Vraag Ineens ondertiteling bij NPO 1,2,3 in Canal digitaal app icm Android TV box

Streamer

Expert
24 feb 2019
164
44
16
Sinds gisteren heb ik ineens ondertiteling bij NPO 1,2,3 via mijn Canal Digitaal app die op mijn Android TV box draait.
Op mijn telefoon app heb ik nergens last van.
Nu heb ik alles al geprobeerd om dit uit te schakelen maar krijg het niet voor elkaar.
Ik heb de app al volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar geen resultaat.
Heb ook geen idee hoe het plotseling is ingeschakeld maar het is behoorlijk irritant, lijkt de txt 888 ondertiteling wel.
In de app is een mogelijkheid ondertiteling aan/uit te zetten maar die is inactief dus ook al klik ik op uit er gebeurd niets.
Is dit iets wat uit mijn Android TV box kan komen? Het vreemde is dat dit alleen bij NPO actief is, alle comerciele zenders hebben er geen last van.
Kijk het NPO nieuws nu gewoon via mijn IPTV aanbieder maar kan niet uitstaan dat ik het in de Canal Digitaal app niet krijg uitgezet.
 

ateam278

Staff
25 jan 2017
2.021
1.279
216
44
Binnen mijn Shield heb ik wel een optie om ondertiteling aan/uit te zetten.

Onder toegankelijkheid staat een optie ondertiteling aan dan wel uit schakelen.
Maar zoals jij het omschrijft lijkt het mij eigenlijk meer een bug in de app.
 

AJK77

Forumlid
6 okt 2016
5
0
1
45
Hier net zo, en het vervelende is je krijgt het ook niet uit🤬.
(CanalDigital via Freedom Internet)
Het geberut alleen op NPO 1,2,3 niet op 1 en 2 extra
Het probleem doet zich (bij mij) alleen voor in de Android-TV app niet op de web of telefoon app.
Het ging idd gister spontaan aan.
Er is geen update geweest, tenminste niet op mijn tv dat heb ik namelijk op handmatig staan
omdat ik het nieuwe home menu verschrikkelijk vind.

Ik ben ook door de Android instellingen gegaan maar het is niet uit te krijgen.
 
Laatst bewerkt:

B. web

VIP
16 feb 2017
994
617
216
Bij de app reviews is dit probleem recent 23 2 gemeld. En canal digitaal heeft gereageerd met verzoek via de website /contact even contact op te nemen voor een oplossing. Je kan ook chatten op de website of op andere manier contact opnemen.
 
  • Like
Reacties: Streamer

Streamer

Expert
24 feb 2019
164
44
16
Hier net zo, en het vervelende is je krijgt het ook niet uit🤬.
(CanalDigital via Freedom Internet)
Het geberut alleen op NPO 1,2,3 niet op 1 en 2 extra
Het probleem doet zich (bij mij) alleen voor in de Android-TV app niet op de web of telefoon app.
Het ging idd gister spontaan aan.
Er is geen update geweest, tenminste niet op mijn tv dat heb ik namelijk op handmatig staan
omdat ik het nieuwe home menu verschrikkelijk vind.

Ik ben ook door de Android instellingen gegaan maar het is niet uit te krijgen.
Dan heb je precies hetzelfde probleem wat ik heb. B web zijn tip ga ik dan maar eens opvolgen, dank 👍
 
  • Like
Reacties: B. web

AJK77

Forumlid
6 okt 2016
5
0
1
45
Het zal idd wel een of andere BUG zijn.
Contact opnemen via de chat lukt schijnbaar alleen als je een rechtstreekse klant bent.
Als ik m`n inlog (wat via Freedom loopt) opgeef krijg ik de melding Gebruiker bestaat niet😖
en kom daardoor ook niet verder bij CD.
Ik ga het maar eens via Freedom proberen.
 

Streamer

Expert
24 feb 2019
164
44
16
Het zal idd wel een of andere BUG zijn.
Contact opnemen via de chat lukt schijnbaar alleen als je een rechtstreekse klant bent.
Als ik m`n inlog (wat via Freedom loopt) opgeef krijg ik de melding Gebruiker bestaat niet😖
en kom daardoor ook niet verder bij CD.
Ik ga het maar eens via Freedom proberen.
Hier hetzelfde, loopt bij mij via Online maar die zijn maar tot 21:00 bereikbaar. Morgen weer een dag 🙂
 

AJK77

Forumlid
6 okt 2016
5
0
1
45
Hier hetzelfde, loopt bij mij via Online maar die zijn maar tot 21:00 bereikbaar. Morgen weer een dag 🙂
Bij Freedom net zo, Ik heb op hun forum ook de vraag gesteld of er meer dit probleem hebben.
en dat forum word ook gelezen door de staff van Freedom en ja die hebben toch wat andere contacten met CD dan ons.

Hopelijk word het snel opgelost, het is geen kijken zo.
Ik kan gelukkig ook nog kijken via het stream kastje wat mee geleverd is.
 

Streamer

Expert
24 feb 2019
164
44
16
Bij Freedom net zo, Ik heb op hun forum ook de vraag gesteld of er meer dit probleem hebben.
en dat forum word ook gelezen door de staff van Freedom en ja die hebben toch wat andere contacten met CD dan ons.

Hopelijk word het snel opgelost, het is geen kijken zo.
Ik kan gelukkig ook nog kijken via het stream kastje wat mee geleverd is.
Ik ben vorige week door Online gebeld, probleem was inmiddels bij ze bekend en ook bij Canal Digital. Hij vroeg of het ook op de app was van een smartphone of tablet maar daar is het geen probleem. De problemen die bij hun bekend zijn is nu dat het een combinatie is van de app op Android icm een Samsung TV. Klanten zonder Samsung hebben niet geklaagd. Ze zijn er mee bezig en normaal gesproken krijgen we dan een update van de app die het moet verhelpen. Als ik al naar NPO kijk doe ik dit gewoon via mijn IPTV aanbieder. Mocht ik nog iets horen dan plaats ik het hier wel.
 
  • Like
Reacties: B. web

AJK77

Forumlid
6 okt 2016
5
0
1
45
Ik zeg CD maar op en stap over naar een alternatief. Het aanbod en dergelijke word de laste tijd telkens minder.
 

Streamer

Expert
24 feb 2019
164
44
16
Vrijdag weer gebeld door Online, de oorzaak is gevonden en er komt een nieuwe versie van de Canal Digitaal app. Ze vertelde er wel bij dat de update 3 a 4 weken gaat duren. Even geduld dus maar ben blij dat er een oplossing aan komt.