Hoe kan ik de NVIDIA SHIELD schakelen met de HDMI kabel zodat ik wel Dolby Atmos geluid krijg uit de soundbar ?

Ritchie72

Gevorderd
25 nov 2019
67
5
6
51
Ik heb sinds kort een nieuwe TV, Samsung 55Q85R maar deze ondersteund op dit moment nog niet het Dolby Atmos signaal, dit komt nog wel met een firmware update.
Daarnaast heb ik een Samsung soundbar HW-Q90R, dit wel Dolby Atmos ondersteund.

Hoe kan ik de NVIDIA SHIELD schakelen met de HDMI kabel zodat ik wel Dolby Atmos geluid krijg uit de soundbar ?
Moet ik bijvoorbeeld de HDMI kabel aansluiten op de HMDI-IN van de soundbar ? en dan zou het ook moeten met een HDMI 2.1 kabel toch ?

ZIjn er nog speciale instellingen nodig in de Shield en bijvoorbeeld Kodi om dit geluid goed te kunnen ontvangen.


Gr

Richard
 
De hdmi aansluiten op de IN en het geluid in de shield regel je in de settings ven de shield onder display en sound .Atmos in de shield is bij display en sound te vinden bij de avdvanced settings . hdmi kabels vanaf 2.0. zijn goed . dus ja d 2.1.is prima.
 
Mooi !!! aangezien mijn Samsung 55Q85R nog steeds geen firmware update heeft voor eARC (dus geen Dolby Atmos) dan kan ik het wel gebruiken via de shield.
 
@Ritchie72 85 letters toegevoegd aan je topictitel ? want één letter was wel erg karig.
 
Mooi !!! aangezien mijn Samsung 55Q85R nog steeds geen firmware update heeft voor eARC (dus geen Dolby Atmos) dan kan ik het wel gebruiken via de shield.

nice, een soundbar die dolby Atmos ondersteund, alleen snap ik 1 ding niet, op de plaatjes die ik kan vinden hiervan zie ik alleen de bar 2 speakertjes en een sub, echter op tweakers word aangegeven dat het toch echt een 7.1.4 systeem is, oftewel 4 speakers voor aan je plafond.

zitten deze er wel bij @Ritchie72 ???‍♂️, de info bij de winkels is mij te onduidelijk.