IPTV beeld blijft soms stil staan

NiekN

Gevorderd
3 jan 2017
136
27
16
49
Ik heb nu voor de tweede keer een IPTV abonnement genomen.
De eerste keer ondervond ik veel stilstaande beelden "freeze", Ik speelde dit af op een win10 systeem via VLC
Nadat ik overgegaan was naar mijn PI3 met kodi, was dat bijna voor 100% opgelost

Maar nu ondervindt ik toch weer stilstaande beelden van 1 a 2 sec. De Pi is bedraad aangesloten op het internet
Ik heb wel zitten te experimenteren met Kodi, skins add-ons etc ..

Het lijkt erop dat dat het signaal ff weg is , en zou bijvoorbeeld het vergroten van een buffer dit eventueel oplossen
Is het mogelijk de buffering te vergroten ?, als dit het probleem zou kunnen oplossen

Heeft iemand hier ervaring mee, of zou het een ander probleem kunnen zijn ?
 
Ik heb nu voor de tweede keer een IPTV abonnement genomen.
De eerste keer ondervond ik veel stilstaande beelden "freeze", Ik speelde dit af op een win10 systeem via VLC
Nadat ik overgegaan was naar mijn PI3 met kodi, was dat bijna voor 100% opgelost

Maar nu ondervindt ik toch weer stilstaande beelden van 1 a 2 sec. De Pi is bedraad aangesloten op het internet
Ik heb wel zitten te experimenteren met Kodi, skins add-ons etc ..

Het lijkt erop dat dat het signaal ff weg is , en zou bijvoorbeeld het vergroten van een buffer dit eventueel oplossen
Is het mogelijk de buffering te vergroten ?, als dit het probleem zou kunnen oplossen

Heeft iemand hier ervaring mee, of zou het een ander probleem kunnen zijn ?


Heb jij toevallig een internet veilig pakket van jou Provider?
 
internet veilig pakket ?
Geen idee wat je bedoel
ik heb van SOS solutions hun provider gekregen , een betaalde IPTV
ik krijg een URL , zet deze om in een m3u file en zet deze in kodi PVR simply client
heb verder onderzoek gedaan , en kwam wat tegen over Accelaration uit te zetten,
amcodec disabled (System - Video (expert setting level) - Acceleration - Allow hardware acceleration (amcodec) - OFF).
 
internet veilig pakket ?
Geen idee wat je bedoel
ik heb van SOS solutions hun provider gekregen , een betaalde IPTV
ik krijg een URL , zet deze om in een m3u file en zet deze in kodi PVR simply client
heb verder onderzoek gedaan , en kwam wat tegen over Accelaration uit te zetten,
amcodec disabled (System - Video (expert setting level) - Acceleration - Allow hardware acceleration (amcodec) - OFF).
Nou ik bedoelde eigenlijk van jou internet provider. Ik had bijvoorbeeld ziggo internet veilig. Die heb ik moeten uitzetten omdat die beveiliging in mijn modem steeds de stream afkapte.
 
internet veilig pakket van de provider . Ik heb wel ziggo , zoverre ik weet bieden hun pakket voor op de PC (antivirus pakket)
Ik gebruik zo'n pakket van Ziggo niet, en ik draai kodi op een raspberry PI.

Maar je hebt het over een beveiliging in je modem, die je uit moest zetten? IK heb een oude EPC3925 modem/router van ziggo (en ga binnen kort over naar een connectbox van ziggo) . Ik heb bij het vorige abonnement dagen zonder problemen gekeken, dus lijkt zoiets net het probleem (nog).

Gisteren voetbal gekeken , en het was eigenlijk nu en dan een drama. soms elke 2 a 3 seconden haperen achter elkaar en dat zeker 10min lang. Dus een wedstrijd heb ik niet gekeken . Ik heb acceleration aan en uit gezet , het werd alleen slechter.
nu wil ik kijken.uitzoeken of buffering het probleem is.
heb nog geen idee , of ik moe terug naar mijn basis instellingen wat toen wel werkte (kodi zoals bij een eerste install)
 
Je zou de buffer kunnen vergroten. Of het in dit geval de problemen oplost is maar de vraag. Soms ligt het probleem gewoon bij de aanbieder. Ik heb ook iptv en soms loopt een zender over een hele avond gewoon slecht. De buffer vergroten kun je doen met de echo wizard. Vanaf hier kun je hem installeren. Hoe je hem moet gebruiken vind je in het onderstaande filmpje.

You must be registered for see medias

Veel succes.
 
Bedankt voor jullie feedback , ik zal dat met het bufferen ook eens testen
ik zag zelf ook iets van ,
om de advancedsettings.xml aan te passen , misschien gaat het hier om hetzelfde ?

ik probeer eerst de situatie die werkte , kale install van kodi met IPTV...
Standaardinstallatie geprobeerd, met skin Confluence. IPTV liep bets lang goed , maar na een tijdje toch weer haperen
Dit keer had ik de skin Confluence, waarbij je goed kunt zien als het beeld stopt dat BUFFERING 0 is
Is een PI3 er wel geschikt voor op IPTV HD te ontvangen ???
Ik zal als volgt die buffering eens aanpassen.
 
Is een PI3 er wel geschikt voor op IPTV HD te ontvangen ???
De rpi3 is prima geschikt , gebruik het zelf ook. Welke software staat er op, libre elec ?

En ik lees dat je een iptv pakket van SOS hebt. Weet je ook wat de bron is , want hun zijn alleen maar reseller. De kans is groot dat het simpelweg aan de bron ligt...
 
Ik gebruikt libreelec 7.0.3 (laatste versie)
bij SOS gekocht , ik heb de standaard skin en standaard instelling gebruikt. alleen IPTV simply client geachtiveerd met daarin de URL
ik heb gisteren toch nog vaak BUFFER 0 gezien. Ik had daarvoor de PI geheel naar mijn smaak ingricht door skin, settinges etc aan te passen
maar daar mee liep IPTV nog veel slechter gisteren. dus ik ben terug naar basic install/settings gedaan

Zou dat aan de bron liggen ? wordt er niet altijd iets gebufferd in de pi3/kodi
SOS zelf is gestopt , ik heb de persoon die erachter zit. Of die persoon ook een reseller is ???? en hoe ik aan de bron zelf moet komen ??
Staat de bron zelf vermeld in de m3u file ???
 
Ik gebruikt libreelec 7.0.3 (laatste versie)
bij SOS gekocht , ik heb de standaard skin en standaard instelling gebruikt. alleen IPTV simply client geachtiveerd met daarin de URL
Je zou kunnen proberen om te updaten naar libre elec 7.95 (dit is de kodi 17 rc3 versie).

Zou dat aan de bron liggen ? wordt er niet altijd iets gebufferd in de pi3/kodi
Er wordt wel gebufferd, maar in dit geval ligt het waarschijnlijk echt aan de bron.
SOS is sowieso reseller. De bron zie je in het m3u bestand, de links die daarin staan verwijzen naar de bron.
 
OK , ik heb nu wat voer om te kunnen testen ,
Is het buffer grote afhankelijk van waarop je kodi draait ?
Ik wil namelijk graag mij HTPC omzetten van mediabrowser(emby) naar kodi. Maar ben nu eerst aan het kijken op de PI of Kodi wel alles kan wat ik wil
 
OK , ik heb nu wat voer om te kunnen testen ,
Is het buffer grote afhankelijk van waarop je kodi draait ?
Ik wil namelijk graag mij HTPC omzetten van mediabrowser(emby) naar kodi. Maar ben nu eerst aan het kijken op de PI of Kodi wel alles kan wat ik wil
Nee de buffering is niet afhankelijk van je device.
 
ok , bedankt voor jullie feedback . Ik heb kodi huiswerk :dans: dit weekend
heb de "Echo wizard"geinstalleerrd, de youtube video is een beetje rommelig. Maar het is gelukt deze te installeren
mijn free mem, is 657MB, dus heb ik setting bij Echowizard 512MB of RAM device gekozen .
Of het geholpen heeft tja . hij stopt nog steeds , maar het lijkt erop dat het minder lang stopt van 1a 2sec loopt hij weer . ik zie dat buffering 0 oplopen naar 10%
Ik de zenders in SD en HD , het lijkt erop dat alleen de HD kanalen het hebben.
 
Ik heb de televisie kanalen via video opgestart uit het menu van kodi tot op heden loopt dat uitstekend elke zender gelijk beeld.
Alleen zitten alle kanalen in een map daarom opzoek naar een video speler in app form die het zelfde doet en waar de mappen zichtbaar zijn.
Heeft iemand een suggestie?
 
Vreemd de SD kanalen hebben geen probleem

mij bron is
 
Als je 657 MB vrij hebt ga ik er maar even vanuit dat je box 1Gb geheugen heeft. Dan kun je dat ook bij de Echo wizard gebruiken. Het oude bestand kun je verwijderen door op remove current advanced settings te klikken boven in de rij. Daarna op 1Gb klikken. Als hij blijft bufferen kan je ook eens een testlijntje van een andere aanbieder proberen. Als hij daar niet buffert ligt het dus aan de aanbieder. Ikzelf hen rapid iptv besteld hier op het forum bij Eric Hebs. Vraag eens een testlijn bij hem. Mijn ervaringen zijn goed met deze aanbieder.
 
klopt de pi3 heeft 1GB aan mem.. ooh je moet de eerst gekozen setting verwijderen voordat je een andere kunt selecteren in echo wizard,, dat had ik niet gedaan toen ik 1GB naarna had gekozen , dat kan ik nog testen.. Ik heb nu de HTPC omgezet naar kodi met IPTV . En ja hoor daar loopt het beeld ook vast/stopt het en komt naar 10sec niet meer op gang. Ik heb EAon NOX eropgezet , waardoor ik niet kan zien of hij buffert of niet.. ook hier zie ik dat het HD signaal vaak stopt en het SD signaal blijft gewoon doorgaan.
Mmh de standaard skin , geeft het bufferen weer, en loopt daarna door. Skin aeon nox
lijkt gewoon vast te lopen. :hamer:
Ook echo wizard verder getest, maar kan eigenlijk niet zien of het werkt
Vraag me af of deze daadwerkelijk de andvancedsetting.xml aanpast
 
Ik zou als ik jou was gewoon even een testlijn vragen bij Eric Hebs. Het kan ook bij de aanbieder zitten. Het hoeft niet perse aan de box te liggen.