Hoe stop ik een addon

nieuwsgier

Nieuwkomer
7 jan 2017
4
1
6
63
Als onderdeel van mijn domotica-systeem (home assistant) heb ik Kodi op een Android-tablet geinstalleerd.

Ik heb echter nogal wat moeite met de besturing. Omdat je geen fysieke knoppen hebt moet alles met het pijltje-terug gestuurd worden of met de dots bovenaan een lijst.

op dit moment zit ik vooral met de vraag hoe ik een een add-on kan stoppen. Ik gebruik nu bijvoorbeeld de add-on "Radio" en speel daarmee muziek van een radiostation af (duuhh)

Ik heb echter geen idee hoe ik het afspelen kan stoppen. Iemand een tip ?

Een handleiding over hoe Kodi te bedienen op een tablet wordt ook op prijs gesteld :)
 
Als je in het volgende scherm zit zie je de pauze toets of de stoptoets.
You must be registered for see images attach

Je kan kodi eventueel ook bedienen via een app op je smartphone of je zou een bluetooth tablet toetsenbord kunnen gebruiken.
Kodi is nogal uitgebreid. Voor beginners info kan je eens googlen op "Kodivoorleken". Hier op het forum staat uiteraard ook veel info en tutorials.
 
Laatst bewerkt:
@B. web
Dank voor je reactie. Het is juist de bedoelingdat de bediening via de tablet gaat. Maar ik denk nu dat het met iets anders te maken heeft.
Ik gebruik namelijk Localcast om te bepalen naar welke google home mini of chromecast het geluid gestuurd moet worden.
Na de keuze voor het radiostation wordt er "doorgeschakeld" naar localcast om de keuze te maken.
Het "Radioscherm" wordt dan verder niet geopend.
 
  • Like
Reacties: B. web
En Google Home Mini werkt met spraak commando's “Ok Google” “Stop“ of “Stop muziek”
Als het alleen om radio gaat worden er ook wel radio apps gebruikt uit de Google Playstore, zoals TuneIn.
Beschikbare muziekdiensten op de Google Home:
  • Spotify, gratis of betaalde variant
  • Youtube Music, gratis of betaalde variant
  • Radio via Tune in
  • Pandora
  • Deezer
Zo te zien noemt Google zelf nog niet Kodi als een optie. Als het je lukt het allemaal goed in te stellen, misschien werkt het dan ook wel in Kodi met "Hey Google, stop kodi" zie onder andere hier:
 
Laatst bewerkt:
Ik snap het probleem niet denk ik, je gebruikt kodi op een touchscreen tablet, als je op het scherm tikt komt de stop knop toch tevoorschijn