Hoe belangrijk is VPN voor jullie?

Peanut

Gevorderd
29 aug 2018
94
37
6
39
Hallo allemaal,

Zomaar een vraagje in het algemeen. Ik zit al geruime tijd op dit forum en ik vroeg me zo eens af hoeveel forumleden gebruik maken van een VPN. Ik zelf gebruik het nu al bijna vier jaar (ben begonnen bij IPVanish en daarna overgestapt naar AirVPN). Voor de mensen die geen gebruik maken van een VPN, zijn jullie niet bang voor eventuele consequenties die daaraan verbonden zijn (boetes e.d.)?

Grtz,

Peanut
 
Blijkbaar niet zo belangrijk, niemand die hier een reactie op wil geven?...
 
Dat er tot nu toe in de praktijk niks van terecht is gekomen, wil niet zeggen dat dit nooit gaat gebeuren. Denk je niet dat er straks met terugwerkende kracht het e.a. teruggevorderd kan worden? Als je eigen ip adres ergens gelogd staat, ,kan dit wellicht in de toekomst tegen je gebruikt worden... en dan ga je betalen... en niet zo'n beetje ook denk ik. Ik ben dat dan liever voor en betaal liever een klein bedrag per jaar (54 euro bij AirVPN) om zo anoniem mogelijk van Kodi gebruik te kunnen maken. Ik persoonlijk zou dat risico niet willen nemen... maar misschien ben ik wel een beetje paranoia haha. Dank voor je reactie ...
 
  • Like
Reacties: B. web
Gebruik kodi waar de ontwerpers het voor bedoeld hebben! en je hebt geen centje pijn ...ook niet achteraf.
 
Ik gebruik zelf wel VPN maar niet zozeer vanwege het bekijken van "illegale" content - een VPN is ook niet 100% veilig, omdat er al bewezen is dat VPN Providers die zogenaamd niet loggen, toch informatie doorgespeeld hebben naar politie op aanvraag. Ik gebruik deze voornamelijk omdat wij hier een abonnement op VideoLand hebben (In belgie) waar je deze anders niet kan bekijken, en zo zijn er nog een aantal zaken - ook omdat mijn internet provider actief logt, voor gepersonaliseerde reclame's en ik het toch waardeer om toch een vorm van privacy te hebben.

Zoals gezegd - een VPN kan je uit de brand helpen, en bied enige vorm van privacy - maar als je "illegale content" bekijkt of het nu via kodi addons is of via torrents of welke weg ook, het blijft een kat en muis spel..
 
Sec gezien kan Kodi dus alleen gebruikt worden voor het afspelen van eigen media als je niet via illegale weg content wil afspelen. Maar daar heb ik niet speciaal Kodi voor nodig. De meerwaarde van Kodi ligt toch voornamelijk in de vele beschikbare addons. Als ik hier zo op het forum rondkijk wordt Kodi voornamelijk gebruikt voor IPTV, en volgens mij is dat ook niet legaal, wat dus mijns inziens op termijn wel consequenties zal hebben en dan ben ik toch wel blij met mijn VPN?. En inderdaad, foolproof is een VPN niet, maar je bent wel moeilijker traceerbaar...en dat is mij ook al wat waard....
 
Ik gebruik kodi voornamelijk voor mijn eigen film collectie, internet radio streams, YouTube, etc. Er zijn ook veel addons - lees vooral - die geen illegale content bieden, dus het idee dat kodi enkel gebruikt wordt voor illegaal content is een beetje jammer, want kodi is zoveel meer dan dat ?
 
  • Like
Reacties: Lex
Maar voor het veelvuldig gebruik van IPTV is een VPN wel aan te bevelen dan?
 
ik persoonlijk vind van wel - het kan in sommige gevallen zelf eens positieve invloed hebben op je verbinding - afhankelijk van de server, en waar je zit natuurlijk. Zelf heb ik Nederlandse IPTV via Goose VPN een stabielere en snellere verbinding in Belgie (Telenet) dan zonder. Dat is misschien een uitzonderlijk geval - maar als de servers dicht bij elkaar zijn kan dit zeker positief uitpakken. Dit kan tevens ook negatief uitpakken, omdat verbnding via een VPN meestal trager is - dus dit eerst zelf even testen. Voor de privacy doe ik het zeker ook, het geeft geen 100% garantie - maar voel me toch "veiliger" met dan zonder vpn.
 
Ik gebruik zelf al jaren met veel plezier een VPN en ik ben eigenlijk nooit bang geweest voor eventuele problemen. Ik doe wel om de zoveel tijd omdat ik zeker wil zijn dat dat mijn gegevens niet gelekt worden. Maar dat hoort bij mijn standaard routine. Ik check ook elk kwartaal of mijn wachtwoorden niet gelekt zijn en ik verwijder accounts die ik niet meer gebruik. Tegenwoordig moet je met alles voorzichtig zijn dus het is alleen maar logisch dat je doet wat je kunt om veilig te internetten.
 
Laatst bewerkt:
Bij het zien van een mogelijk lligaal content en downloaden ervan gebruik ik Nord VPN, die ik overigens ook deel. Ik heb het idee dat er door o.a brein wel ip adressen verzameld wordt maar dat die, zoals bekend, niet gematcht worden met NAW gegevens.
 
Bij het zien van een mogelijk *** content en downloaden ervan gebruik ik Nord VPN, die ik overigens ook deel. Ik heb het idee dat er door o.a brein wel ip adressen verzameld wordt maar dat die, zoals bekend, niet gematcht worden met NAW gegevens.

Hoe doe je dat dan, want maximaal zes toestellen? En welke ip tv provider heb je dan, want meestal wordt zo'n vpn niet toegestaan.
 
Hoe doe je dat dan, want maximaal zes toestellen? En welke ip tv provider heb je dan, want meestal wordt zo'n vpn niet toegestaan.
Aha, dat is het hem now, ik heb geen iptv, alleen NPO, heb dan de VPN uit. Overigens werkte hij bij een inlog bij België geloof ik ook bij de Belgische zenders. Die zes deel ik met anderen, ik ben niet zo actief thuis met overal een VPN verbinding (in de modem / router enzo), alleen daar waar nodig en dan schakel ik hem handmatig aan op het desbetreffende apparaat. Bij de instelling op de router heb je maar 1 lijn nodig.
 
Hoi ik ben nieuwe met het hele vpn verhaal kwam op deze site Expressvpn tegen is dit ook een vpn die je voor netflix kan gebruiken?