Host+Edit+Autoupdate m3u playlist?

ZeroZorro

Forumlid
28 feb 2016
17
0
1
49
Ben al geruime tijd op zoek naar een oplossing waarvan ik (bijna zeker) weet dat het kan. Ik kan enkel niet vinden hoe:

Ik wil graag de m3u-url van een provider offline bewerken en die vervolgens hosten (binnen mijn eigen netwerk).
Tot dusverre niet ingewikkeld, maar ik wil de Auto-Update van de provider behouden.

Nu zijn er volop (online) editors hiervoor die deze Auto-Update optie aanbieden maar die zijn meestal betaald, maar vooral het uploaden van mijn URL inclusief gebruikersnaam+paswoord lijkt me niet de slimste zet.
Verder heb ik geen verregaande eisen en zal ik merendeel van de betaalde services van die online editors nooit gebruiken.

Ooit dacht ik het gevonden te hebben door in de URL de optie 'filterCategory' toe te passen en daarmee de ongewenste groepen (want daar gaat het mij om) eruit te filteren maar dat heb ik bij mijn provider nooit werkend gekregen.
Ook kon ik groepen eruit laten halen middels een mailtje maar met elke update/aanpassing/toevoeging treed er dan toch weer vervuiling op.

Een 'slanke' playlist zou er iig voor zorgen dat de laadtijd (en die is bij Kodi echt lang) flink teruggebracht kan worden.

Ben benieuwd en voor een andere oplossing/workaround sta ik natuurlijk ook open!

PS heb ook nog gekeken naar bijvoorbeeld TVHeadend en soortgelijke maar dan verkrijg ik een server-functie voor het streamen en niet voor de kanaal-urls, toch?

sharktale

Nieuwkomer
13 aug 2019
2
0
6
56
Ik wil graag de m3u-url van een provider offline bewerken en die vervolgens hosten (binnen mijn eigen netwerk).
Tot dusverre niet ingewikkeld, maar ik wil de Auto-Update van de provider behouden.
Je hoeft niet verder te zoeken, dit gaat niet lukken omdat je dus niet de updates door krijgt

ZeroZorro

Forumlid
28 feb 2016
17
0
1
49
Je hoeft niet verder te zoeken, dit gaat niet lukken omdat je dus niet de updates door krijgt
Maar als een online (web)editor het kan, dan moet het ook in een thuis-situatie kunnen lijkt me. Ik heb trouwens een tijdje geleden gelezen, ik dacht hier ergens, dat iemand dit op zijn Synology has gedaan en de URL dan 'hoste' naar zijn diverse apparaten. Ik geef nog niet op ;-)

ZeroZorro

Forumlid
28 feb 2016
17
0
1
49
Trouwens, ik bedenk nu dat ik met de IPTV Simple Client addon in Kodi ook zender groepen kan verwijderen en andere aanpassingen kan doen.

Ik zal de Developer eens vragen of dat resultaat niet ge-exporteerd kan worden als .m3u
Post automatically merged:

Je kunt de m3u bewerken en opslaan, maar als provider er streams bijzet, krijg jij deze niet door
Wel als ik dit in online editors doe zoals Xtream of M3U-editor. Die hebben namelijk een source-sync die ze uitvoeren op je aangepaste m3u lijst. (Je kan zelfs meerdere m3u lijsten bundelen, maar dat hoef ik allemaal niet)

Laatst bewerkt:

ZeroZorro

Forumlid
28 feb 2016
17
0
1
49
Okay, ben een stap verder nu omdat ik met andere zoektermen aan de gang ben gegaan. Ik ben ervan overtuigd dat het kan, maar moet er nog wel flink op studeren.
Ik zal mijn bevindingen en ervaringen laten weten hier....

ZeroZorro

Forumlid
28 feb 2016
17
0
1
49
Mijn vermoedens waren juist, het kan echt! :)
Momenteel heb ik een Java-applicatie in een cronjob draaien op mijn RPi waarmee je de m3u en bijbehorende EPG naar wens kan aanpassen en vervolgens naar Dropbox upload. De (tiny-url) link kan vervolgens in om het even welke app worden gebruikt.
Het ging zeker niet zonder haken en ogen, zo moest ik de Java-applicatie mijn Linux-Mint (VM) installeren en configureren omdat ik de GUI op mijn RPi niet aan de praat kreeg (OpenSDK/JavaFX probleempjes). Maar na configuratie een copy naar de RPi en vervolgens in een dagelijkse cronjob draaien zonder GUI.
Dus àls het werkt geen omkijken meer naar en altijd een up-to-date maar lite-versie van de complete m3u beschikbaar...
Ik ga nog proberen dit geheel in een Docker voor elkaar te krijgen, maar dat is weer een heel ander verhaal ;-)

ZeroZorro

Forumlid
28 feb 2016
17
0
1
49
Ook docker gaat lukken! Nog wel in de alpha-test fase om op de RPi werkend te krijgen, maar op Linux Mint x64 is het al werkend te krijgen...

@admin
Misschien dit maar verplaatsen naar het IPTV subforum?