Internet Snelheid

Onderstaand mijn resultaten.
Let wel, dit zijn de meet resultaten via WiFi, dus niet bekabeld !!

Eerste meting met download 65 is met Nord VPN ingeschakeld, onderste meting is met Nord VPN uitgeschakeld.
Een significant verschil zoals je kunt zien

Ik heb een KPN glasvezel abonnement van 500Mbit up & down.
De Nvidia Shield waar ik Kodi op draai, hangt bekabeld aan het netwerk en op de Shield staat Nord VPN eigenlijk altijd aan.


You must be registered for see images attach


You must be registered for see images attach


---- Automatisch samengevoegde dubbelpost ----



Bij tweak
bij downloaden op usenet haal ik vaak 1000mbit 125mb/s
1000mbit internet, tv en bellen voor 55.95

Geen idee hoe ze het bekijken, maar ik zou bij mij maar tot 500Mbit kunnen en dat alleen zou me al 65 eurie kosten, zie printje ..
Ben meer dan dik tevreden met wat ik heb, maar het blijft toch wel vreemd waarom jij wel tot 1000 Mbit kan en ik niet, iemand het antwoord?

You must be registered for see images attach
 
Laatst bewerkt:
Omdat jij KPN hebt en geen Tweak..Kpn gaat tot 500/500 Tweak gaat tot 1000/1000 en natuurlijk het prijskaartje bij Kpn .
 
Ik denk dat je het verkeerd begrijpt @Satguy.
Vraag is, waarom kan Tweak mij geen 1000Mbit leveren, maar wel 500Mbit.
Vraag twee, waarom kost alleen 500Mbit internet bij Tweak me al €65, terwijl anderen voor blijkbaar €45,- alles in 1, incl de 1000Mbit van Tweak geleverd krijgen?
 
Ik denk dat je het verkeerd begrijpt @Satguy.
Vraag is, waarom kan Tweak mij geen 1000Mbit leveren, maar wel 500Mbit.
Vraag twee, waarom kost alleen 500Mbit internet bij Tweak me al €65, terwijl anderen voor blijkbaar €45,- alles in 1, incl de 1000Mbit van Tweak geleverd krijgen?

Heel simpel: in sommige regio's bied Tweak een eigen netwerk (eigen apparatuur en/of infrastructuur). En in andere regio's moeten ze dat (deels) inkopen bij KPN of wellicht nog een andere provider.

Tweak eigen netwerk: max 1000 mbit met als actieprijs €365,- per jaar (dat is dus erg goedkoop)
Tweak niet eigen netwerk: max 500 mbit (ligt ook aan het gebied, soms is het maar 100) en prijzen die nagenoeg gelijk zijn als bij KPN
 
  • Like
Reacties: Reidinga
Die uitleg had ik gisteren ook al gedaan en staat ook duidelijk op de website van Tweak te lezen..maar om 1 of andere reden is die uitleg hier verdwenen ..
 
Die uitleg had ik gisteren ook al gedaan en staat ook duidelijk op de website van Tweak te lezen..maar om 1 of andere reden is die uitleg hier verdwenen ..
Die reden was dat die uitleg vol stond met reclame voor KPN en dat is niet toegestaan.
Ik hoop dat je begrip hebt voor mijn beslissing :)
 
Ik heb een vraag over internet snelheid. Welke snelheid moet je minimaal hebben om een stabiele iptv te ontvangen?
 
Ik zou je aanraden voor een stabiel kijken naar 720p toch minstens een 30mb. Vanaf 100-200mb ga je toch lekker FHD kunnen kijken, en alles daarboven zorgt dat je geen problemen krijgt met kijken terwijl je download of gamed. Wel raad ik aan om via kabel te kijken, WiFi is vaak instabieler en geeft sneller storingen.
 
zwaaaaaar jalours op de Nederlandse snelheden.
Kan ik hier op een berg in Spain alleen van dromen, en dit kost 59 pleuro.:(
You must be registered for see images attach
 
  • Like
Reacties: Spinix
Via de Wi-Fi:
You must be registered for see images
 
Ik zou je aanraden voor een stabiel kijken naar 720p toch minstens een 30mb. Vanaf 100-200mb ga je toch lekker FHD kunnen kijken, en alles daarboven zorgt dat je geen problemen krijgt met kijken terwijl je download of gamed. Wel raad ik aan om via kabel te kijken, WiFi is vaak instabieler en geeft sneller storingen.

Ik zeker via kabel want deze staat 2 meter vandaan van de router. Het lastigste is dat ziggo alleen een snelheid van 200 mb kan aanbieden en de rest maar 15mb. Voor fhd is dat dus te weinig. Ik kijk het liefste fhd want de hd zender vind ik toch net iets minder kwaliteit hebben. Heb je ook een idee hoe het er nu voor staat met iptv ten opzichte van brein?
 
Met 200MB ga je prima kunnen kijken in FHD hoor.. dat gaat geen probleem zijn. IPTV is nog altijd een grijs gebied - het is illegaal omdat je kijkt naar content waar geen rechten over betaald zijn - even als voorbeeld: Voor informatie van oorboekje.nl de radiogids betaal je 2.50eur per station per klant waaraan je de informatie mag leveren. Dat betekend dat als je 100 klanten een 50 stations aan RADIO informatie wilt geven (programma info) dat je al een 12.500euro per maand kost.

Je kan je dus voorstellen als dit soort bedragen al gelden voor programmering informatie - een tv kanaal nog veel meer kost. 5000 tv kanalen inclusief honderden films, is heel leuk - maar kost een vermogen aan rechten - voor de prijzen die je nu betaald kan dat dus gewoonweg niet legaal.

Ik weet nog niet van mensen die zijn opgepakt / boetes hebben vanwege kijken naar IPTV maar hierom is een VPN nog wel aan te raden - om te voorkomen dat Ziggo / KPN meekijkt :)
 
Met 200MB ga je prima kunnen kijken in FHD hoor.. dat gaat geen probleem zijn. IPTV is nog altijd een grijs gebied - het is illegaal omdat je kijkt naar content waar geen rechten over betaald zijn - even als voorbeeld: Voor informatie van oorboekje.nl de radiogids betaal je 2.50eur per station per klant waaraan je de informatie mag leveren. Dat betekend dat als je 100 klanten een 50 stations aan RADIO informatie wilt geven (programma info) dat je al een 12.500euro per maand kost.

Je kan je dus voorstellen als dit soort bedragen al gelden voor programmering informatie - een tv kanaal nog veel meer kost. 5000 tv kanalen inclusief honderden films, is heel leuk - maar kost een vermogen aan rechten - voor de prijzen die je nu betaald kan dat dus gewoonweg niet legaal.

Ik weet nog niet van mensen die zijn opgepakt / boetes hebben vanwege kijken naar IPTV maar hierom is een VPN nog wel aan te raden - om te voorkomen dat Ziggo / KPN meekijkt :)
Oke is er een uitleg te vinden hoe je een vpn aan legt? En voor snelheden van 15mb is Fhd dan ook voldoende of is het internet snelheid te langzaam ?
 
Nee met 15MB ga je denk ik met moeite 720p kunnen kijken - je zou dit altijd kunnen testen - vraag eens bij een iptv provider een testlijn van 24/12 uur en probeer het - misschien werkt het in jouw geval heel goed, is uiteraard ook afhankelijk van device, welke speler app, etc.

VPN zou ik Goose aanraden, kan je gewoon app downloaden en die doet alles. Deze werkt op android, windows, ios, etc. Er is ook ergens een topic op t forum waar de VPN's besproken worden -
 
Nee met 15MB ga je denk ik met moeite 720p kunnen kijken - je zou dit altijd kunnen testen - vraag eens bij een iptv provider een testlijn van 24/12 uur en probeer het - misschien werkt het in jouw geval heel goed, is uiteraard ook afhankelijk van device, welke speler app, etc.

VPN zou ik Goose aanraden, kan je gewoon app downloaden en die doet alles. Deze werkt op android, windows, ios, etc.
ja het probleem is dat ik al een iptv aanbieder heb maar ik wil misschien overstappen naar een ander internet provider. Maar omdat adsl bij max 15mb kan aanbieden zou ik het liefste van te voren willen weten of het werkt of niet.

Oke dankje en moet ik deze app een keer installeren of op elk apparaat?
 
Telenet Basic Internet (27€/ maand):
You must be registered for see images
You must be registered for see images attach


Wij hebben glasvezel in huis, maar Proximus wil geen basis internet leveren over glasvezel, en laat voorlopig ook geen andere providers toe. Omdat wij niet geïnteresseerd zijn in een pakket van zenders waar we nooit naar kijken willen we dus ook geen 50€ of meer betalen om die glasvezel te kunnen gebruiken. Er ligt ook geen koperkabel meer in de straat, dus de enige mogelijkheden zijn fiber en coax van Telenet.
 
Laatst bewerkt:



Met deze snelheden ben ik dik tevreden. :D
 
T-mobile Glas 750/750MB Betaal 40 euro eerste 6 maanden daarna 55.

Alles in 1 betreft met 2 TV boxen.