Img en Zip files voor de Rockchip en Amlogic (allen getest) en werkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andre19721972

Expert
29 mei 2017
417
504
216
51
Ik wil hier graag een lijst gaan aanmaken met goede en werkende Img/Zip files.
Daarin geef ik ook tekst en uitleg, en bijbehoren programma`s om via een vaste pc of laptop te flashen.
Maar ook de Bootable Sd wijze met bijbehorende en nieuwste programma`s zijn aanwezig + drivers voor diverse Rockchipsss.

Ik zal in de komende weken iedere keer mijn verhaal aanvullen met informatie en Img en Zipfiles om je box te flashen naar een nieuwere Android versie, of gewoon de orginele firmware vanwege een gebrikt kastje.

Belangrijk om te melden,
De programma`s zijn vaak .exe bestanden.
Heel veel virus scanners zien het dan als een potentieel gevaar, en laat de installatie niet toe.
Ik heb het zelf ook met Norton.
Ik garandeer dat mijn programma`s veilig zijn, net als alle aangeleverde files uit mijn Dropbox en Megacloud.
In de meeste scanners kan je het .exe bestand ook uitsluiten.


Programma`s zitten meestal bij de download inbegrepen.
De kenners weten met de IMG al wel raad.
Voor andere mensen die niet de programma`s hebben maar wel de rom, vraag er gewoon om in een reactie.

Helpen jullie mee om de lijst aan te vullen?
Graag alleen geteste versies !!


Ik geef als eerste de link van de S9 kastjes van de voormalige verkoper (Filmspeler .nl)
Er staat heel veel rotzooi op internet, en bij de meeste IMG`s die half werken doet de afstandsbediening en Wifi het niet.
Hier alvast de enige juiste IMG van de S9=Mxq Hd18Q_v1.0 van het jaar 2013/2015.
De meeste flashen de verkeerde versie, en dan zoek je naar een speld in een hooiberg.
LET OP... Dit is alleen voor Mxq van genoemde type (dus niet de Pro)
Hierin zit de Amlogic S805.


Originele fabrieks firmware voor de S9 van Filmspeler. nl >> Deze link verloopt niet. (Komen uit mijn eigen beveiligde Megacoud of Dropbox, downloads gaan door meerdere scanners)

Pak nu je box erbij zonder aan te sluiten.
Neem een Usb kabel met aan beide zijde een Usb stekker, stop 1 kant alvast in je pc of Laptop,
Pak de zojuist gemaakte firmware en programma`s en bij de Rockchip open eerst de driver en dan het andere programma, bij de Amlogic open je USB burning tool.
Laad de firmware in het programma,
Pak een lucifer/tandenstoker en steek deze voorzichtig in aan de achterkant van de box in het AV gaatje tot je een klik voelt.
Daar zit een resetknopje.
Hou nu het resetknopje ingedrukt tot je in het prgramma connect ziet staan, dan laat je uiteraard de resetknop los.,doe de andere kant van de Usb stekker in je box en druk op Run.
Na het flashen druk je op stop en je box is klaar.

Je S9 gaat nu terug naar volledige fabriekswaarde.
Zodra je kastje weer is opgestart, kan je in eerste aanleg wifi aanklikken.
Pas na het doorlopen van een paar stappen, kan je hem daarna aanmelden.
De afstandsbediening werkt volledig, en ik heb zelf een speedtest gedaan, en haalde de 85mb. en op Wifi 60mb.
Moch iets niet lukken, ik heb nog een andere manier, maar daarvoor moet de box wel geopend worden.
Gebruik deze firmware alleen voor de Mxq zoals kwa type aangegeven.
Voor de Pro heb ik ook files, ze komen allen nog online.
Staat iets er niet bij? Vraag het gewoon.
Als ik het niet heb, misschien kan een ander forumlid je helpen.
We moeten het samen doen,alleen is onbegonnen werk.
Download hier USB burning tool
(link verloopt niet)
_______________________________________________________________________________________________________
H96pro+ 3/16 en 3/32 voor de Amlogic S912.
Ik plaats alvast 1 IMG file, de originele Rom van Android 6 moet ik even zoeken. (2 Aug. 2019)


Houdbare link voor de IMG firmware update naar Android 7.1.2 (Origineel van de fabrikant)
(mijn mening, Laat hem gewoon op Android 6 draaien!! Ik heb deze box zelf al 2,5 jaar in bezit (Aug. 2019) , en Android 7 werkte minder dan Android 6, Dus ik heb hem weer terug geflasht, Firmware Android 6 op aanvraag!

LET OP : Bij installatie van Usb burning tool, kan je virus scanner gaan loeien.
Ik garandeer voor 1000% dat mijn bestanden schoon zijn.
Meer info staat in de koptekst.


Hieronder de firmware voor de H96max RK3328 4/32 en de 4/64 versie Incl. alle programma`s.
Voor de 4/64 en de 4/32 zit voor ieder een apparte rom in de complete download!!
Open de link in Goorgle Chrome, druk op download, laat hem gaan tot hij op 100% staat, daarna geeft hij vanzelf de melding om hem op te slaan op je pc. (Dit is die H96 max met al die kleurtjes bovenop!!) met Android 8.1 oreo. (Of je moet daarna klikken om op te slaan, ik heb een account, dus ik weet niet precies de downloadweg. (het werkt iig wel)
op de naam van rom gaan staan,rechtemuisknop, en opslaan als Zip.

Hieronder de Fabrieksfirmware voor H96 Max met de RK3318 voor de 4/64 versie vanuit de fabriek van 10 Juli 2019.
Alle programma`s en instructievideo zitten in de download.

En dit is een ongeteste versie van Juni 2019 voor de 4/32 en de 4/64 en kan ik dus geen garantie op geven.
Ook voor de H96Max RK3318 :


Hieronder de firmware van mijn 1e box de V88 RK3229 1/8 versie (Golden oldy) Update naar Android 6.
Ik vond het zelf niet een succes (het werkte wel) Als je de box nog hebt,laat hem op Android 5, toch geef ik de keuze aan jouzelf.
Android 6 :


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Laatst bewerkt:
Kan je aub wat minder dikgedrukt en kleurenpallet gebruiken ?
Misschien werken met wat kopteksten die dan wel dikgedrukt zijn ?
 
  • Like
Reacties: Andre19721972
Ik heb het allemaal wat in fatsoen gezet.
Zo zal het wel te volgen zijn, het was achteraf gezien toch wel een kerstlicht versiering van 9 A4`tjes.
Bepaalde stukken die belangrijk zijn, die maak ik alleen nog in het rood.
Ik hoop dat mensen er wat aan hebben.
Er komt nog meer bij te staan, maar het zijn momenteel drukke dagen.
Ik zal hier iig de linken op tijd updaten, Helaas verlopen die er dus staan na een week.
Ik heb ook een account bij Megacloud, daar blijven de linken permanent staan.
Daar dacht ik ook achteraf pas aan, dus dat verander ik vd week ook nog even.

Kan je aub wat minder dikgedrukt en kleurenpallet gebruiken ?
Misschien werken met wat kopteksten die dan wel dikgedrukt zijn ?
 
Laatst bewerkt:
Zijn deze img ook bruikbaar voor mxiv-4k box - s905. Versie 5.1.1 pp het booten staat wel s905 maar twijfel als die er wel inzit
 
Laatst bewerkt:
Zijn deze img ook bruikbaar voor mxiv-4k box - s905. Versie 5.1.1 pp het booten staat wel s905 maar twijfel als die er wel inzit
@mr ts

Volgens mij zit er een s812 chip in

Nog even verder gezocht en er blijkt toch een S905 in te zitten, zie link
 
Laatst bewerkt:
@mr ts

Volgens mij zit er een s812 chip in

Nog even verder gezocht en er blijkt toch een S905 in te zitten, zie link

---- Automatisch samengevoegde dubbelpost ----

Na openen gezien dat er een 905 inzit en board type c geeft bij opstart 912 weer. Die 905 zijn ook verschillende types. Welke firmware is nu van toepassing en kan je de oude back-uppen voor als het niet lukt?

---- Automatisch samengevoegde dubbelpost ----

Na openen gezien dat er een 905 inzit en board type c geeft bij opstart 912 weer. Die 905 zijn ook verschillende types. Welke firmware is nu van toepassing en kan je de oude back-uppen voor als het niet lukt?
You must be registered for see images attach
 
Laatst bewerkt:
Excuus voor mijn afwezigheid.
Mijn vrouw en ik waren in januari 3 jaar getrouwd, 17.5 jaar samen, en mijn vrouw is jarig geweest en was de 1e verjaardag van mijn kleindochter.
Ik ga zo snel mogelijk de boel weer bijwerken.
Ondertussen zijn we ook wat meer te weten gekomen wat zeker het delen waard is.
Vanaf het weekend zal ik weer volop actief zijn.|
You must be registered for see images attach
1e kerst.
 
Als men echt niet weet wat voor Amlogic,Alwiner,Rockchip etc. erin zit, open dan de onderkant van de box.
Als er 4 rubberen dopjes onder zitten, dan zitten daar vaak 4 schoefjes achter.
Als ik het merk en printnummer heb, is vrijwel alle firmware te verkrijgen.
Sommige kastjes hebben geen schoefjes, deze kan je met een brede platte PLASTIC schoevendraaier (of iets vergelijkbaars) open wrikken. (Gaat op zich vrij makkelijk)
Ik mag een beroep doen op een paar vrienden in Schotland,Engeland en Californie (US) voor firmware.
Als het mensen echt niet lukt om het kastje aan de gang te krijgen, wil ik GRATIS helpen.
Je betaald alleen de verzendkosten.
Alle programma`s, kabels (Otg,Usb-A,Usb-C etc), verloopjes, regelbare AC-DC adapters van 0 tot 220 volt en diverse aansluitingsetjes zijn hier aanwezig.
Zelf ben ik nu ook op zoek naar de enige en echte goede firmware voor de H96max. 4/32
Allen die ik geprobeerd heb op 2 verschillende Max kastjes werken half of half gebakken.
Zelfs de orginele vanaf de verkoper was rotzooi.
Het vaakst gaat het mis met de Rockchip processors waaronder dus ook de 3399.
Soortgelijke fouten heb ik terug gezien in de Rockchip 3328 op o.a de Beelink a1, de V88 Piano en meer.
Laatst genoemde werken wel, maar als je de taal veranderd, dan kan je het beeldscherm bij instellingen niet meer aanpassen.
Zet je hem terug naar Engels/US, dan werkt het wel.
Uitschakelen werkt 15 seconden, daarna gaat het apparaat spontaan weer aan.
Ik en velen Developers werken aan oplossingen om deze fouten te herstellen waar de verkoper/fabrikant het nalaat.
Voor eigen gebruik heb ik een ..... (vul ik later in vanwege een lopende prijsvraag) en een Nvidea Shield 2017 met een benchmark van dik 130.000.
Daarmee nog steeds de beste mediaspeler, al heeft de Apple Tv 5e Gen. een hogere score met 199.000, alleen ik ga geen 20 euro per jaar betalen voor Kodi. (De 4Gen. Scoort lager dan de Shield)
De meeste Chinese kastjes hebben een score van rond de 40.000 en werken ook prima.
De Shield 3x zoveel werkt als een monster.
Er is een update onderweg naar De Android 8 versie, en Ziggo gaat EINDELIJK een ziggo go app toevoegen voor alle Android Tv`s en dus ook de Shield.

Zijn deze img ook bruikbaar voor mxiv-4k box - s905. Versie 5.1.1 pp het booten staat wel s905 maar twijfel als die er wel inzit
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Shaman en Lex
welke firmware voor deze mini mx tv box kom er niet uit
what build do i need for this box ?


Model mini MX TV BOX

CPU amlogic s905 quadcore 64bit ARM
CORTEX A53 UP TO 2GHZ

GPU Penta core ARM mali 450

RAM DDR3 1GB

ROM eMMC 8GB

ENTERNET 1000MB LAN

WIFI IEEE 802.11B/G/N 2,4 GHZ

BT 4.0

krijg alleen die van beelink te pakken maar die werkt niet goed (geen wifi)
 
Fijn om te horen André om leden die problemen hebben met hun box op zo'n manier bij te staan.
Mochten wij in de toekomst zoiets tegenkomen dan weten we je te vinden :)
Als men echt niet weet wat voor Amlogic,Alwiner,Rockchip etc. erin zit, open dan de onderkant van de box.
Als er 4 rubberen dopjes onder zitten, dan zitten daar vaak 4 schoefjes achter.
Als ik het merk en printnummer heb, is vrijwel alle firmware te verkrijgen.
Sommige kastjes hebben geen schoefjes, deze kan je met een brede platte PLASTIC schoevendraaier (of iets vergelijkbaars) open wrikken. (Gaat op zich vrij makkelijk)
Ik mag een beroep doen op een paar vrienden in Schotland,Engeland en Californie (US) voor firmware.
Als het mensen echt niet lukt om het kastje aan de gang te krijgen, wil ik GRATIS helpen.
Je betaald alleen de verzendkosten.
Alle programma`s, kabels (Otg,Usb-A,Usb-C etc), verloopjes, regelbare AC-DC adapters van 0 tot 220 volt en diverse aansluitingsetjes zijn hier aanwezig.
Zelf ben ik nu ook op zoek naar de enige en echte goede firmware voor de H96max. 4/32
Allen die ik geprobeerd heb op 2 verschillende Max kastjes werken half of half gebakken.
Zelfs de orginele vanaf de verkoper was rotzooi.
Het vaakst gaat het mis met de Rockchip processors waaronder dus ook de 3399.
Soortgelijke fouten heb ik terug gezien in de Rockchip 3328 op o.a de Beelink a1, de V88 Piano en meer.
Laatst genoemde werken wel, maar als je de taal veranderd, dan kan je het beeldscherm bij instellingen niet meer aanpassen.
Zet je hem terug naar Engels/US, dan werkt het wel.
Uitschakelen werkt 15 seconden, daarna gaat het apparaat spontaan weer aan.
Ik en velen Developers werken aan oplossingen om deze fouten te herstellen waar de verkoper/fabrikant het nalaat.
Voor eigen gebruik heb ik een ..... (vul ik later in vanwege een lopende prijsvraag) en een Nvidea Shield 2017 met een benchmark van dik 130.000.
Daarmee nog steeds de beste mediaspeler, al heeft de Apple Tv 5e Gen. een hogere score met 199.000, alleen ik ga geen 20 euro per jaar betalen voor Kodi. (De 4Gen. Scoort lager dan de Shield)
De meeste Chinese kastjes hebben een score van rond de 40.000 en werken ook prima.
De Shield 3x zoveel werkt als een monster.
Er is een update onderweg naar De Android 8 versie, en Ziggo gaat EINDELIJK een ziggo go app toevoegen voor alle Android Tv`s en dus ook de Shield.
Fijn om te horen André om leden die problemen hebben met hun box op zo'n manier bij te staan.
Mochten wij in de toekomst zoiets tegenkomen dan weten we je te vinden :)
Post automatically merged:

Hallo Andre,

Ik heb een em95 amlogic s905
Graag wil ik hier nieuwe firmware opzetten.
Het liefste iets waar videoland op draait.
Heb meerder firmware downloads geprobeerd.
Maar het probleem is dat ik ze niet in de usb burning geladen krijg (steeds foutmelding.
Kun je mij hiermee helpen.
 
Ik ga voor je op zoek,
Ik heb even een paar dagen nodig omdat ik hem zelf niet heb.
Ik stuur een paar mails weg, en 99% komt daar wel antwoord op van iemand.
Ik kom er wel aan, en ik weet precies wat je bedoeld.
Maar het wil niet zeggen dat jou firmware niet goed is.
Mogelijk heb jij een versie die NIET met Usb burningtool geflasht moet worden, maar met een Bootable Sd card.
Daarvoor heb je (Burn card maker van Amlogic voor nodig)
Ik heb hem wel, maar als je die erop zet, gaat je virus scanner loeien.
Het is een relatief weinig gebruikt programma, en dan denkt de virus scanner dat het niet pluis is.
Ik kan het programma hier wel posten.
Misschien dat je er al wat mee kan.

Korte uitleg,
Stop een Sd card in je laptop/pc.
Formateer het Sd kaartje eerst.
Open het programma en zet die hele map (die hij via burning tool niet wil opladen) en zet deze op de sd card.
Stop deze in je box met de stroom eraf en alles wat aangesloten is.
Sluit je een kabel aan met usb(of Otg of usb c) op je Pc/laptop met als uiteinde Usb 2.0 minimaal.
Hou een lucifer of prikkertje in het reset gaatje (99% in de av poort en anders onder de box)
Hou hem ingedruk en stop de usb kabel in je box en laat de restknop pas los als hij opnieuw opstart.
Nu flasht hij hem over.
(Mocht er iest gaan loeien tijdens het procces, zet dan je virusscanner even uit)
Mijn files zijn absoluut schoon.




Post automatically merged:


Hallo Andre,

Ik heb een em95 amlogic s905
Graag wil ik hier nieuwe firmware opzetten.
Het liefste iets waar videoland op draait.
Heb meerder firmware downloads geprobeerd.
Maar het probleem is dat ik ze niet in de usb burning geladen krijg (steeds foutmelding.
Kun je mij hiermee helpen.
 
  • Like
Reacties: The Brook en Lex
@LeX kan jij alles weg halen tot aan mijn eerste bericht?
Alles eronder kan je weg halen.
Ik heb alles bijgewerkt en de reacties hebben nu geen waarde meer.
helaas kan ik niet overal aan komen, maar wat er staat is goed.
Ik heb nog meer, maar ik zal het beetje voor beetje plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.