Hulp bij Aeon Mq8

timster

Forumlid
3 feb 2020
7
0
1
41
Hoi,

Ik vind de nieuwe skin van Aeon Mq 8 heel erg gaaf en heb deze op mijn Shield gezet, maar ik heb veel moeite om hier veranderingen in aan te brengen. Het werd me te lastig dus ben weer terug gegaan naar Plex. Echter ziet Plex er niet meer uit wanneer je dit gezien hebt.
You must be registered for see images


Wat ik graag zou willen:

Op mijn Nas heb ik verschillende mappen staan. Denk aan actie, maffia, Science fiction enz. Wanneer ik daar films in zet, zet Plex ze in dezelfde map. Dit zou ik ook graag bij Kodi willen. Als ik op het kopje speelfilms klik in Kodi wil ik daar graag dezelfde mappen hebben staan en daarin mijn films wanneer ik deze automatisch toevoeg. Ik weet dat het moet kunnen, maar ik heb een stap voor stap handleiding nodig lijkt het wel ;-)

Daarnaast vindt hij niet al mijn films en vooral geen enkele serie. Nu hebben de films soms aparte namen van letters en cijfers, maar Plex heeft daar geen moeite mee om deze te vinden. In Kodi moet ik alle namen exact veranderen in de filmnaam en zelfs dan vindt hij niet alles. Misschien mis ik een addon die alle films standaard weet te vinden?

Jullie hulp is zeer welkom
You must be registered for see images
 
Hoi @timster, welkom op het forum.

Ikzelf gebruik geen nas, dus werkt het inderdaad net even anders?

Maar als je in het hoofdmenu al een eigen omschrijving hebt gemaakt met de titel “speelfilms”, volgens mij kan je dan in de skin instellingen kiezen voor “replace this menu with”, dan zul je aan de rechterkant heel veel opties krijgen waar dan hopelijk jouw map met films tussen staat.

Deze kiezen, en dan opent ie de volgende keer in het hoofdmenu als je op speelfilms drukt de map van je nas.

Welke optie je dan moet kiezen weet ik niet, want ik gebruik helaas geen nas??‍♂️

Als ie gelijk je map laat zien met de verschillende categorieën, dan zou je zelfs onder speelfims de verschillende subcategorieën kunnen toevoegen, dit doe je door in het skin instellingen menu op speelfilms te gaan staan, en dan naar links te drukken, er verschijnt dan een lege lijst, hier kan je dan verschillende categorieën toevoegen (maffia, aktie, thriller, etc.) en ook daar dan weer te kiezen voor replace this menu with, en dan de specifieke map uit de lijst te kiezen.

Het instellen naar wens is één groot “trial & error” proces?

Ik geef toe, dat Æon MQ8 niet de makkelijkste skin is om in te stellen, maar zoals je zelf al aangeeft ziet deze er gelikt uit.?

Het is misschien niet helemaal het antwoord wat je wilde, maar ik hoop dat je toch iets kan met de tips.

Ik wens je dan ook veel succes??
 
Daar kan ik wel iets mee en ga ik eens even mee aan de slag. Ook nog een idee hoe ik er voor kan zorgen dat hij al mijn films en series kan vinden? Ik update namelijk de bibliotheek, maar hij vindt toch de helft van mijn films niet.
 
Daar kan ik wel iets mee en ga ik eens even mee aan de slag. Ook nog een idee hoe ik er voor kan zorgen dat hij al mijn films en series kan vinden? Ik update namelijk de bibliotheek, maar hij vindt toch de helft van mijn films niet.

Door omhoog te drukken (bij een horizontaal menu) en dan ergens in 1 van de lijsten staat refresh library.

Ik heb trouwens nog een filmpje voor je, deze is weliswaar van de MQ7, maar je zal al snel zien, dat deze vrijwel hetzelfde werkt.

De maker van dit filmpje is een “modder” hij maakt dus zijn eigen aanpassingen aan de skin, vandaar dat je ook dingen tegen komt die de “originele” mq8 skin niet heeft?

You must be registered for see medias

Ik heb de mq7 mod van hem ook gehad, maar is vele malen zwaarder, de mq8 loopt veel lekkerder?
 
Bedankt ga ik ook even doorspitten!!
Post automatically merged:

Met het menu kom ik wel verder nu. Ik maak een mapje actie via video nodes en zie dan ook de films op de NAS staan. Ik klik dit netjes aan en kan dan in het hoofdmenu ook de films zien staan. Echter staan alleen de filmtitels er. Geen hoesjes met info enz. Ergens gaat er dus nog iets niet goed
 
Laatst bewerkt:
Bedankt ga ik ook even doorspitten!!
Post automatically merged:

Met het menu kom ik wel verder nu. Ik maak een mapje actie via video nodes en zie dan ook de films op de NAS staan. Ik klik dit netjes aan en kan dan in het hoofdmenu ook de films zien staan. Echter staan alleen de filmtitels er. Geen hoesjes met info enz. Ergens gaat er dus nog iets niet goed

Heb je al een fanart tv API aangemaakt, en de code ingevoerd in Kodi?
 
Haha ben al lang blij met je hulp, want ben nu al verder dan een week geleden ;-)

Kijk das in ieder geval mooi.

Zoals eerder gezegd is het één groot trial & error feest totdat je hem helemaal hebt werken zoals jij dat wil, maar dan heb je wel een gelikte skin?

Ik raad je wel aan dat filmpje te kijken, deze man geeft ontzettend veel informatie?
 
Daar moet ik ff rustig voor gaan zitten, want 2 uur is best lang ;-)

Ik weet het, dat is best lang, maar hij geeft veel info, niet alleen over het installeren, maar ook over bepaalde functies.

Als je het filmpje op YouTube opent, dan kan je in de beschrijving zien op welke tijd het volgende onderdeel wordt besproken?
 
Ik zal beschrijven hoe ik mijn map maak. Misschien gaat daar iets fout?

Skin instellingen>wijzigen skin>Movies(eigen menu)>Videonode>bestand>(locatie NAS NFS)

Zoals eerder aangegeven komt het menu wel tevoorschijn en kan ik ook de films zien. Echter zie ik geen fanart als ik op de film ga staan. Ik zie dus enkel alleen de titels. Ga ik naar een voorgeprogrameerd menu dan zie ik wel mijn films met fanart, maar ik wil dat graag in mijn eigen menu hebben.
 
Ik zal beschrijven hoe ik mijn map maak. Misschien gaat daar iets fout?

Skin instellingen>wijzigen skin>Movies(eigen menu)>Videonode>bestand>(locatie NAS NFS)

Zoals eerder aangegeven komt het menu wel tevoorschijn en kan ik ook de films zien. Echter zie ik geen fanart als ik op de film ga staan. Ik zie dus enkel alleen de titels. Ga ik naar een voorgeprogrameerd menu dan zie ik wel mijn films met fanart, maar ik wil dat graag in mijn eigen menu hebben.

Als ik het me goed herinner wordt dit ook in het YouTube filmpje besproken, echter is het voor mij al een lange tijd geleden dat ik het filmpje heb gezien.

Bij mij werkt alles zoals het hoort, echter werk ik zonder nas, en met addons?

Mocht je er nou niks wijzer van worden, dan raad ik je aan, om jouw specifieke probleem eens voor te leggen op het forum van Kodi.tv (is wel Engels). Hier zitten in het Æon MQ8 topic de originele ontwikkelaar van de skin (MarcosQui) en zijn rechterhand Wanilton (Kodibrasil forum), deze kennen de skin door en door, en kunnen je wellicht nog beter van dienst zijn als ik.?