Hoe naar azerty op een RII I8 mini toetsenbord?

fluppeke

Expert
10 sep 2017
253
50
16
Ik heb zo een mini toetsenbord Rii I8 maar alhoewel de toetsen Azerty zijn drukt de A een Q van een qwerty. Iemand enig idee hoe ik dit kan aanpassen? Het is verbonden met dongle met een Minix U9 mediaplayer . Moet ik iets aanpassen op de remote of in de instellingen van de minix . Instellingen -taal-toetsenbord. Heb al tig maal aangepast maar zonder resultaat. Met een minix fly mouse met dongle geen probleem maar daar staat dus een qwerty klavier op.
Op de minix staat nu op taal Nederlands en toetsenbord ANDROID AOSP en systeemtaal Nederlands dus. Dit geeft een qwerty resultaat.
 
Ook vreemd : wanneer ik de dongle in de xiaomi mi box steek gedraagt het azerty klavier van de RII i8 zich ook weer als een qwerty.
 
Qwerty is meer gangbaar. Je had dus beter kunnen kiezen voor een Qwerty toetsenbord. Toetsenbord terugsturen een optie?
Voor je Minix mediaspeler kan je proberen: Verander in toetsenbord instellingen het fysieke toetsenbord naar Frans. En voor Xiaomi Mi box zou het gaan werken na installatie van een azerty apk:
You must be registered for see medias
 
Ik zoek een oplossing voor mijn minix. Mi box was maar een test om te kijken hoe de Rii I8 zich zou gedragen. De dongle in de laptop werkt netjes met AZERTY.
Dus het is denk ik duidelijk op ontvangers niveau.
 
Ok ja dat klopt. Je loopt dus bij elke mediaspeler tegen dit probleem aan. En heb je al geprobeerd in de instellingen Minix mediaspeler toetsenbord instellingen het fysieke toetsenbord veranderen naar Frans? Dat staat ook hier vermeld:
 
Ik heb ook al eens systeemtaal en keybord op Frans gezet en daarenboven herstart maar lukt niet. Ook al engels en Duits en Deens en Nederlands Belgîe maar werkt niet.
 
Er is een betaalde app die voor de mi box dit probleem oplost, misschien dat het voor je minix ook werkt. Kost maar 1.79€ en je kan eerst eens de demo testen.

 
Het moet werken met de minix u9 zoals in de topic start. Dus zelfs als het wel werkt op Mi Box is er geen oplossing. Gelukkig heb ik ook nog een minix fly mouse met qwerty en toetsenbord.
 
De vraag of het op je mibox wel werkt was meer om te controleren of je de instellingen wel juist had staan. Kwestie van oorzaken van het probleem uitsluiten.
 
Is dit iets voor je: