Hulp bij instellen Android Box

Status
Niet open voor verdere reacties.

SoccerBassie

Forumlid
22 jun 2016
6
0
1
31
Beste leden,

Sinds een aantal dagen heb ik een Android (MXQ 4X) TV BOX. Nou heb ik deze besteld via Aliexpress waardoor ik merkte dat er al vrij veel add-ons opstonden. Nou heb ik hem gereset. Daarnaast kwam ik op dit forum 'Dit is TV 7' tegen. Tot aan de laatste stap via de handleiding is alles prima verlopen volgens mij. Alleen geeft hij als laatste aan dat na het installeren van Kodi, de Dit is Tv 7 automatisch weer verder gaat met installeren. Volgens mij is de installatie daarna voltooid van Dit is TV 7 maar hoe krijg ik dit programma in Kodi gevonden?

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Mvg, Bas
 
Laatst bewerkt:
@SoccerBassie Het maakt niks uit of je device een mxq is of van alieexpress komt etc, het is gewoon een apparaat met als operating system Android en dat ze in de fabriek zo aardig zijn geweest (vanuit marketing redenen) om daar alvast de App Kodi op te zetten is ook niet zo relevant.

Toen ik mijn eerste Android tv box ontving uit china heb ik meteen die app eraf gehaald en zelf via de playstore de nieuwste Kodi erop gezet en de builds en add ons die ik wilde.

Het is niet alsof je een herstel partitie hebt of een serienummer zoals bij windows, het is maar een app. Dus ik zou zeggen verwijderd Kodi, installeer hem opnieuw helemaal clean en volg de instructies op dit forum hoe je Seven installeert en alles komt goed, 100% zeker.

Succes en veel plezier o_O
 
@Beschier Bedankt voor je snelle reactie. Ik denk dat tijdens het typen van jou reactie ik mijn vraag deels had aangepast. Dit omdat ik al wat stappen verder was gekomen. Mijn enige punt waar ik nu dus nog op vast loop is dat laatste punt. Na het installeren van Kodi zou de DIT 7 verder moeten installeren. Ik weet niet hoelang dit duurt maar hij loopt bij mij tot het einde en dan stond er vervolgens 'Uitpakken ...'. Meteen daarna kwam ik op mijn homescherm terecht.

Hoort het zo te zijn dat als ik Kodi vervolgens open ik DIT 7 meteen moet zien staan? Of moet ik deze add-on ook nog toevoegen?
 
Je bedoelt de APK dit is tv installatie? Je moet die app installeren, dan vraagt de app of je kodi wilt installeren dan klik je op ja. Daarna sluit je de app en run je hem opnieuw als die dan weer vraagt of je kodi wilt installeren klik je op nee en gaat die verder met de dit is tv bestanden uitpakken in je kodi mapje. Als dat klaar is en je Kodi opent kun je gebruik maken van de dit is tv versie van kodi.
 
@Arjan @Beschier Oke dankjewel. Op dit moment krijg ik wanneer ik Kodi opstart meteen DitisTV7 in beeld. Na enkele seconden springt dat weer weg en heb ik de normale Kodi indeling weer. Wel zie ik dat er wat ADD ons zijn toegevoegd en de taal naar Nederlands is verzet. Klopt het dan? Ik dacht namelijk dat ik ook de DitisTV7 skin zou krijgen en indeling.
 
Ik moet zeggen dat ik dat ook had gisteren , ik zie dan eerst hun logo vol in scherm enzo, dan een paar seconden die balken met film en series en dan gaat beeld op zwart en als ik kodi weer start gewoon het standaard kodi menu waarin film en series leeg zijn (staat ook bibliotheken zijn leeg)
 
@Beschier Dan ben ik dus niet de enige. Uiteindelijk maakt me dat niet heel veel uit de lay-ouot. Heb vandaag wat lopen aanklooien met die addons en volgens mij is Exodus een van de beste addons voor films en series. En die zit ook bij DitisTV7 toch? Het enige wat ik daarnaast wil is IPTV. Als ik het goed zeg tenminste. Ik wil gewoon zenders als Sport1, Film1, Eurosport 2 en FoxSports NL zien. Welke addon is hiervoor nodig? Ben deze namelijk nog niet echt tegen gekomen.
 
Ja okay máár in mijn geval komt dat denk ik omdat ik Kodi 17 draai, maar begon daar nu even aan te twijfelen, maar goed als er iets mis wat met Seven had het forum bol gestaan met 'klachten' dus zal wel meevallen, denk gewoon keer clean reinstall.

Maar als je film1 wilt zien en betaalde sportkanalen vrees ik dat je echt 10 euro/maand kwijt bent voor een iptv abonnement, er zijn wel add ons die beloven dat je sport kan zien maar áls ze al werken haperen die aardig en film1 of hbo heb ik nog nooit gratis kunnen vinden, sterker nog zelfs via betaalde iptv wil dat nog wel eens haperen.
 
@Beschier Oké dankjewel. Dan hou ik het denk ik nu gewoon bij Films en Series kijken. En dat gaat gewoon prima met exodus dus denk dat ik geen clean install ga doen. Gisteren 3x hetzelfde gewoon en vandaag 2x. Hij blijft het doen maar ik kan gewoon op Exodus komen dus volgens mij is er ook niks mis mee haha.
 
@SoccerBassie In feite is Seven ook niet super bijzonder, t'is vooral handig voor sommigen omdat het nl talig is, zelf heb ik er geen apps of iets in gevonden wat niet al in een andere build zit en het meeste is ook gewoon Exodus met een zelfgemaakt hoesje eroverheen. Dat ze er ook nog eens geld voor durven vragen en het adverteren alsof ze tv opnieuw hebben uitgevonden maakt ze alleen belachelijk, lol.
In de toekomst lijkt het me wel fun om met een paar mensen van dit forum zélf een build te maken, ik wil sowieso leren hoe dat gaat met skins en layout omdat bij elke build altijd wel iets vind dat ik zelf ander zou doen, of er ontbreekt wat zoals meestal IPTV.
 
Beste leden,

Sinds een aantal dagen heb ik een Android (MXQ 4X) TV BOX. Nou heb ik deze besteld via Aliexpress waardoor ik merkte dat er al vrij veel add-ons opstonden. Nou heb ik hem gereset. Daarnaast kwam ik op dit forum 'Dit is TV 7' tegen. Tot aan de laatste stap via de handleiding is alles prima verlopen volgens mij. Alleen geeft hij als laatste aan dat na het installeren van Kodi, de Dit is Tv 7 automatisch weer verder gaat met installeren. Volgens mij is de installatie daarna voltooid van Dit is TV 7 maar hoe krijg ik dit programma in Kodi gevonden?

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Mvg, Bas
Hallo,ook ik heb mxqpro maar wat ik ook probeer ik kom niet verder en moet wachten op enebled ,maar dit komt niet,hoe los ik dat op ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.