informatie over film op verschillende niveau's weeergegeven

jvdheuvel

Nieuwkomer
5 nov 2018
4
0
1
47
Momenteel heb ik een folder "Films" aangegeven als bibliotheek voor alle speelfilms. Ik heb een scraper add-on geïnstalleerd en aangegeven dat ik informatie en fanart van iedere film wil zien. Nou wordt dat allemaal netjes gedaan, echter ik zie iets vreemds:

In de folder "Films" heb ik per film een subfolder staan met daarin de betreffende film en afbeeldingen. Sommige films krijgen op dit niveau (film-folder) al de filminformatie en door de scraper gevonden fanart te zien…. van andere films wordt dit pas getoond als je de daadwerkelijke film ín de film-folder aanklikt…. is dit wellicht iets dat per folder instelbaar is? Ik kan namelijk nergens vinden waar ik kan instellen op welk niveau de informatie en fanart moeten worden getoond.

Ik zou dit graag willen op het niveau van de filmfolders.... want wil wel alles netjes gescheiden houden per film.... maar nu moet je dus nog 1 niveau dieper gaan om de filminformatie en bijbehorende fanart te kunnen zien…. iemand enig idee wat hier aan de hand is en hoe het aan te passen is?
 
als je bij video toevoegen gaat kies je je map die je wilt . Daar heb je opties over wat het gaat . Film , series ... kies hier over wat het gaat hij kiest zelf de beste scrapper . Zet alle info op nl en kies scan onderliggende mappen en kies toevoegen bibliotheek. Foto's hoef je zelf niet toe te voegen.
Maak één map je filmbestand erin en klaar .
Kijk op imdb dat je de juiste film naam gebruikt voor de film en geef de map dezelfde de naam en jaartal er ook bij .

Dus een hoofdmap film en daarin alle films met eigen map
Post automatically merged:

Over wat soort bestanden gaat het mkv , dvd bestanden , avi?
 
Hoi mike.r, bedankt voor je reactie...
Zoals je beschrijft heb ik het ook ingedeeld:

Films
- Filmnaam 1080p (jaartal)
- Film met dezelfde naam als de map

Ik heb bij bibliotheken aangegeven dat ik de map "Films" wil tonen, maar op de een of andere manier krijg ik nergens meer terug gevonden waar ik dat kan instellen..... want momenteel krijg ik de informatie alleen in het Engels getoond…..

De film informatie wordt dus op zich ook gewoon getoond, maar pas bij het selecteren van de betreffende film in de overeenkomstige film-folder.... niet bij de foldernamen in het overzicht waar je kan kiezen ("Filmnaam 1080p (jaartal)").

Ik hoop dat je het een beetje begrijpt….. :)

Waar kan ik ergens de bibliotheken aanpassen/toevoegen?
 
Je gaat naar film in kodi dan kies je video toevoegen daar navigeert je naar de hoofdmap van je films . Hier moet je op ok duwen . En dan even alles instellen .
Je zegt dat je onderliggende mappen hebt maar dat is niet nodig.
Hoofdmap film / cars 3 (2017) ( map ) / cars 3 (2017) ( filmbestand) .
Dat is het voor de rest niks bijzetten .
Bij je settings als laatste kiezen toevoegen in bibliotheek.
Post automatically merged:

You must be registered for see medias
 
Zoals jij het beschrijft is het precies zoals ik het ook heb ingericht:

Films (hoofdmap)\Cars 3 1080p (map)\Cars 3 1080p (film)

De films zijn overigens voornamelijk .mkv, .ISO en DVD bestanden inderdaad….. Gewoon de film met een folder.jpg (aangezien ik eerder een andere mediaspeler heb gebruikt waarvoor dit wel gewoon nodig was.

Als ik thuis ben, zal ik nog eens kijken of ik het kan volgen via het filmpje….. in ieder geval alvast bedankt voor je hulp…. :)
 
Doe het eens op die manier. Kijk ook eens bij welke bestanden het probleem is , ik denk voornamelijk de dvd bestanden . Ik ben deze ook aan het omzetten naar mkv werkt makkelijker vind ik
 
Mike.r,

Het probleem is niet dat ik géén informatie krijg bij sommige films....
Wat er gebeurt is dat ik bij het overzicht van alle fims (dus de weergave van alle film-mappen) hier en daar de filminformatie te zien krijg… maar bij het gros van alle films wordt de film informatie alleen getoond wanneer ik het daadwerkelijke filmbestand aan klik….. dus ik selecteer de film in het overzicht (dus de specifieke filmmap), waarna ik de bestanden in die map te zien krijg..... als ik vervolgens het filmbestand aanklik, dan wordt de gevonden filminformatie en bijbehorende gevonden fanart getoond.

Ik snap niet waarom het bij de ene film wordt getoond op de specifieke filmmap en bij andere films pas op het niveau van het filmbestand…. ik werk met name met .mkv-bestanden..... enkele bestanden zijn .ISO en DVD bestanden. De films waarbij ik de informatie op de specifieke filmmap krijg is ook gewoon een .mkv…. vrijwel alle andere filmbestanden zijn ook .mkv maar daarbij wordt de informatie dus pas getoond als ik het filmbestand zelf selecteer in de specifieke filmmap.

Rara politiepet….