Invoerrechten

Klopt. GB zelf zegt dat met "Priority line" je het minste kans hebt op extra kosten.
Volgens mij al ooit gezegd hier op het forum, maar ik herhaal het even in dit topic.
Banggood heeft bij vele producten de zogenaamde "Priority Direct Mail" optie. Dit kost meestal tussen de 0 en 3 euro extra. Hiermee heb je de bestelling snel binnen: tussen 7 en 12 dagen zeggen ze zelf, mijn laatste bestelling (deze maand nog) was in 8 dagen binnen ! Maar, nog belangrijker wellicht, ze zeggen zelf dat je bij deze optie nooit extra kosten hebt voor de douane.... en anders betalen ze het terug.
 
  • Like
Reacties: Earth Eater
Krijg ik vandaag de volgende reactie van GB, ik mag hopen dat dit niet waar is:

Dear ...,

Thank you for contacting us. According to our website's policy import taxes are solely customer’s responsibility.

Please check this link:

Once placing an order with us customers agree to our terms and conditions.

The shipper first pays the fee on your behalf , then asks you to pay once they deliver the package to you.
Taxes are charged by the local Customs Office and country regulations are beyond our control.

As it is the customer's responsibility to pay these taxes to receive the parcel, we cannot provide any compensation in such cases.

Thank you for your understanding.

Best regards,
Sally
Gearbest Customer Service
Volgens mij al ooit gezegd hier op het forum, maar ik herhaal het even in dit topic.
Banggood heeft bij vele producten de zogenaamde "Priority Direct Mail" optie. Dit kost meestal tussen de 0 en 3 euro extra. Hiermee heb je de bestelling snel binnen: tussen 7 en 12 dagen zeggen ze zelf, mijn laatste bestelling (deze maand nog) was in 8 dagen binnen ! Maar, nog belangrijker wellicht, ze zeggen zelf dat je bij deze optie nooit extra kosten hebt voor de douane.... en anders betalen ze het terug.
Dat is een goede tip, want als ik mijn aankoopbedrag niet terug krijg van Gearbest is het uiteraard ook meteen de laatste keer dat ik daar ooit iets besteld heb.
 
Kaart je probleem aan bij de gb contactpersoon van deze forum, en vraag of zij dit kan oplossen voor je. Is de makkelijkste weg denk ik voor beide partijen.

Soms heb je mazzel en soms heb je pech, maar ik verwacht zeker dat er een juiste oplossing zal komen. Dus ff een berichtje sturen naar GB via de forum

Succes
 
  • Like
Reacties: Lex
Kaart je probleem aan bij de gb contactpersoon van deze forum, en vraag of zij dit kan oplossen voor je. Is de makkelijkste weg denk ik voor beide partijen.

Soms heb je mazzel en soms heb je pech, maar ik verwacht zeker dat er een juiste oplossing zal komen. Dus ff een berichtje sturen naar GB via de forum

Succes
Wat bedoel je precies met een bericht sturen naar GB via dit forum? Of doel je op Spinix die een contactpersoon is van dit forum met GB?
 
Als je in het beginscherm hier bent, staat er links boven een "kopje" leden < even op klikken . Zie je alle leden, en rechts kan je zoeken vul hierin Gearbest en dan kom je bij dat profiel uit.

Daar heb je diverse opties, o.a een bericht sturen.

Lekker in het Nederlands, makkelijker kan het niet.

Succes :)
 
Als je in het beginscherm hier bent, staat er links boven een "kopje" leden < even op klikken . Zie je alle leden, en rechts kan je zoeken vul hierin Gearbest en dan kom je bij dat profiel uit.

Daar heb je diverse opties, o.a een bericht sturen.

Lekker in het Nederlands, makkelijker kan het niet.

Succes :)
Bedankt Jaap! Ik ga het meteen doen :)
 
  • Like
Reacties: jaapjaap
Nou, die mevrouw/jongedame van GearBest heeft 1 keer gereageerd afgelopen woensdag. Ze vroeg mij om wat informatie omtrent het probleem, maar nooit meer iets vernomen helaas. DHL houd het pakketje tot dinsdag vast, dus ik moet maar eens uit gaan zoeken wat de eventuele retour kosten zijn. En de kans op restitutie, anders kan ik misschien beter wel de BTW en administratie kosten van DHL betalen. Anders heb ik dadelijk een hoop geld betaalt voor helemaal niks...
 
Ik denk dat je het beste het gewoon moet aannemen en de extra kosten gaat betalen, dan heb je in ieder geval je pakketje. Retour sturen en restitutie, dat verlies je en ben je duurder uit. Volgens hun voorwaarden hebben ze altijd "gelijk" Het teveel betaalde geld kan je weer bij de belasting terug vragen, kost wel weer veel tijd en geduld. En de kosten die Dhl heeft gemaakt die kan je niet terug vorderen helaas. Maar misschien dat GB alsnog een geste wil maken naar je. Ik wou dat ik een positiever bericht had voor je.

Ik kan ook weer aan de slag heb het eerst met Dhl gehad en nu met Post.nl, moet ik weer in conclaaf en ben benieuwd of ik weer extra moet betalen. Maar het is altijd goedkoper dan het zelf op halen in China :)

Nou succes kerel.
Een kort vraagje, mijn pakketje is eruit geplukt [hoeraa pff] Nu willen ze een factuur of een betalingsbewijs. Ik heb beide, maar factuurbedrag is 20 dollar en betalingsbewijs is 6 x zo hoog. Wat is slim om door te geven, het gaat om een mobieltje. Kijk ze zijn ook niet gek, stel dat ik het factuurbedrag aan hou loop ik dan veel risico dat ze zeggen dat klopt niet we willen toch een betalingsbewijs. Waarmee ze dan zien dat ik jok :) Heb ik weer, wie heeft wijze raad voor me.
 
Een kort vraagje, mijn pakketje is eruit geplukt [hoeraa pff] Nu willen ze een factuur of een betalingsbewijs. Ik heb beide, maar factuurbedrag is 20 dollar en betalingsbewijs is 6 x zo hoog. Wat is slim om door te geven, het gaat om een mobieltje. Kijk ze zijn ook niet gek, stel dat ik het factuurbedrag aan hou loop ik dan veel risico dat ze zeggen dat klopt niet we willen toch een betalingsbewijs. Waarmee ze dan zien dat ik jok :) Heb ik weer, wie heeft wijze raad voor me.
Ze willen een betalingsbewijs of afschrift hebben. Bijv van je PayPal. Het is mij trouwens ook een keer gelukt met een briefje van het factuur bedrag, kun je altijd proberen. Als het niet goed is vragen ze om meer bewijs en stuur je gewoon je afschrift op.
 
Ik ga het gewoon proberen, ik moet online wat gegevens invullen, o.a ook de waarde van het product etc etc. En onderop staat "ik verklaar dat ...."
Ik zag gisteren op journaal dat afgelopen week extra mankracht op de afdeling export custom werkzaam zijn i.v.m. pakketten uit China en HK [pilletjes] Ja dan is de kans groot dat ze mijn pakket er weer uitpakken. Thanks ik ga de invoice opsturen.
 
Nou, die mevrouw/jongedame van GearBest heeft 1 keer gereageerd afgelopen woensdag. Ze vroeg mij om wat informatie omtrent het probleem, maar nooit meer iets vernomen helaas. DHL houd het pakketje tot dinsdag vast, dus ik moet maar eens uit gaan zoeken wat de eventuele retour kosten zijn. En de kans op restitutie, anders kan ik misschien beter wel de BTW en administratie kosten van DHL betalen. Anders heb ik dadelijk een hoop geld betaalt voor helemaal niks...
Als ze geld aan je kunnen verdienen zijn ze er als de kippen bij, maar als iets niet goed gaat zijn ze vaak niet thuis. Zie verschillende leden hier met GB affaliate linken in hun profiel, zij verdienen ook aan jouw bestelling als jevia deze link besteld.

Gewoon iets meer betalen en kopen in EU
 
  • Like
Reacties: Earth Eater
Bedankt nog voor je reactie jaap.

In jouw geval zou ik gewoon het betalingsbewijs sturen in eerste instantie, als ze daarna als nog de factuur willen zien heb je in mijn ogen niks verkeerd gedaan.
Als ze geld aan je kunnen verdienen zijn ze er als de kippen bij, maar als iets niet goed gaat zijn ze vaak niet thuis. Zie verschillende leden hier met GB affaliate linken in hun profiel, zij verdienen ook aan jouw bestelling als jevia deze link besteld.

Gewoon iets meer betalen en kopen in EU
Ja precies, hoewel ik genoeg goede ervaringen heb met buitenlandse webshops. Maar dit heb ik werkelijk nog nooit mee gemaakt...

Maar goed, NOOIT MEER Gearbest of DHL. Dat is 1 ding wat zeker is.
 
ik bestel regelmatig bij amazon.de zoals ook mijn tvbox beelink gt1 ultimate word verzonden uit europa met dhl dus geen invoerechten en ook geen verzendkosten maar wel opletten of het uit europa komt
 
Het teveel betaalde geld kan je weer bij de belasting terug vragen, kost wel weer veel tijd en geduld. En de kosten die Dhl heeft gemaakt die kan je niet terug vorderen helaas. Maar misschien dat GB alsnog een geste wil maken naar je.
Hoe gaat dat trouwens in zijn werking, die veel betaalde belasting terug vorderen bij de belastingdienst? Moet je daar een speciaal formulier voor downloaden of zo?

Alvast bedankt :)

Hoe was het trouwens nog afgelopen met die situatie met PostNL?
 
Dat formulier krijg je via de email van Dhl, dan moet je ze even bellen of mailen [ik weet niet hoe je al contact had met Dhl] Na een week krijg je zo'n formulier en daar staat precies in hoe je het teveel betaalde geld terug kan krijgen van de belasting. [ik moet dat ook nog doen, maar heb er nog niet echt naar gekeken] Ik heb me laten vertellen dat daar wel een tijd overheen gaat voordat je het terug gestort krijgt. Deze week ga ik mijn formulier invullen.

Nou mijn pakketje heb ik toevallig vandaag binnen gekregen, ik heb de invoice van 20 dollar gemaild en blijkbaar was dat voldoende voor ze. Dus niks bijbetalen deze keer.
Aan de andere kant snap ik het niet van de douane, er staat duidelijk op het pakket een bedrag onder de 22 euro. Maar er zat geen invoice op het pakketje met de info.

Al met al, ik heb een keer mazzel.

Wat mijn ervaring is met de douane, het maakt niet uit waar je iets koopt. Als ze je eruit pikken, en je kan niet echt aantonen dat het een laag bedrag is dan is het kassa. Vooral bij Dhl die moet je proberen te vermijden naar mijn idee.

Succes met het formulier.
 
GB zegt priority line, als ik kijk bij de verzendoties iz ik alleen
Unregistered
Registered
Expedited
Optir priority line zie ik niet
 
GB zegt priority line, als ik kijk bij de verzendoties iz ik alleen
Unregistered
Registered
Expedited
Optir priority line zie ik niet
Als je Expedited Shipping kies, dan is het pakketje er zeer snel. Maar dan zal je pakketje voor 100% langs de douane komen, en als je aankoop hoger als € 22 is dan ga je extra kosten betalen. Zelf zal ik deze nooit meer kiezen.

Ik kies altijd Registerd mail, en dan meestal Netherands of Belgium registered. Dan heb je een goede kans dat je pakketje erdoorheen slipt als je aankoopbedrag hoger als € 22 euro is. Mocht je toch eruit gepikt worden, dan moet je de factuur/invoice overleggen. Zorg dat deze onder de € 22 is dan hoef je geen extra kosten te betalen, nadeel is dan wel weer dat de rompslomp weer extra 5 dagen kost.

Succes

[let niet op de verzendkosten, dat verschilt namelijk per zending]
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
 
Ik heb net een Beelink g1 binnen van GB voor 61 euro uit China zonder invoer en belasting. Dat was even mazzel. Ook mijn redmi 4 pro prime (xiaomi) kwam zonder extra kosten binnen, ook mazzel. Eerder betaalde ik van de 10 verzendingen 2 keren belasting en invoer. Overigens vind ik dat je gewoon belasting moet betalen, hierdoor houden we ons 'eigen systeem' in evenwicht:foei: en moet men dit niet willekeurig doen. Als ik iets bestel hou ik er rekening ermee dat je bij moet dokken en anders is het mazzel:halo:
 
  • Like
Reacties: Rudolf en jaapjaap
Hi Micko, klopt ik ben het er ook mee eens dat je gewoon belasting of invoerrechten moet betalen. Maar meestal krijg je nog eens extra € +/- 15 kosten erbij van de vervoerder [Dhl] kijk en daar zitten we niet op te wachten.

Als het bedrag dan hoger uitkomt, kan je het net zo goed in NL bestellen. Dan ben je misschien iets duurder uit maar dan heb je het de volgende dag al.

Het zijn de afwegingen die je maakt. Laten we hopen dat we genoeg mazzel krijgen lol
Ik heb net een Beelink g1 binnen van GB voor 61 euro uit China zonder invoer en belasting. Dat was even mazzel. Ook mijn redmi 4 pro prime (xiaomi) kwam zonder extra kosten binnen, ook mazzel. Eerder betaalde ik van de 10 verzendingen 2 keren belasting en invoer. Overigens vind ik dat je gewoon belasting moet betalen, hierdoor houden we ons 'eigen systeem' in evenwicht:foei: en moet men dit niet willekeurig doen. Als ik iets bestel hou ik er rekening ermee dat je bij moet dokken en anders is het mazzel:halo:
Welke verzendwijze had je aangevinkt?