ILIFE V7 Stofzuig robot

Spinix

Technisch administrator
Medewerker
25 dec 2015
3.600
2.202
216
25
Na een tip van @Eric Hebs die dit product al een paar maanden heeft heb ik besloten er ook maar 1 te kopen.
Omdat die uit Europa komt had ik hem binnen een week thuis.

You must be registered for see images

Pluk, mijn nieuwe vriendin. (Ja ZE heeft een naam :hyves:)

De eerste keer opstarten ging heel makkelijk, je maakt de doos open, haalt de stofzuiger eruit, ze de schakelaar op aan. Zet hem daarna op zijn poten en druk op "Clean". Je zult zien dat de stofzuiger zijn gang gaat.

Ik heb Pluk ook in onze woonkamer los gelaten, omdat wij 2 honden hebben en die nemen van alles mee + haar etc lag er best wat troep, dit was echter geen probleem voor Pluk en hij nam het met gemak mee, misschien moet die er iets vaker overheen maar het was wel daadwerkelijk schoon na een tijd.
Je kunt een tijd instellen dat die moet schoonmaken, ik heb mijnen elke dag om 10:00 gezet, als ik 's morgens dan weg ga leg ik mijn bureaustoel even op mijn bed zodat die overal goed bij kan. Omdat Pluk zo klein is kan die gemakkelijk onder het bed door dus mijn kamer is werkelijk nog nooit zo schoon geweest. Ook beschikt Pluk over een kleine doek die je nat kunt maken, doe hier wat schoonmaak middel op, laat de doek goed nat en je kamer ruikt meteen fris en hij kan het stof makkelijker meenemen.
Het mooiste tot nu toe: Toen Pluk zelf naar de oplader reed kun ik wel huilen van geluk, ik heb nog nooit zoiets moois gezien :lol:
Omdat mijn moeder bijvoorbeeld nooit zo'n ding zou kopen omdat ze denkt dat het niks waart is, en Chinese prul is, heb ik haar wel ongelijk bewezen, hij maakt echt goed schoon. Vooral wanneer je aan het werk bent kun je dit ding gewoon zijn gang laten. Ook beschikt die over een handige app zo kun je d.m.v. Bluetooth de robot besturen.

Ik heb de oplader onder mijn bed geplaatst zodat ik er verder geen last van heb, na een paar dagen moet ik denk ik het troep bakje even weer legen, de dweil verschonen en dan kan die weer aan de slag. Ik hoop dat ik nog jaren plezier heb van Pluk.

Eindoordeel: Het is ECHT een geweldige stofzuiger, en heb je ruimtes (Zoals je slaapkamer of keuken) die je extra schoon wilt? Dan is deze robot echt een ideale oplossing. Als je geen groot huis hebt kan dit misschien zelfs een vervanger zijn voor de normale stofzuiger. De robot stofzuiger maakt weinig lawaai. Mijn honden vonden het de eerste keer een beetje vreemd maar omdat die zo stil is lieten ze de robot al snel haar gang gaan. Dus: Heb je het geld, wil je echt een geweldig cadeau voor kerst? Dan is dit echt het ideale ding!

Ik heb hem gekocht via Gearbest.com:

Als je hem via die link besteld heb je meteen de hoogste korting en ontvang ik korting op mijn volgende bestelling, zou lief zijn als jullie hem via die link willen kopen kan ik in de toekomst nog meer dingen reviewen :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de oplader onder mijn bed geplaatst zodat ik er verder geen last van heb, na een paar dagen moet ik denk ik het troep bakje even weer legen, de dweil verschonen en dan kan die weer aan de slag. Ik hoop dat ik nog jaren plezier heb van Pluk.
Heb je hier intussen al meer ervaring mee ? Is hij vlug vol ofzo ?

Eindoordeel: Het is ECHT een geweldige stofzuiger, en heb je ruimtes (Zoals je slaapkamer of keuken) die je extra schoon wilt? Dan is deze robot echt een ideale oplossing. Als je geen groot huis hebt kan dit misschien zelfs een vervanger zijn voor de normale stofzuiger. De robot stofzuiger maakt weinig lawaai. Mijn honden vonden het de eerste keer een beetje vreemd maar omdat die zo stil is lieten ze de robot al snel haar gang gaan. Dus: Heb je het geld, wil je echt een geweldig cadeau voor kerst? Dan is dit echt het ideale ding!
Klinkt echt goed. Ik heb geen groot huis, dus ik stofzuig ALLES in een uur tijd.
Het enige nadeel aan deze robots vind ik nog: ze lopen niet de trap op en af en ze kunnen niks aan de kant zetten :p Bij mij ligt op de trap altijd veel stof en haren (kat) , dus die moet ik sowieso nog zelf stofzuigen.
Ik zie dat hij nu 128 euro is (flash sale) , en ook nog EU warehouse. Vind ik toch nog iets te veel geld... maar mocht er een goedkoper model zijn, of mochten deze goedkoper worden. Dan wil ik die wel eens proberen.
 
Heb je hier intussen al meer ervaring mee ? Is hij vlug vol ofzo ?


Klinkt echt goed. Ik heb geen groot huis, dus ik stofzuig ALLES in een uur tijd.
Het enige nadeel aan deze robots vind ik nog: ze lopen niet de trap op en af en ze kunnen niks aan de kant zetten :p Bij mij ligt op de trap altijd veel stof en haren (kat) , dus die moet ik sowieso nog zelf stofzuigen.
Ik zie dat hij nu 128 euro is (flash sale) , en ook nog EU warehouse. Vind ik toch nog iets te veel geld... maar mocht er een goedkoper model zijn, of mochten deze goedkoper worden. Dan wil ik die wel eens proberen.
Teveel is het echt niet, kijk de trap moet je dan waarschijnlijk zelf blijven doen, maar denk aan je keuken of woonkamer of slaapkamer. Hij maakt gewoon alles schoon. Dus als je aan het werk bent laat je dat ding lekker lopen, kom je terug dan is die wel klaar. Hij is vlot genoeg. Maar echt hele grote ruimtes kan die langer over doen. Mijn kamer is iig elke dag super schoon :D

(En stel je voor als het niks wordt, op marktplaats ben je dat ding zo voor 140 euro nog wel kwijt).
 
Teveel is het echt niet, kijk de trap moet je dan waarschijnlijk zelf blijven doen, maar denk aan je keuken of woonkamer of slaapkamer. Hij maakt gewoon alles schoon. Dus als je aan het werk bent laat je dat ding lekker lopen, kom je terug dan is die wel klaar. Hij is vlot genoeg. Maar echt hele grote ruimtes kan die langer over doen. Mijn kamer is iig elke dag super schoon :D

(En stel je voor als het niks wordt, op marktplaats ben je dat ding zo voor 140 euro nog wel kwijt).
Ik snap het. Het lijkt me ook echt ideaal hoor.
Maar de nadelen vind ik nu nog:
- Prijs (voor dat geld had ik een hele goede stofzuiger)
- Je moet hem dus zelf verplaatsen: woonkamer, eerste verdieping, zolder. En eventueel deuren open laten staan die normaal dicht zijn. Of weer even verplaatsen.
- Nog steeds een gewone stofzuiger nodig voor dingen die de robot niet kan: trap en bank bijvoorbeeld.


En, hoe vlug is dat ding nou vol ? Hij is niet super groot toch, dus hoeveel kan er in ?
 
Ik snap het. Het lijkt me ook echt ideaal hoor.
Maar de nadelen vind ik nu nog:
- Prijs (voor dat geld had ik een hele goede stofzuiger)
- Je moet hem dus zelf verplaatsen: woonkamer, eerste verdieping, zolder. En eventueel deuren open laten staan die normaal dicht zijn. Of weer even verplaatsen.
- Nog steeds een gewone stofzuiger nodig voor dingen die de robot niet kan: trap en bank bijvoorbeeld.


En, hoe vlug is dat ding nou vol ? Hij is niet super groot toch, dus hoeveel kan er in ?
Kan behoorlijk wat in, ik had best veel troep in de woonkamer liggen qua hondenhaar en dat ging prima, bakje na die tijd netjes geleegd, en de dweildoek eronder schoon gemaakt (Die zat ook vol stof en troep natuurlijk). En klopt, voor die prijs heb je een stofzuiger.
Dit ding is 50% voor de fun, want kom op hoe cool is dit. en 50% voor het schoonmaken, mijn kamer is gewoon schoon. Als ik hem in de keuken en woonkamer zou zetten (Hij kan er zelf naar toe rijden) zou ik misschien af en toe een keer de stofzuiger er door moeten halen maar nooit meer zo vaak als eerst.

@Eric Hebs gebruikt hem al langer vraag hem eens om wat info.

Mijn mening: Voor een slaapkamer is dit ding echt 100% perfect, ik denk voor de woonkamer / keuken maar 70% 80%. Maar nogmaals vraag Bert even :)
 
  • Like
Reacties: Plenkske
robot doet hier elke dag 2 uur lang de keuken en na afloop geen broodkruimel of zandkorrel te bekennen, en die keuken is vijf vierkante meter, dus gewoon super goed ding
 
robot doet hier elke dag 2 uur lang de keuken en na afloop geen broodkruimel of zandkorrel te bekennen, en die keuken is vijf vierkante meter, dus gewoon super goed ding
Moet jij echt nog vaak stofzuigen zelf? Dus 1x per maand een keer erdoor of hoef je dat helemaal niet meer?
 
robot doet hier elke dag 2 uur lang de keuken en na afloop geen broodkruimel of zandkorrel te bekennen, en die keuken is vijf vierkante meter, dus gewoon super goed ding
2 uur ! nog een nadeel dus.
Als je het hele huis wil doen moet je hem elke dag in een andere ruimte neerzetten en maar wachten. Sorry, daar pas ik voor. Dan maar een uurtje zelf zweten :p
 
2 uur ! nog een nadeel dus.
Als je het hele huis wil doen moet je hem elke dag in een andere ruimte neerzetten en maar wachten. Sorry, daar pas ik voor. Dan maar een uurtje zelf zweten :p
Je moet hem ook in 1 ruimte laten, bijvoorbeeld de keuken en woonkamer haha. Het hele huis is voor zo'n klein ding geen optie.
Nogmaals: Je bent hem op Marktplaats zo kwijt voor of het zelfde bedrag of voor een 10tje winst, misschien leuk om te proberen?
Zie op Facebook ook wel eens filmpjes voorbij komen van katten die erop gaan zitten. Leuke vermaking voor als de baas uit huis is
 
@Plenkske 2 uur is niet verplicht hoor, maar dan gaat ie onder het forneus en de stoelen etc etc, is op zich ook wel overdreven maar we doen dan ook meteen wat sop erbij soms , en een andere keer maar half uurtje hoor
 
iemand zoiets getest in een appartement?
In een appartement zou dit helemaal prachtig moeten werken, als je geen 'moeilijk' en groot huis hebt is dit sws ideaal, is je huis groter, werkt dit nog wel maar kost het misschien meer moeite.

@Eric Hebs heeft hem al een paar maand, en hij is ook dik tevreden.
 
In een appartement zou dit helemaal prachtig moeten werken, als je geen 'moeilijk' en groot huis hebt is dit sws ideaal, is je huis groter, werkt dit nog wel maar kost het misschien meer moeite.

@Eric Hebs heeft hem al een paar maand, en hij is ook dik tevreden.

dat lijkt me ook maar wat ik me afvraag is of ie automatisch zelf ook de slaapkamers kan vinden of dat ik het telkens in een ander kamer moet plaatsen :confused:
 
dat lijkt me ook maar wat ik me afvraag is of ie automatisch zelf ook de slaapkamers kan vinden of dat ik het telkens in een ander kamer moet plaatsen :confused:
Als je de deuren open hebt zou die er in moeten kunnen, dat ding rijdt random zijn eigen weg, dus dat is meer een geluk kwestie. Die hele dure robot stofzuigers van + 500 maken een plattegrond van je huis volgens mij, deze van mijn review kiest zelf zijn weg. Tot nu toe altijd goed gegaan bij mij.
Heb hem nu een tijd in gebruik, en mijn kamer is niet heel groot maar het is zo ideaal, mijn kamer is echt elke dag gewoon super schoon. En als ik dan kijk in de stofbak van die robot hoeveel troep er in 3 dagen in zit qua stof en hondenhaar (Je loopt het mee, want de honden mogen niet op mijn kamer komen).

Dit is nogmaals mijn beste aankoop sinds jaren.:crazy:
!! Hij is weer in de aanbieding. Ben er nog steeds elke dag blij mee :)



Wordt verzonden uit Europa dus geen douane kosten
 
goeie tip chabbo, thanks, de woonkamer deden we nog handmatig maar voor konijnenkeutels is dit ideaal :)
 
Ik heb 1 klein 'probleem' met de stofzuiger. Mijn wekker radio heeft batterij dus normaal als de stroom eraf valt hoort die backup te hebben.
Maar telkens als de stofzuiger klaar is valt mijn wekker blijkbaar uit (Ben er niet bij) dus als ik dan thuis kom is de wekker de tijd kwijt en dat moet door de stofzuiger komen aangezien een ander apparaat dat niet zo 123 zou moeten doen. Heb jij dit wel eens gemerkt? En als jij je oor tegen de oplader houdt hoor je hem dan ook heel ietsjes sissen? Anders koop ik een andere oplader, je weet niet hoe veilig die Chinese opladers zijn haha.
 
jouw oplader is niet koosjer dan ouwe, zal iets zijn met afgeschermd/geaard ofzo, ik heb dat soms met van die goedkope iphone of usb ladertjes, hoor je idd hoog sis geluid als het doodstil is in huis , zonder grap zou ik het wel ff doormeten want ik heb al vaker gehad dat chinese prulletje in de fik vliegen en helemaal als hij dus het stroomnet blijkbaar dermate stoort dat zelfs jouw wekker van de leg is

ik hoor dat gesis bij mijn robot dus niet maar zou er absoluut niet gerust op zijn om dat onder stroom te laten en het huis uit te gaan, elke brandweer sirene buiten is in gedachte dan onderweg naar mijn woning
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Plenkske