IPTV content geblokkeerd?

Fraim

Nieuwkomer
11 dec 2019
4
0
1
44
Hi Allemaal,

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Sinds twee weken ben ik in het bezit van Smart IPTV en dit werkte naar behoren tot twee dagen geleden.

Ik heb veel onderzoek zelf gedaan naar wat hier de reden van kan zijn en heb contact gehad met mijn IPTV-aanbieder.
Als ik mijn Wifi uitschakel en vervolgens de URL/MP3u lijst probeer te downloaden via mijn mobiel dan lukt dit. Zodra ik Wifi weer aanzet gaat dit niet.

Nu heb ik PureVPN geïnstalleerd met als 7 dagen trial proefversie en ineens doet mijn Smart IPTV het weer.
Ik zou graag willen weten wat de reden is waarom die het niet meer doet zonder de VPN. Aan de door mij geïnstalleerde VPN zit ook weer abonnementskosten van 5 dollar per maand, dus logischerwijs heeft dit niet mijn voorkeur.

Zou iemand mij kunnen helpen en kunnen voorzien van advies. Ik moet bekennen dat ik niet heel erg technisch ben maar dingen wel kan uitvoeren dmv een stappenplan.

Ik kijk uit naar jullie hulp.

Alvast heel erg bedankt!
 
Wat is je IPTV aanbieder?
Dus als ik het goed begrijp wanneer je met je mobiel 4G een hotspot maakt en via die weg probeert werkt het wel?
Wifi werkt alleen via VPN.via waar download je de URL/M3u lijst?

Ook al een keer je kastje opnieuw opgestart?
 
Hi Sten,

Het klopt, ik kan wel via mijn mobiel op 4G net werk online inloggen en streamen tv kijken etc.
Maar als ik het via de Wifi doe dan op mijn TV, dan kan dit alleen nog dmv VPN die ik heb gedownload.

De aanbieder zelf bevind zich in het buitenland wat ik via een kennis van mij heb weten te regelen.
Zelf heeft mijn kennis er geen problemen mee. Ik dacht in eerste instantie dat het wellicht door mijn internetaanbieder (KPN) kwam.
Dat die dit heeft geblokkeerd of is dat te ver gezocht?

Tot slot heb inderdaad alles gepborbeerd, TV opnieuw opgestart, modem stekker eruit gehaald en opnieuw erin.
De Smart IPTV app opnieuw geinstalleerd. Allemaal zonder resultaat.
 
Smart IPTV app is ook geactiveerd ? dat moet eenmalig? Je hebt namelijk wel een "trial" bij smart IPTV die verloopt na een tijdje.
Is het anders mogelijk dat via die aanbieder niet op 2 verschillende MAC addressen gekeken kan worden?
 
Ja ik heb de Smart IPTV app geactiveerd eenmalig inderdaad.
Hoe bedoel je precies dat er niet op twee verschillende MAC adressen gekeken kan worden?

Ik heb namelijk een eigen account bij de IPTV-aanbieder dit staat verder los van het account dat mijn kennis daar heeft.
Tot anderhalf week geleden ging in principe ook alles goed. Wat ik vreemd vind is dat ik nu ineens wel beeld heb dmv de VPN.
Dan vraag ik mij af hoe de content geblokkeerd wordt en door wie? Is dat dan door mijn internet-aanbieder of IPTV-aanbieder?
 
Ik heb zelf nog niet gehoord van een dergelijke blokkade bij een netwerk provider (maar dit kan natuurlijk wel).
Wat ik bedoelde is dat als jij op je telefoon kijkt en ook op jou TV dat die het daarom niet doet. Dat jij met jou account maar op 1 apparaat mag kijken. Dit is namelijk wel bij meerdere IPTV providers.

Misschien dat je thuis IP geblokkeert is ? (via VPN krijg je namelijk een ander IP adres). in dat geval zou je even met je IPTV aanbieder contact op moeten nemen.
 
En die kennis heeft ook een eigen iptv abonnement jullie proberen niet via het zelfde abo te kijken.?
 
Ik heb zelf nog niet gehoord van een dergelijke blokkade bij een netwerk provider (maar dit kan natuurlijk wel).
Wat ik bedoelde is dat als jij op je telefoon kijkt en ook op jou TV dat die het daarom niet doet. Dat jij met jou account maar op 1 apparaat mag kijken. Dit is namelijk wel bij meerdere IPTV providers.

Misschien dat je thuis IP geblokkeert is ? (via VPN krijg je namelijk een ander IP adres). in dat geval zou je even met je IPTV aanbieder contact op moeten nemen.

Wat bedoel je precies met dat mijn thuis IP adres is geblokkeerd? Ik kan gewoon internetten alles doet het. Met VPN lukt het ook allemaal. Net met KPN gebeld, diegene geeft aan dat het zou kunnen dat het misschien door hun is geblocked. Maar ze zelf dit niet kunnen terugzien of unblocken. Echt vreemd.
Post automatically merged:

En die kennis heeft ook een eigen iptv abonnement jullie proberen niet via het zelfde abo te kijken.?

Nee, we hebben allebei onze eigen account. Ik heb een aparte gebruikersnaam met wachtwoord en hij ook. Grappige is wel dat we beiden KPN hebben. Hij gebruikt het al 2 jaar en ik nog maar twee weken en loop nu ineens hier tegen aan.
 
Wat bedoel je precies met dat mijn thuis IP adres is geblokkeerd? Ik kan gewoon internetten alles doet het. Met VPN lukt het ook allemaal. Net met KPN gebeld, diegene geeft aan dat het zou kunnen dat het misschien door hun is geblocked. Maar ze zelf dit niet kunnen terugzien of unblocken. Echt vreemd.
Post automatically merged:



Nee, we hebben allebei onze eigen account. Ik heb een aparte gebruikersnaam met wachtwoord en hij ook. Grappige is wel dat we beiden KPN hebben. Hij gebruikt het al 2 jaar en ik nog maar twee weken en loop nu ineens hier tegen aan.


Als je gaat naar Whatismyip krijg je daar een IP adres te zien.
Het kan zijn dat de iptv aanbieder jou adres heeft geblokeerd omdat er met jou account ingelogd was op meerdere apparaten. dat zou verklaren waarom je met VPN/4G wel een verbinding hebt maar met jou gewone WiFi niet.

Als je contact opneemt met je aanbieder en aan hem vraagt of die een IP geblokeerd heeft zou je dit kunnen uitsluiten of het wel of niet het probleem is.
 
  • Like
Reacties: Arjan E.

 
Als je gaat naar Whatismyip krijg je daar een IP adres te zien.
Het kan zijn dat de iptv aanbieder jou adres heeft geblokeerd omdat er met jou account ingelogd was op meerdere apparaten. dat zou verklaren waarom je met VPN/4G wel een verbinding hebt maar met jou gewone WiFi niet.

Als je contact opneemt met je aanbieder en aan hem vraagt of die een IP geblokeerd heeft zou je dit kunnen uitsluiten of het wel of niet het probleem is.


Ik heb sinds een paar dagen ook hetzelfde probleem en heb Ziggo als provider.
Ik gebruik de app GSE IPTV op de apple tv en op mijn telefoon. Zodra ik bedraad of wifi verbinding gebruik worden de zenders niet geladen. Wanneer ik op mijn telefoon via 4G verbinding maak werkt deze wel. Om te checken of het een ip blokkade was heb ik van mijn telefoon een hotspot gemaakt, vervolgens met de appletv hiermee verbinding gemaakt maar ook dat werkte niet.
Ik heb trouwens 2 verschillende m3u links van dezelfde provider die ik op beide toestellen heb geprobeerd.
Ik dacht misschien ligt het aan de app dus heb op mijn samsung tv met een geactiveerde Smart IPTV app geprobeerd en weer helaas zonder resultaat.Weet iemand hier raad mee?
 
Probeer eens in de webbrowser dan zou je de zenders moeten zien kan even duren voor het start maar om het een en ander uit te sluiten.
Heb ik zojuist geprobeerd. Via 4G krijg ik de zenderlijst te zien maar via mijn thuisnetwerk niet
 
ik kan ook alleen maar iptv kijken via vpn. ik heb gekeken of mijn ip is geblokkeerd bij de aanbieder maar dat is niet zo.
ik zit bij trined met glasvezel hoe zou ik dit kunnen verhelpen?
 
Heb je met die zelfde vpn je iptv aan gevraagd en eerste keer ingelogd.
Dat zal dat ip adres waarschijnlijk altijd gebruikt moeten worden.
 
Er zijn iptv providers die van slag raken bij verandering dan moet je ze even contacteren.