Installer maken op OSX

freekdl

Donateur
20 mrt 2017
139
54
16
Heeft iemand op dit forum er ervaring mee? Blijkbaar zijn de zip bestanden die een Mac maakt niet compatibel met Kodi. Een zip bestand uitpakken op de Mac en opnieuw comprimeren zonder de inhoud aan te raken is blijkbaar al voldoende om de zip onleesbaar te maken voor Kodi omdat er OSX metadata wordt meegegeven.

In de Kodi wiki raden ze Yemuzip aan, wat bij mij ook niet werkt, de terminal methode werkt wel, maar zodra ik iets verander in addon.xml of default.py en die bestanden opsla krijg ik weer een onleesbare zip. Blijkbaar wordt er bij het opslaan van die bestanden ook ongewenste OSX metadata meegeven. Kan ik nog iets ander proberen behalve een Windows toestel of virtual machine gebruiken?

Edit: ik gebruik de standaard teksteditor op mac addon.xml en default.te bewerken
 
Laatst bewerkt:
Je past dus een bestand in een ZIP file dus aan terwijl die nog gezipt is? Dit zou inderdaad misschien problemen kunnen geven. (Vooral omdat OSX met al die extra meta bestandjes werkt)
Ik snap het doel ook niet echt, waarvoor heb je die ZIP nodig? Misschien dat ik je dan beter kan helpen.
 
Ik probeer een installer te maken via de wizard, ik heb daarvoor de nodige bestanden van een tutorial van internet in de vorm van een zipbestand, plugin.video.KodiWizard.zip. Als ik deze zip zonder aan te raken upload naar mijn host, de locatie toevoeg in Kodi en installeren van zipbestand kies, lukt het zonder problemen. Jammer genoeg is dat geen optie want ik moet de bestanden in die zip aanpassen met de links naar mijn build. Na een hele avond tevergeefs proberen kwam ik erachter dat de zip maken op Mac het probleem is.

Wanneer ik de zip uitpak door erop te dubbelklikken of door Mac software te gebruiken (archiveringshulpprogramma, i-zip) en meteen weer comprimeer zonder de bestanden aan te passen, kan Kodi de zip niet meer openen, terwijl er niets veranderd is aan de bestanden in de zip. Volgens de Kodi wiki omdat OSX metadata toevoegt aan de zip en hij daardoor verschilt van een zipbestand gemaakt op pc. Daar wordt aangeraden om Yemuzip te gebruiken of de terminal in OSX. Na wat testen blijkt dat ik met die laatste wel de zip kan uitpakken, weer comprimeren en nog lezen in Kodi, maar zodra ik iets verander, bijvoorbeeld de naam van de wizard in addon.xml, de locatie van wizard.txt in default.py of zelfs nog maar fanart.jpg of icon.png vervang en dán de bestanden comprimeer tot zip, is deze niet langer leesbaar in Kodi.

De enige verklaring die ik mij kan voorstellen is dat OSX ook metadata toevoegt aan afzonderlijke bestanden zoals addon.xml of default.py wanneer ik deze na het bewerken met teksteditor opsla en daardoor de zip ook onleesbaar wordt.

Mijn doel is gewoon de hele boel te kunnen installeren op andere boxen zonder veel werk. Ik had het eerst geprobeerd met de Backup add-on, maar die kopieert menu's en custom backgrounds niet mee. Bovendien wil ik ook liever een mooie installer die via internet te downloaden is en geen geklooi met USB-sticks. Een andere oplossing is altijd welkom!
 
Laatst bewerkt:
Nu is je vraag ook wat duidelijker. Bedankt!
Het is gek dat als je een zip via de terminal maakt hij corrupt is als je niet de originele ZIP zipt. Misschien is die corrupt omdat er geen metadata files inzitten en werkt die bijvoorbeeld op Kodi wel. Heb je dat al eens geprobeerd?

Verder zou je de ZIP eens kunnen uploaden zodat ik kan kijken wat er eventueel corrupt is.
Heb dit ook nog gevonden over metadata:
 
Ik begrijp je vraag niet volledig, ik kan wel degelijk het bestand unzippen met terminal, het opnieuw zippen én lezen in Kodi. Maar dan zijn het natuurlijk nog dezelfde files die ik opnieuw gezipt heb zonder te bewerken. Als ik de files na bewerken zip, ook met de werkende terminal methode, gaat het plots niet meer. Het klinkt misschien wat onduidelijk en kan het niet anders verwoorden, dus ik zal een filmpje maken met camtasia en online plaatsen (mag ik hier linken naar een youtube filmpje?). Ik zal ook de zips uploaden en alvast bedankt om ze eens te willen nakijken!
Een beeld zegt meer dan 1000 woorden, dus bij deze een filmpje :)

You must be registered for see medias

Ik heb van de 4 zips een kopie op dropbox geplaatst:
DIT: ik heb al third party software zoals YemuZip en Cleanarchiver gedownload, die geven opties om een 'pc-zip- te creëren en ook de resource forks en .ds_store weg te laten, ook dat mag niet baten
Ik heb intussen ook geprobeerd om met ubuntu de zip te creëren, maar ook die opent niet in Kodi. Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om de 4de zip in mijn dropbox (zipped met terminal na wijzigen) eens te downloaden en add-on installeren via zip proberen in Kodi? Op die manier kan ik uitsluiten of het aan de zip of mijn Kodi installatie ligt