1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Lees meer.

Installeer een image op de Raspberry Pi

Discussie in 'Tutorials' gestart door Spinix, 25 dec 2015.

1. Spinix

Spinix Administrator Medewerker

Leuk Bevonden:
    1.169
    Wil je Kodi op je Raspberry Pi installeren? Dan is er een makkelijkere manier! Klik Login of registreer een account om deze link te zien..

Download & installeer de volgende programma's:
    Login of registreer een account om deze link te zien.

Zorg ook dat je de image klaar hebt die je op de SD kaart wilt plaatsen.
    Wanneer je beide programma's hebt geïnstalleerd stop je je SD-kaart in de computer en open je het programma SD Formatter
    2017-03-12 20_19_23-Win32-Disk-Imager-.png
    Selecteer bij Drive de SD kaart en klik daarna op "Option". Zet in het nieuwe venster dat is geopend "Format size adjustment" op "ON"
    Klik nu op Format en klik 2x op Oke bij de bevestigings-melding.

Een image op de SD kaart schrijven
    Selecteer bij de Image File de image die je hebt gedownload (Bijvoorbeeld OpenELEC).
    upload_2015-12-25_12-59-43.png

Selecteer daarna de juiste driveletter van de SD-kaart Druk nu op "Write" en de image wordt naar de SD-kaart geschreven.
    Wanneer het programma klaar is kun je de SD-kaart weer in je Raspberry Pi plaatsen.

Laatst bewerkt: 12 mrt 2017
  2. patrick20091990

patrick20091990 Nieuwkomer

Leuk Bevonden:
    0
    Goedemiddag,

Vraagje ik heb de stappen hierboven gevolgd alleen het resultaat ziet u op de foto.
    Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn of wat ik fout heb gedaan?

alvast bedankt!

Bijgevoegde bestanden:

3. Plenkske

Plenkske Moderator Medewerker

Leuk Bevonden:
    401
    Bovenstaand is een erg oude tutorial.
    Je kan het beste dit gebruiken voor de raspberry pi: Login of registreer een account om deze link te zien.

4. patrick20091990

patrick20091990 Nieuwkomer

Leuk Bevonden:
    0
    dankjewel ga ik dat even proberen!

5. Plenkske

Leuk Bevonden:
    401
  6. jeroenvandijk

jeroenvandijk Nieuwkomer

Leuk Bevonden:
    0
    kan ik met libreelec ook een build maken met de combinatie sd card als system en usb als storage? dit had ik altijd met openelec maar op een of andere manier krijg ik het niet goed voor elkaar met de laatste versie van openelec. ik krijg namelijk ook hetzelfde in beeld als ik opstart zoals hierboven als afbeelding is weergegeven

heb net de libreelec manier geprobeerd en ook daarbij krijg ik dezelfde afbeelding op het scherm en daar blijft het dan bij. geen idee wat ik fout doe.

Laatst bewerkt: 24 apr 2017
  7. Plenkske

Leuk Bevonden:
    401
    Ik weet niet precies wat je bedoelt hiermee, maar als je libre elec volgens deze manier installeert:

Dan krijg je automatisch 2 partities op je sd card: systeem en storage. Waarbij storage uiteraard het meeste is.

8. Spinix

Spinix Administrator Medewerker

Leuk Bevonden:
    1.169
    Als je gewoon de tutorial volgt uit dat topic moet het werken! Zorg dat je de juiste image kiest, als je dus een pi 1 hebt kies je een image voor de pi 1 etc.

9. Mandefu

Mandefu Nieuwkomer

Leuk Bevonden:
    3
    Allereerst : dank aan allen die dit Forum (en alles errond) gecreêerd hebben en onderhouden. Ik heb er reeds veel nuttige tips gevonden en met goed resultaat opgevolgd. Ook een vraagje (nietwerelschokkend...): Gebruikt er buiten mij nog iemand OSMC op StrawberryPi? gewoon nieuwsgierig.:)

Plenkske, A_rjen en LeX vinden dit leuk.
  10. A_rjen

A_rjen Donateur

Leuk Bevonden:
    71
    Soms gebruik ik OSMC nog wel eens, gewoon omdat het kan ;). Bijvb als je de Hifiberry gebruikt, is het met OSMC makkelijker om deze toe tevoegen of met het invoeren van de codecs voor mpeg-2 ed. Maar het vaakst gebruik ik toch LibreElec, draait voor mijn gevoel toch iets stabieler/ sneller

11. Keuter

Keuter Forumlid

Leuk Bevonden:
    6
    Hier ook LibreElec met Kaosbox en kodi 16.1 , vind ik tot nu toe het
    beste op mijn raspbery pi.3.

12. BastianG

BastianG Actief

Leuk Bevonden:
    5
    Ik gebruik het progje Rufus om images te installeren op een sd of usb stick. Dat werkt als een tierelier. Erg makkelijk en snel.

13. mschatens

mschatens Nieuwkomer

Leuk Bevonden:
    0
    heb net OpenElec 8.0.4 op de sd gezet voor de raspberry pi2, maar nadat ik de RP2 heb opgestart blijft het scherm zwart (na logo) en lijkt het alsof de RP2 bezig blijft, wat kan ik nu het beste doen??

14. BastianG

BastianG Actief

Leuk Bevonden:
    5
    Zelf een topic starten :p
    --- Dubbelpost samengevoegd op, 14 aug 2017, Originele post datum: 14 aug 2017 ---
    Maar even wachten is ook een optie. Of desnoods een ander image proberen, zoals bv. LibreElec