Hoeveel addons staan er op jouw mediaspeler?

Arjan E.

Staff
Medewerker
18 nov 2018
1.569
1.075
216
47
Iets wat ik mezelf afvroeg: hoeveel addons staan er op jullie mediaspelers?

Ik heb zelf losse addons geïnstalleerd, en het advies wat altijd wordt gegeven is : niet te veel, maar wat is niet “te veel”???‍♂️

Ikzelf heb op dit moment op mijn Shield: ScrubsV2, Seren, Exodus Redux en Yoda staan, maar hoeveel zou ik er nog bij kunnen installeren voordat het “te veel” wordt?

Nu ben ik me er van bewust dat de ene addon zwaarder zal zijn dan de ander, ik heb bijvoorbeeld Gaia eens er bij geïnstalleerd, en ik merkte toen gelijk dat mijn gehele systeem ineens een stuk trager was.

Wellicht dat het deze addon specifiek is geweest, maar ik moet toegeven dat ik sinds die tijd wat terughoudender ben geworden met het “bij” installeren van extra addons.

Vandaar de vraag?

Hieronder een opsomming van de hard en software:

Nvidia Shield 16 GB, waarvan het interne geheugen is uitgebreid met een SanDisk USB stick 3.0 van 32 gig.
Internet snelheid: 250/25 Mb down/upload speed.
Addons: ScrubsV2, Seren, Exodus Redux, Yoda

Systeem loopt lekker vlot

Wat zijn jullie ervaringen?
 
  • Like
Reacties: Shaman en Lex
Intel NUC5 met Libreelec.
Scrubs V2
Venom
Genesis
Angels
Retrospect
Sport365

Ook niet heel uitgebreid, dacht ik zo
 
  • Like
Reacties: Arjan E.
Nederland24 (oud) nu NPO Start via de Android app .
Kanalenlijst Hans

Inderdaad wel apart dat een Admin van een kodi-forum nooit films en series kijkt .
Ben meer tester dan een kijker.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Shaman
Webbie player
Retrospect
Sport365
ScrubsV2
Exodus
Ik gebruik hoofdzakelijk de bovenste 2/3.

Verder kan ik me bij @LeX aansluiten doe graag testen/installeren/verwijderen...
 
Mijn laptop waar ik Manjaro XFCE staat niet heel veel op.

Ik gebruik:
- Exodus Redux
- Seren
- Gaia

Ik gebruik real-debrid & Premiumize en heb ook 2 usenetindexers aanstaan als ze via hosterd/torrents niet te vinden zijn
 
  • Like
Reacties: Arjan E.
Op de klapdoos.(Linux)

Exodus Redux, welke ik eigenlijk alleen maar gebruik.
En nog enkele restanten uit het verleden, te weten Neptune, Rebirth en Placenta.
 
  • Like
Reacties: Arjan E.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet? Er staan hier 2 players, de ene wordt hoofdzakelijk gebruikt voor IPTV, en de andere staat bijna nooit aan, maar daar staat momenteel Yoda op, dus die is aan een update toe.

Wel werk ik hier meestal via de pc, en dat zijn er 4, 2 binnen, eentje in het tuinhuis en de andere in de veranda.
Op alle 4 ben ik op dit moment aan het stoeien met addons die in de top 10 lijst staan, nu Yoda ter ziele is.

Dus momenteel aan het zoeken naar een goede vervanger:

13clowns [lay-out is minder en te veel poespas]
exodus redux 13clowns versie [idem dito]
Gotham
Yor-el
Uranus
The magic Dragon
Sportsdevil
Kanalenlijst Hans
Retrospect
Rising Tides
 
  • Like
Reacties: Arjan E.
Ik moet zeggen dat ik ook het één en ander veranderd heb, heb Yoda er af gegooid om dezelfde reden als jij, en een paar nieuwe er op gezet.

Ik heb nu als volgt: Seren, ScrubsV2, Exodus Redux, Tempest, Overeasy, en Destiny.

Alleen heeft tempest bij mij wat moeite om de serieafleveringen weer te geven binnen trakt.

Hij vindt mijn series wel, maar als Ik naar episodes wil dan kapt ie er mee.

Ben nog altijd heel blij met ScrubsV2 en Seren, en ook de nieuwe Destiny addon is erg mooi, maar zo verschrikkelijk uitgebreid in instellingen?

Is wel een keer totaal iets anders als de standaard lay-outs van de meeste addons?
 
Ik gebruik hoofdzakelijk Tempest en bij mij houdt Tempest alle serieafleveringen via Trakt die ik wil zien en gezien heb goed bij, maar misschien kan het schelen dat ik in Thailand woon en dat daar Tempest een beetje anders werkt.
 
  • Like
Reacties: Arjan E.
Tja zo heb je een mooi lijstje met addons, en dan gaat alles weer down?

Nu maar begonnnen met Exodus Redux.
nou nog een paar back-ups. :D
 
Tja zo heb je een mooi lijstje met addons, en dan gaat alles weer down?

Nu maar begonnnen met Exodus Redux.
nou nog een paar back-ups. :D

Vervelend hè. ?

Scrubs V2 en Genesis als backup
Ben zelf nu aan het testen met mr. Invisible.
 
Niks vervelends aan, je blijft er lekker mee bezig. :D ;)

Alleen de links naar de repo's van Deathstar en The Magic Dragon doen het bij mij niet?
 
Alleen de links naar de repo's van Deathstar en The Magic Dragon doen het bij mij niet?

Supremacy en Ukodi URL's lijken inderdaad niet meer te benaderen. Heb er idd iets over gelezen dat er een paar bekende repo's offline gehaald waren. Kwam Deathstar nog wel tegen in de Ezzer Macs Wizard Repository

Niks vervelends aan, je blijft er lekker mee bezig. :D;)

Het houd je inderdaad van de straat, hè. ?