Hoe kijken we IPTV ?

Lex

Ter nagedachtenis
29 mei 2016
6.795
5.190
216
66
Wat is de beste methode om gebruik te maken van IPTV ,dat kan zijn een daar voor geschikte smart tv ,via kodi met een m3u link in pvr iptv simple client ,een mag boxje.
Er zijn nog meer mogelijkheden maar ik denk dat bovenstaande methodes het meest gebruikt worden. Wat zijn de voor en nadelen en dan zit ik te denken aan verschillen in beeldkwaliteit, bufferen, bediening gemak bijvoorbeeld een m3u kan gebruikt worden voor meerdere boxen als je maar niet gelijktijdig kijkt wat bij smart dan weer niet kan,dus deel je ervaring zodat het wiel niet opnieuw moet worden uitgevonden door de andere ruim 2500 leden.
 
Dé beste methode is relatief, máár Kodi 17 met de ingebouwde nieuwe PVR IPTV Simple Client (en een abo van rapidtv) is wel erg prettig tv kijken hoor. :tv:

Op een smart tv heb je een beperkt aanbod van apps, maar iptv kijken kan daarop zonder extra kastje met de app: SIPTV deze kost na 2 weken proeftijd dan eenmalig 6 euro (betaling via paypal). Eenvoudig en goedkoop dus, maar helaas wel vaak bufferen en uitvallen van beeld, ook is de EPG beperkt en niet compleet.

Mag 250 boxen kunnen niks anders dan een portal doorgeven en dus geen Kodi add-ons erbij, persoonlijk zie ik daar de meerwaarde niet van maar wellicht is het handig voor mensen die net als SIPTV een eenvoudige oplossing zoeken die ze kant en klaar kunnen kopen. En niet elke IPTV aanbieder biedt een mag 250 portal, dan krijg je alleen een m3u bestand en dan moet je die alsnog zelf ergens omtoveren naar mag 250, en dan kom je weer uit bij siptv en ben je dus niks opgeschoten. Nadeel: duur en beperkt
:hamer:
Mijn persoonlijke conclusie blijft dan ook dat als je een windows of android (of linux/openelec) apparaat hebt met hdmi en je in staat bent kodi te installeren (simpel toch?) en een paar stappen volgt (uitleg op youtube en in dit forum genoeg) heb je voor 7,50/maand al 3000 zenders, een werkende tv gids en prima HD beeld.

Maar goed er zullen zeker mensen zijn die, hoe vreemd dat voor ons ook in de oren klinkt, Kodi moeilijk vinden en liever een voorgeprogrammeerde mag box kopen met daarbij het adres van een stenen winkel waar ze binnen kunnen lopen bij elke error of vraag. :feest:

:leuk:
 
Dé beste methode is relatief, máár Kodi 17 met de ingebouwde nieuwe PVR IPTV Simple Client (en een abo van rapidtv) is wel erg prettig tv kijken hoor. :tv:

Op een smart tv heb je een beperkt aanbod van apps, maar iptv kijken kan daarop zonder extra kastje met de app: SIPTV deze kost na 2 weken proeftijd dan eenmalig 6 euro (betaling via paypal). Eenvoudig en goedkoop dus, maar helaas wel vaak bufferen en uitvallen van beeld, ook is de EPG beperkt en niet compleet.

Mag 250 boxen kunnen niks anders dan een portal doorgeven en dus geen Kodi add-ons erbij, persoonlijk zie ik daar de meerwaarde niet van maar wellicht is het handig voor mensen die net als SIPTV een eenvoudige oplossing zoeken die ze kant en klaar kunnen kopen. En niet elke IPTV aanbieder biedt een mag 250 portal, dan krijg je alleen een m3u bestand en dan moet je die alsnog zelf ergens omtoveren naar mag 250, en dan kom je weer uit bij siptv en ben je dus niks opgeschoten. Nadeel: duur en beperkt
:hamer:
Mijn persoonlijke conclusie blijft dan ook dat als je een windows of android (of linux/openelec) apparaat hebt met hdmi en je in staat bent kodi te installeren (simpel toch?) en een paar stappen volgt (uitleg op youtube en in dit forum genoeg) heb je voor 7,50/maand al 3000 zenders, een werkende tv gids en prima HD beeld.

Maar goed er zullen zeker mensen zijn die, hoe vreemd dat voor ons ook in de oren klinkt, Kodi moeilijk vinden en liever een voorgeprogrammeerde mag box kopen met daarbij het adres van een stenen winkel waar ze binnen kunnen lopen bij elke error of vraag. :feest:

:leuk:
Kan één abo van rapidtv op 1 box of meerdere boxen ?
 
Mag wel op 10 boxen geïnstalleerd worden,als je er maar 1 tegelijk gebruikt anders wordt je abo stopgezet.
 
ik ben sinds kort aan het kijken voor een goeie iptv provider. heb nu een test abbo genomen bij moviestreamer. HD+ briljant pakket. aangezien ik een 65 inch tv aan de muur heb. wil ik geen sd kwaliteit zenders gaan kijken. en het voornaamste voor mij was eigenlijk ook ziggo sport select inverband met de formule 1.
rapidfire ziet er goed uit. alleen deze heeft geen mogelijkheid tot formule 1. iemand tips?
 
dacht er toevallig laatst nog aan, ik verwijs dagelijks mensen naar rapid maar heb nooit moeite genomen voor een review, binnenkort maar eens :) thnx 4 the reminder
 
Ja graag, heb interesse maar wil eerst even zien, wie, wat, waar en hoe :D
 
oh maar dat wordt gewoon een succesverhaal, kortom; werkt goed, snelle helpdesk 24x7 , goedkoop, veél zenders, PUNT (lol)

m.a.w. gewoon nemen , en bij twijfel doe je eerst 3 maanden, is geen kapitaal bedrag
 
Ok, maar hoe is de kwaliteit, mooi beeld en geluid, geen storingen e.d.?
 
IPTV getest via VLC (Windows PC) , via KODI op PC, via DUAL Boot Android/OpenElec-Kodi Media Box. (Xtreamer mxV )
Test abbo voor 5 euries aangeschaft via SOS Solutions (willekeurig gekozen)
Werkt op alle 3 genoemde systemen, mooi beeld, zelfs met 5.1 geluid. Een enkele zender werkt niet, en EPG ook niet.
Misschien is dit niet meegeleverd ?? of moet ik het zelf instellen ?? Dit moet ik nog verder uitpluizen......
 
Willekeurig via SOS solutions, gelukkig maar, want ik vind € 140,- per jaar wel erg duur!
 
  • Like
Reacties: Biancab
Willekeurig via SOS solutions, gelukkig maar, want ik vind € 140,- per jaar wel erg duur!
Vergeleken jaarrekening van mijn Provider exclusief !! extra betaal paketten, valt dat wel mee..... maar uiteraard zal er ergens wel goedkoper zijn. Was voor die 5 euries slechts een (geslaagde ) test.
 
Ja als je al die extra paketten hebt dan wel, maar ik heb basispakket met 60 zenders.
 
  • Like
Reacties: pindakaas
Vergeleken jaarrekening van mijn Provider exclusief !! extra betaal paketten, valt dat wel mee..... maar uiteraard zal er ergens wel goedkoper zijn. Was voor die 5 euries slechts een (geslaagde ) test.
Ook SOS Solutions is reseller van rapidiptv ( zoals bijna iedereen ) dat geleverd word met een flinke winst marge .
 
Ook SOS Solutions is reseller van rapidiptv ( zoals bijna iedereen ) dat geleverd word met een flinke winst marge .
Uit de link die @Dutchie1 heeft gestuurd, betwijfel ik dit... staat in ander topic.

Ja als je al die extra paketten hebt dan wel, maar ik heb basispakket met 60 zenders.
@Dutchie1 heeft het over "exclusief betaalpakketten". Bij mij is IPTV ook goedkoper dan een basispakket. Tenminste, als je de Rapid prijs pakt....
 
Hee mensen, ik ben nieuw hier..en ik woon in Curacao, heb al ruim een jaar kodi, maar ik wil graag iptv abb IN mn kodi
ik lees hierboven wel het een en ander, maar ik kom er niet uit hoe ik het voor elkaar krijg, om als ik een abb. afsluit bij een iptv aanbieder deze op mijn kodi krijg?
kodi 17 (krypton) gebruik ik nu.
ik zie op youtube etc overal dat er een tv bij staat, maar hoe moet je het allemaal installeren in kodi bij mijn laptop?

warme groetjes !