super beeld.
 
  • Like
Reacties: A_rjen
ben benieuwd of alles ook goed blijft werken.
mijn ervaring met de q5 pro:
in het begin werkt deze goed,dus als je streamnu er weer vers opzet samen met kodi.
echter binnen een paar dagen weer hetzelfde probleem.
ik denk in mijn geval misschien de box zelf,want die sloeg constant compleet vast.
 
ben benieuwd of alles ook goed blijft werken.
mijn ervaring met de q5 pro:
in het begin werkt deze goed,dus als je streamnu er weer vers opzet samen met kodi.
echter binnen een paar dagen weer hetzelfde probleem.
ik denk in mijn geval misschien de box zelf,want die sloeg constant compleet vast.

Maak je het cache geheugen van kodi en android wel eens leeg ?
Het cache van kodi is namelijk bij mij maar 311 mb en dat is niet echt groot.
ben ik ook pas net achter gekomen.
Als teveel apps op de achtergrond blijven draaien word je resterende geheugen ook steeds minder en ja dan kan de box vastlopen , daarom moet je er voor zorgen dat je zo weinig mogelijk apps op de achtergrond hebt draaien want dat is op een telefoon net zo.
 
hoi,ja hoor
meerdere malen al gedaan,geen resultaat.
dezelfde ellende.
speler heb ik retour gestuurd.
krijg mijn geld terug.
kenissen van mij hebben een ziddo x6pro en die loopt echt zeer goed bij hun.
ik weet bijna 100% zeker dat deze hi media niet in orde is.
heb jij zelf ook gehad dacht ik te hebben gelezen.
 
hoi,ja hoor
meerdere malen al gedaan,geen resultaat.
dezelfde ellende.
speler heb ik retour gestuurd.
krijg mijn geld terug.
kenissen van mij hebben een ziddo x6pro en die loopt echt zeer goed bij hun.
ik weet bijna 100% zeker dat deze hi media niet in orde is.
heb jij zelf ook gehad dacht ik te hebben gelezen.

Mijn reactie was niet als verwijt bedoeld he maar dat heb je goed gelezen , en ja dan zal er inderdaad iets met de Q5pro niet in orde zijn geweest net als met mijn eerste Q10pro.
Daarom heb ik gekozen om hem om te ruilen en het probleem dat ik toen had is in deze box niet aanwezig , kan altijd wel eens gebeuren wil niet zeggen dat ze allemaal zo zijn.
Maar ik ben er gewoon van overtuigd dat de rest van de problemen opgelost gaan worden als de definitieve Android 7 Nougat via FOTA gaat binnenkomen .
Wat ik wel zeker weet is dat in iedere tv-box wel problemen kunnen ontstaan ook bij die ziddo x6pro.
Iedere app , ieder extern verbonden apparaat kan de werking van je box beïnvloeden.
De grote boosdoeners zijn vaak de routers aangezien niet iedere router geschikt is voor videostreaming.
Dat word vaak vergeten of niet aan gedacht.
 
klopt.
vrienden van mij hebben de zidoo x6 pro al maanden en dat zonder vastlopers,wat mij ook verbaast.
trouwens port 1 op elke router/modem is voor video,ik heb zelf bij ziggo gewerkt en werk nu bij samsung als monteur.
dus ik weet er echt wel genoeg vanaf.
wat wel vaak is:
boxen die op android draaien zijn eigenlijk niet zo geschikt voor kodi.
het loopt wel goed,maar niet altijd,ligt er helemaal aan.
openelec of linux is echt veel beter,maar dat is weer meer voor knutselaars.
en minimaal 2 GB aan werkgeheugen,die moet je echt hebben,het liefst ietsje meer.
en wat je zelf zegt,de addons die je echt niet gebruikt eraf laten,want die maken het systeem instabiel.
al met al een combinatie van factoren.
 
klopt.
vrienden van mij hebben de zidoo x6 pro al maanden en dat zonder vastlopers,wat mij ook verbaast.
trouwens port 1 op elke router/modem is voor video,ik heb zelf bij ziggo gewerkt en werk nu bij samsung als monteur.
dus ik weet er echt wel genoeg vanaf.
wat wel vaak is:
boxen die op android draaien zijn eigenlijk niet zo geschikt voor kodi.
het loopt wel goed,maar niet altijd,ligt er helemaal aan.
openelec of linux is echt veel beter,maar dat is weer meer voor knutselaars.
en minimaal 2 GB aan werkgeheugen,die moet je echt hebben,het liefst ietsje meer.
en wat je zelf zegt,de addons die je echt niet gebruikt eraf laten,want die maken het systeem instabiel.
al met al een combinatie van factoren.

De specificaties van de zidoo x6pro wijken nauwelijks af van de q10pro beide draaien nog officieel op lollipop 5.1
Heb ze net even vergeleken hoop dat je daar dan meer plezier van hebt.
 
klopt.
vrienden van mij hebben de zidoo x6 pro al maanden en dat zonder vastlopers,wat mij ook verbaast.
trouwens port 1 op elke router/modem is voor video,ik heb zelf bij ziggo gewerkt en werk nu bij samsung als monteur.
dus ik weet er echt wel genoeg vanaf.
wat wel vaak is:
boxen die op android draaien zijn eigenlijk niet zo geschikt voor kisodi.
het loopt wel goed,maar niet altijd,ligt er helemaal aan.
openelec of linux is echt veel beter,maar dat is weer meer voor knutselaars.
en minimaal 2 GB aan werkgeheugen,die moet je echt hebben,het liefst ietsje meer.
en wat je zelf zegt,de addons die je echt niet gebruikt eraf laten,want die maken het systeem instabiel.
al met al een combinatie van factoren.

Zou niet (veel) mogen uitmaken. Android mag je gewoon beschouwen als een Linux distributie maar dan zonder glibc en X server.
 
Nou bij ziggo misschien maar bij KPN is elke poort dus van 1 tm 4 goed voor video, en mijn q5 pro loopt als een zonnetje,
Sterker nog heb een zidoo x9s gehad en weer teruggestuurd want ik had juist met die zidoo vastlopers zo zie je maar weer dat elke situatie
Anders is, ik heb sterk het vermoeden dat het aan de verbinding van ziggo heeft gelegen,heb upc horizon gehad, man man man.....
 
Nou bij ziggo misschien maar bij KPN is elke poort dus van 1 tm 4 goed voor video, en mijn q5 pro loopt als een zonnetje,
Sterker nog heb een zidoo x9s gehad en weer teruggestuurd want ik had juist met die zidoo vastlopers zo zie je maar weer dat elke situatie
Anders is, ik heb sterk het vermoeden dat het aan de verbinding van ziggo heeft gelegen,heb upc horizon gehad, man man man.....
Ik heb wel Ziggo en zit ook niet op poort 1 en stream op alle poorten net zo goed.
ik gebruik wel een externe router en niet die van ziggo want via het wifimodem van ziggo haal ik niet de volledige snelheid die bij het abonnement hoort en op deze manier wel zowel via LAN als WIFI.
 
Na de Minix en de Zidoo, waar ik veel problemen mee had, heb ik nu bijna 8 maanden een HiMedia Q10 Pro.
Deze werkt nog steeds prima bij mij, heb er nog geen problemen mee gehad.
Heb ook al een paar keer een update gehad van StreamNu en dat ging steeds zonder problemen.
Voor de update naar Nougat wacht ik op de OTA dan zijn alle kinderziektes er tenminste uit.
Kortom nog steeds zeer tevreden met mijn HiMedia Q10 Pro :D
 
Wel,we zijn nu een aantal weken verder maar ben toch niet geheel tevreden over de q5 pro, of over streamnu daar ben ik nog niet uit,
Het laden van series duurt tergend langzaam,zowel in Kodi bij spectro en in terrarium tv, ook zijn er bijna geen ondertitels te vinden en als je er dan een hebt loopt het niet synchroon,had er echt veel meet van verwacht en denk toch dat die zidoo x9s sneller is
Wat is jullie bevinding?
 
en als je hem nou eens leeg gooit en gewoon clean en standaard kodi 17? al die opsmuck is overbodig helemaal het niet vlot werkt
 
Ja zat ik ook aan te denken,maar dan ben ik natuurlijk wel de maandelijkse updates kwijt die ik via media24store binnen krijg en bovendien
Heb ik dan betaald voor het streamnu abo zonder er gebruik van te maken.
Nu net ook weer,zit een aflevering van een serie te kijken via m'n eigen harddisk en 10 minuten voor het eind gaat ineens het beeld op zwart
 
updates ? maar die media store maakt toch geen add ons die zij updaten ? sterker nog ik zou nooit afhankelijk van een commerciele partij (mediastore) willen zijn voor mijn streams terwijl kodi, exodus, ares wizard etc 100% gratis zijn.

Het is al super flauw dat ze er een slaatje uit slaan maar goed ik vermoed dat het gewoon bestaande add ons betreft die ze zelf in een mooie skin/build gezet hebben en als je de gewenste add ons gewoon via ares wizard erop gooit updaten ze net zo goed :)