Hoe neem jij kodi mee in auto?

Sesyl

Nieuwkomer
29 mei 2016
2
2
6
46
You must be registered for see images attach
Ik was laatst vergeten dat mijn vrouw nog een Medion akoya p2211t MD98604 (os windows 8.1) in haar bezit heeft. Ideaal voor gebruik in de auto! Tablet maar liefst 11,6 inch, is los te koppelen van docktoetsenbord. Tevens mogelijkheid om te pairen met audiosysteem auto via bluetooth (wauw! dolby sound). Werkt als een trein i.c.m. Kodi. Bijkomend voordeel: speelt alle denkbare formaten af .mkv. vob files etc. en zelfs .iso files! Geen gedwongen conversies meer nodig! Aandachtspunten: je dient wel nog een netadapter met automatic volt selectie ergens ( ) op de kop te tikken voor opladen in auto en ook een juiste bijhorende adapter tip (3.5*1.35mm) voor aansluiting met tablet scherm Medion. Verder nog een handig ophangsysteem (uitschuifbare) aangeschaft om het tablet scherm precies tussen de twee autostoelen op te hangen.
You must be registered for see medias
. Kinderen achterin heel blij! Papa en mama dus ook heel blij.
You must be registered for see images
 
Laatst bewerkt:
Als ik het geld ervoor had had ik me ook zo'n auto gekocht :) helaas ben ik niet zo goed bedeeld haha.. Dus voorlopig nog maar zelf de handen aan t stuur houden :p
 
  • Like
Reacties: Spinix
Dat heb ik dus ook. Bovendien kleurt hij ook zelf binnen de lijntjes (binnen bepaalde grenzen...hij neemt geen haakse bochten)
En de Tesla Model 3 is in bestelling! :D
Toe maar, wanneer gaan we een test rit maken? :lol:
Die Tesla's zijn wel helemaal geweldig en vooral hoe snel ze optrekken.
 
  • Like
Reacties: Plenkske
Toch wil ik je daar even onderbreken, ik heb namelijk een Phone Holder in de auto, welke ik oa gebruik als ik navigatie opzet op mijn iPhone. Maar ik ben toch al eens gewaarschuwd door politie, dat ook al hangt deze hierin, ik nog altijd niet mag reageren op een sms.. Hoewel dit wel valt onder handsfree, kan het toch een gevaar vormen

De definitie van handsfree is dat je helemaal geen contact hebt met je handen op het toestel, dus mag je blij zijn met de waarschuwing want normaal altijd een boete. ik begrijp het zelfs niet dat er nu nog steeds mensen zijn die niet handsfree bellen, bijna elke nieuwe wagen heeft een telefoon functie aan het stuur. Ik rijd zelf met een wagen van 12 jaar oud en toen men bekend maakte dat men strenger ging beboeten heb ik mij een autoradio aangeschaft met bluetooth functie, een sms zal ik steeds lezen als ik uit de wagen ben.
 
  • Like
Reacties: Plenkske
De definitie van handsfree is dat je helemaal geen contact hebt met je handen op het toestel, dus mag je blij zijn met de waarschuwing want normaal altijd een boete. ik begrijp het zelfs niet dat er nu nog steeds mensen zijn die niet handsfree bellen, bijna elke nieuwe wagen heeft een telefoon functie aan het stuur. Ik rijd zelf met een wagen van 12 jaar oud en toen men bekend maakte dat men strenger ging beboeten heb ik mij een autoradio aangeschaft met bluetooth functie, een sms zal ik steeds lezen als ik uit de wagen ben.
Hoeveel kilometer of uur rij je op een dag?
 
Als je dat doet zonder file rijden dan vind ik het heel netjes dat je smsjes en dergelijke pas leest wanneer je uit de wagen bent.
Ik heb mijn tablet op het middenconsole liggen en ververs regelmatig de verkeersinfo van TomTom. Dat kan voor mij het verschil maken tussen 1:10 uur rijden of meer dan 2 uur rijden. En ach... de auto houdt dan ook netjes afstand en als dat betekent dat een (bouwvakkers)busje mij rechts voorbij gaat omdat ze vinden dat ik te veel afstand hou...het zij zo. Ik maak me daar niet meer zo druk om
 
Als je dat doet zonder file rijden dan vind ik het heel netjes dat je smsjes en dergelijke pas leest wanneer je uit de wagen bent.
Whatsapp en andere apps kan me echt niks interesseren in de auto. Die hebben geen haast en kan ik wel weer later bekijken, uit de auto. Als er iemand haast heeft dan moet die maar bellen.
Ik heb mijn telefoon via een houder aan het ventilator rooster hangen, in het midden. Het enige wat aan staat is Flitsmeister. Daar kijk ik soms op voor file of flitsers. En een notificatie krijg ik binnen op mijn smartwatch. Verder bel ik handsfree via bluetooth wat ingebouwd zit in de auto(radio).

Kodi heb ik nog nooit gebruikt in de auto.
Ik zag dat ik ook Android Auto kan in de auto, door mijn telefoon te verbinden met de USB poort en vervolgens de app Android Auto aan te zetten. Maar ik heb dit nog nooit geprobeerd, het is alleen maar een afleiding denk ik. Navigatie zit al in de auto maar ik zou eventueel ook zonder Android Auto op de telefoon Google Maps aan kunnen zetten. Bij mijn vorige auto deed ik dit wel eens. Werkt ook prima...
 
Volgende maand ga ik voor mijn ford focus mk1 een android radio halen. Iptv en kodi zijn standaart apps die eerst installeer. Backup van me boxje gelijk erop zetten die wil verbinden met een scherm voor de kids bij lange rit worden ze ongeduldig.
 
  • Like
Reacties: Plenkske
Onze kinderen hebben nu oude telefoons en tablets om het één en ander te kijken. Maar ik zou het wel veel mooier vinden om één systeem ergens in de auto te hebben en dan gewoon twee schermpjes achter tegen de hoofdsteunen. En dan wel gewoon netjes bevestigd, dus niet met van die lelijke zakjes met een elastiek om de hoofdsteun heen...
Ach ja... allemaal luxeproblemen

De tijdelijke auto die ik nu heb heeft geen active lane assist. Bovendien pikt ie de SD kaart met muziek niet die in de vorige A3 wel werkte. Dus ik gebruik mijn Surface 3 vaak om muziek af te spelen. Wellicht dat Kodi dan een betere interface is dan Groove Music
 
Onze kinderen hebben nu oude telefoons en tablets om het één en ander te kijken. Maar ik zou het wel veel mooier vinden om één systeem ergens in de auto te hebben en dan gewoon twee schermpjes achter tegen de hoofdsteunen. En dan wel gewoon netjes bevestigd, dus niet met van die lelijke zakjes met een elastiek om de hoofdsteun heen...
Ach ja... allemaal luxeproblemen

De tijdelijke auto die ik nu heb heeft geen active lane assist. Bovendien pikt ie de SD kaart met muziek niet die in de vorige A3 wel werkte. Dus ik gebruik mijn Surface 3 vaak om muziek af te spelen. Wellicht dat Kodi dan een betere interface is dan Groove Music
Als je toch al tablets hebt;


Staan wel wat mooie producten tussen.
 
Daar zitten wel wat mooie dingen in inderdaad. Ook heeeeele lelijke! Ik heb nu zo'n ding van Trust, maar die valt tegen. Het surprise budget was wat te laag zeg maar :)
Voor voor in de auto maak ik zelf super minimalistische houders van hout. Dat dan in een mooi kleurtje spuiten en klaar. Ik wil zo min mogelijk aan houders hebben, maar het spul wel kunnen monteren. Helaas speelt tijdgebrek hier ook vaak een rol :(

Voor de telefoon heb ik (nog) niets. Het mooiste vind ik de air vent houders. Maar de A3 heeft dan weer hele mooie, maar onpraktische air vents...
 
  • Like
Reacties: Spinix