Hoi ik ben Kkees

Kkees

Nieuwkomer
5 jun 2021
0
0
0
66
Hoi , allen,
Ik ben kees en ben al even in de 60.
De reden dat ik me heb aangemeld is omdat ik nadat ik een nieuwe NAS gekocht heb synologie 4 bay. problemen heb met verbinden met mijn Himedia Q10 speler. Op mijn Nas staan mijn media bestanden wat ik (video) via de Himedia benader. ( tot aankoop DS920+)
Nog geen idee wat er fout zit, maar probleem gaat boven mijn logica uit. Hoop hier wat tips en trucs te lezen, voordat ik mijn probleem definitief voorleg.
Probleem kan in kodi, nas of Himedia zitten. Lekker puzzelen dus.
Probleem vanuit Kodi lijkt te gaan om geen server kunnen vinden. Hoef er alleen maar achter te komen, welke server ( denk niet dat een add on bedoelt is) , waar in te vullen, maar waarom wordt oude NAS dan wel gezien? enz. nog te veel onduidelijkheden om een concrete vraag te stellen. Ik heb altijd vanuit SMB instellingen gewerkt, wat mij prima, vanwege de afbeeldingen en film info prima beviel.

Ik hoop hier het een en ander van Kodi te kunnen leren en ontdekken. Ben absoluut geen Linux kenner, meer een windows gebruiker met ver ver op de achtergrond nog wat DOS (wie kent het nog) achtergrond. Bij netwerken is mijn kennis laag.

met vriendelijke groet

Kkees

mrmiyagi

VIP
30 okt 2016
1.947
1.037
216
44
Welkom kees op het forum zoek en lees rustig rond😉
Bij vragen open je best een topic in de juiste sectie 👍