Hond te koop

Lex

Ter nagedachtenis
29 mei 2016
6.795
5.190
216
66
Een man fietst in de bossen en ziet een bord voor een vervallen boerderij met de tekst: “Pratende Rottweiler te koop”.

De man stapt van zijn fiets, wandelt naar de voordeur en belt aan.
De eigenaar doet open en zegt dat de hond in de achtertuin ligt.
De man loopt de achtertuin in en ziet een Rottweiler in het gras liggen.
“Praat jij?” vraagt de man:
“Dat klopt", zegt de hond.

Nadat de man is bijgekomen van de schrik vraagt hij:
“Wat is je verhaal?”
De Rottweiler kijkt hem aan en zegt
“Nou, ik kwam er op jonge leeftijd al achter dat ik kon praten. Ik wilde de overheid helpen, dus ik ben bij de CIA gegaan. In korte tijd werd ik van het ene naar het andere land gevlogen, zittend in kamers met spionnen en wereldleiders, aangezien niemand rekening hield met een hond die ze zat af te luisteren.

Ik was één van hun meest waardevolle spionnen in de 8 jaar dat ik er zat. Maar het heen en weer gevlieg sloopte me en ik wist dat ik er ook niet jonger op zou worden, dus ik besloot het rustiger aan te doen. Ik nam een baan op een vliegveld als Undercover Beveiligingsbeambte, zoekend naar verdachte figuren en meeluisterend met gesprekken.

Ik heb daar heel veel grote drugstransacties mee weten te stoppen en smokkelwaar tegengehouden Hiermee heb ik ook meerdere medailles verdiend.

Hierna ben ik getrouwd, heb een aantal puppies gekregen en nu ben ik gewoon met pensioen.”

De man is met stomheid geslagen, hij gaat terug naar de eigenaar en vraagt hem wat hij voor de hond wil.

"Tien euro," zegt de eigenaar
"Tien euro ? Deze hond is geweldig!
Waarom verkoop je hem voor slechts een tientje?”

Roept de man:
"Omdat hij zwaar uit z'n nek lult.
Hij is nog nooit die tuin uit geweest!”
???