Hou het netjes mijnheer!

Rudolf

Donateur
3 nov 2016
280
272
16
76
Wanneer je bij de dokter in de wachtkamer komt dan vraagt de receptioniste altijd waarvoor je de dokter wilt zien. En dan moet jij haar vertellen, in het bijzijn van al die anderen die in de wachtkamer zitten, wat er aan de hand is met je. Soms is dat erg moeilijk, en geneer je jezelf om dat zo maar even te zeggen. Er is niets erger dan zo'n dokters receptioniste die beslist wil dat je het haar vertelt in een volle wachtkamer. Ik weet dat de meeste van ons dit wel hebben meegemaakt, dus genoot ik van de manier waarop een oudere man dit oploste: Een 70 jaar oude man komt de propvolle wachtkamer binnen en gaat naar de receptioniste. Die zegt: "Goedemorgen... en waarvoor wilt u de dokter vandaag spreken?" "Ik heb iets aan m'n lul",antwoordt de oude man. De receptioniste reageert verbolgen met:·"U kunt niet zulke dingen uitkramen in een volle wachtkamer." "Waarom niet? U vroeg mij toch wat er verkeerd was en dat heb ik u verteld", zei hij. Waarop de receptioniste antwoordde: "U hebt de hele wachtkamer in verlegenheid gebracht. U had moeten zeggen dat er iets mankeerde aan uw oor of zoiets. Bespreek het probleem maar verder met de dokter". De man diende haar van repliek."U zou de patiënten geen vragen moeten stellen in een wachtkamer vol met vreemden, als het antwoord ze in verlegenheid kan brengen." De man liep naar buiten, wachtte een paar minuten en ging weer naar binnen. De receptioniste lachte zelfgenoegzaam en zei: "Ja? .......zegt u het maar??" "Ik heb last van m'n oor," zei hij.
De receptioniste knikte goedkeurend, wetend dat hij haar advies had aangenomen. "En wat is er met uw oor, meneer?" "Ik kan er niet uit pissen",antwoordde hij.