Internet Snelheid

Reidinga

VIP
28 mei 2017
1.096
1.180
216
38
Ik had in Nederland altijd redelijk snel internet, en hoor vaak dat Nederland redelijk voorop loopt ten op zichte van andere landen in Europa.
Daarom ook de vraag hoe snel internet hebben jullie?

Ik zal beginnen met mijn:
Provider: Telenet
Pakket: Whoppa €79,48 + €15 voor Play More. Dit is een alles in 1 pakket met Internet / Digitale TV / Vaste tel lijn / VOD
Pakket Snelheden: Max 200 Mbps Download / Max 20 Mbps Upload

Test Resultaten (
via Speedtest.net)
Latency:
Ping van 8 ms tijdens drukte, en 5 ms tijdens daluren.
Upload: 17 Mbps - 22 Mbps
Download: 87 Mbps - 148 Mbps

Dit zijn gemiddelde die ik heb gemeten met een LAN 10/100/1000, en meerdere keren per dag getest via Speedtest.net , zelfs via Goose VPN blijft de snelheid tegen de 88 Mbps download. Ruim voldoende voor download/streamen, en dit is getest met alle andere apparaten aan (via WIFI/LAN) zoals XBOX One, Digicorder, Smartphones, Philips Hue, Apple TV, Laptops, Raspberry Pi3, 4k UHD TV.
 
Provider: KPN
Pakket: Alles-in-1 Standaard
Pakket Snelheden: 500 Mbit/s down & 500 Mbit/s up. (Glasvezel)

Test Resultaten (
via Speedtest.net)
You must be registered for see images
 
You must be registered for see images


Om te huilen... Helaas zitten wij te ver van de centrale en zitten we nog op oude telefoonkabels dus sneller dan dit krijgen we niet.

Pakket: KPN Bellen + Internet Instap (Sneller is niet beschikbaar en KPN levert geen TV op ons adres).
Gemiddeld halen wij 6 mbit down en 0.70 (MET GELUK!) mbit up
Prijs zal ongeveer 45 euro zijn.
Televisie gaat via CanalDigitaal wat ook ongeveer 45 euro zal zijn.

Eind 2018 zouden wij als alles goed gaat glasvezel krijgen. Ik steek dus elke dag een kaarsje aan in de hoop dat wij dit ooit krijgen haha...
 
Zal ook maar eens bijdrage leveren, maar inderdaad benieuwd naar de gemiddelde snelheid bij onze mede kodi vrienden.

You must be registered for see images

Provider : Ziggo
Pakket : Alles-in-1
Snelheid : 300 / 30 Mbit/s (Kabel)
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Spinix
Dat zijn mooie snelheden.. Nederland ligt precies toch voorop kwa snelheden, in België heb ik nog geen echte glasvezel kunnen vinden..
 
You must be registered for see images


Om te huilen... Helaas zitten wij te ver van de centrale en zitten we nog op oude telefoonkabels dus sneller dan dit krijgen we niet.

Pakket: KPN Bellen + Internet Instap (Sneller is niet beschikbaar en KPN levert geen TV op ons adres).
Gemiddeld halen wij 6 mbit down en 0.70 (MET GELUK!) mbit up
Prijs zal ongeveer 45 euro zijn.
Televisie gaat via CanalDigitaal wat ook ongeveer 45 euro zal zijn.

Eind 2018 zouden wij als alles goed gaat glasvezel krijgen. Ik steek dus elke dag een kaarsje aan in de hoop dat wij dit ooit krijgen haha...

Nog 1857 aanmeldingen nodig in 31 dagen.
354 aanmeldingen tot nu toe dat is 8%.
bron: Glasvezel buitenaf

Het advies is dan ook om het aantal kaarsen de komende tijd drastisch op te voeren :)
 
Dat zijn mooie snelheden.. Nederland ligt precies toch voorop kwa snelheden, in België heb ik nog geen echte glasvezel kunnen vinden..
Denk dat nederland het global inderdaad goed doet...wij hebben een goeie infrastructuur. en we zitten niet vol bergen
Me maatje heeft zieke snelheden op Glasvezel
You must be registered for see images
 
  • Like
Reacties: Panadero
Nog 1857 aanmeldingen nodig in 31 dagen.
354 aanmeldingen tot nu toe dat is 8%.
bron: Glasvezel buitenaf

Het advies is dan ook om het aantal kaarsen de komende tijd drastisch op te voeren :)
Zouden die cijfers niet heel erg opgeblazen zijn? Om toch nog extra mensen over de streep te krijgen zodat ze nog meer geld kunnen verdienen?
Bovendien zijn mensen vaak geneigd om alles tot het laatst uit te stellen.
 
Zouden die cijfers niet heel erg opgeblazen zijn? Om toch nog extra mensen over de streep te krijgen zodat ze nog meer geld kunnen verdienen?
Bovendien zijn mensen vaak geneigd om alles tot het laatst uit te stellen.
Daar heb je helemaal gelijk in.
Vergelijkbare gebieden stonden er een maand voor de deadline ook zo slecht voor ,maar hebben het allemaal gehaald.
 
  • Like
Reacties: Spinix en Plenkske
Ik heb nu zelf ook ziggo alles in 1, internet snelheid is zeker goed.......
Alleen ik kijk nagenoeg geen tv, en maak ook geen gebruik van de telefoon.
IPTV ben ik zelf ook tevreden over, dus ik wil eigenlijk af van al die extra's en dingen en puur alleen Internet.
Hier heb ik wel een mooie lijst, maar kloppen die snelheden wel? Wat is jullie ervaring hiermee?
 
Laatst bewerkt:


Bij tweak
bij downloaden op usenet haal ik vaak 1000mbit 125mb/s
1000mbit internet, tv en bellen voor 55.95
 
Ik heb nu zelf ook ziggo alles in 1, internet snelheid is zeker goed.......
Alleen ik kijk nagenoeg geen tv, en maak ook geen gebruik van de telefoon.
IPTV ben ik zelf ook tevreden over, dus ik wil eigenlijk af van al die extra's en dingen en puur alleen Internet.
Hier heb ik wel een mooie lijst, maar kloppen die snelheden wel? Wat is jullie ervaring hiermee?
Geen idee! Ik denk vaak dat zijn commerciële sites waar de regel al snel is" wie betaalt , bepaalt'
 
De snelheden die bij de aanbieders worden aangegeven zijn maximum theoretisch haalbare snelheden, dit is dus heel afhankelijk van hoe ver je van de wijkcentrale zit, de kwaliteit van kabels bij jou thuis naar binnen, binnen of je bedraad bent of draadloos - en ook daar kwaliteit van bedrading (cat6/cat7) en draadloos (2.4ghz/5ghz) - er spelen een hoop factoren mee.. Ik heb in Belgie Telenet 200mb download, en haal werkelijk "maar" maximum 192mb.. Dit is een gemiddelde over langere periode downloaden, daarbij is niet elke source (waar je download) even snel, en haal je daarom niet altijd de opgegeven snelheden.
 
  • Like
Reacties: dave54
Ok dan ik 1000/1000 bij Tweak glasvezel € 40 per maand incl.telefoon maar word niet gebruikt hier en zonder tv ..Kan nog goedkoper bij Tweak met deze snelheid maar dan moet je in 1 keer voor 1 jaar betalen €365 komt het dan.
 
Valt mee toch.. ik betaal maandelijks 114 euro voor internet en tv.. en dan heb ik "maar" 200mb, en zogenaamd zonder datalimiet (fair use policy van 500gb) - waar ik toch maandelijks overheen ga.. Zojuist aanbieding gehad om snelheid te verhogen naar 400mb, dus maar gedaan voor 15p/m extra.. maar ik ben dus maandelijks al minstens een 130 kwijt.. dus vind 365 voor een jaar wel goedkoop..
 
Klopt en ook voor die snelheid is het een koopje maar € 365 in 1 keer betalen is dan net weer iets te veel dus betaal wel € 40 per maand
 
  • Like
Reacties: Reidinga
Dit zijn mijn test resultaten:
You must be registered for see images attach


Ziggo Alles in 1 Start
40/4 mb via kabel

De onderste is gedaan met Goose VPN.
Resultaten vallen me alleszins mee.
 
Ping 11 ms, 50.61 down en 8.73 up
Niet slecht voor een aansluiting waarvan op voorhand zei dat maximaal 40/4 haalbaar zou zijn :cool:

Dank je wel Telfort (y)
 
  • Like
Reacties: Reidinga
Ook maar eens een bijdrage leveren
Ziggo alles in 1
You must be registered for see images attach


You must be registered for see images attach