IPTV en certification op Smarters, het lukt mij niet

dutch249

Actief
3 mrt 2021
25
1
6
80
Dag allemaal,
Misschien oue koek, maar als ""nieuw"" mag ik het misschien toch vragen.

Ik ben met IPTV begonnen.
Smarters ziet het liefst een certification van de VPN erbij.
Ikzelf heb OpenVPN en FastestVPN..

Ik heb echter ook een FritzBox waarvan ik nu misschien het eerste zwakke punt heb gevonden, een VPN wordt niet ondeersteud.
Ik heb hier nog wel een Tenda router liggen, dat evt. voor de kenners.

Graag tips, uitleg, en zo meer.
Ik ben een totale leek op het gebied van installeren en apparatuur.

Hopelijk hoor ik iets.

Groet,

Hans
 
en als je het zonder vpn doet, dus je link ( tot 808 dacht ik ), username en wachtwoord
meeste iptv providers raden vpn ook af en ik heb nog nooit vpn geinstalleerd
 
Of kijk eens naar een andere app. Tivimate is populair hier op het forum. Heeft ook het voordeel dat je zelf niet gebruikte groepen kunt uitzetten. Houd je lijst lekker overzichtelijk. Er is een gratis probeer versie en als deze bevalt kun je de betaalde versie met meer mogelijkheden aanschaffen.
 
Dank voor de antwoorden.
Ik ben vooral op zoek naar de combinatie IPTV, VPN en evt. een WAN-router achter mijn FritzBox die op zich wel een VPN heeft maar niet beschermt tegen derden. (Ik heb FastestVPN gebruikt, echter die werkt weer niet op de FritzBox (enige nadeel van dat ding gevonden,lol)
Aangezien ik in feite een leek ben zoek ik wat hulp om een goede setup te maken voor dit soort dingen.
Overigens in het verlden erg veel Kodi gebruikt, maar zag op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer.

Graag in voor gerichte informatie

Groet,

Hans
 
Misschien een andere VPN proberen, hier met VPN werkt alles naar behoren, ook IPTV.
 
Misschien een andere VPN proberen, hier met VPN werkt alles naar behoren, ook IPTV.
Dank je voor het antwoord.
Ik heb ook open vpn gui geprobeerd
daar zou dan wel een certificate aan hangen.
echter heb het toch niet gevonden (is gewoon onkunde) , want het zou erbij staan.

Hans
 
dank voor de reactie. Gezien de primaire reactie van AVM was ik dit al van plan.
Alleen komt dan het probleem hoe krijg ik het certificaat.
Mij werd verteld dat TiViMate een certificaat zou hebben dat direct is te gebruiken.

Hans
Post automatically merged:

@Paul, graag wat meer info evt. privé.
Je zou me enorm helpen.

Hans
 
Wat wil je dan nog meer weten? Geef zelf even wat meer info over welk device je gebruikt en zo.
Eerstens ik ben een leek en weet gewoon te weining, ondanks ezen over het beveiligen bij het gebruik van een IPTV.
Gisteren ook weer ineens een scherm op de TV met voorwaarden van Smarters.

Zoals gezegd nieuw in IPTV-land en heb inmiddels 2 accounts.
Of dat de goede keuzes zijn weet ik niet maar ik kan China, Nederland, Belgie, Australie en UK en USA ontvanen, hoewel ik van de laatste nauwelijks gebruik maak.
Ik gebruik hiervoor tot heden Smarters maar las op het forum TIVIMate als goed alternatief. Moet nog uitvinden hoe het werkt.
Verder heb ik een Siptv abonnement gekocht, dus ook daar zou ik mee kunnen werken.

Ik heb een Fritzbox als modem/router (ik bel veel internationaal, bel met behulp van het modem zo goed als niets), echter de Fritzbox ondersteunt geen VPN te gebruiken voor IPTV.
Ik heb verder een TVBox- H96 en/of T95, de T95 gebruik ik nu en heb een goede verbinding.
Smarters echter vraagt om een VPN certificaat en dat lukt mij niet om zo iets te maken.
Gezien het bericht van gisteren ben ik blijkbaar bereikbaar door Smarters.
Inmiddels geleerd dat ik in de TVBox de VPN moet installeren.
Dat geprobeerd maar het lukt niet. Ik doe gewoon iets verkeerd.

Kortom ik ben na enekele weken rommelen (als kip zonder kop) zover dat ik hulp vraag aan derden.

Hopelijk ben ik uitgebreid genoeg geweest nu, als er vragen zijn gewoon stellen dan probeer ik antwoorden te geven.

bij voorbaat dank voor het mee denken.

Hans
dutch249
 
Dus je hebt die smarters app niet op je tv staan?
Post automatically merged:

Ik heb de smarters app wel werkend op de tv
echter door de waarschuwing geen illegale software te gebruiken ben ik geschrokken en wil gebruik maken van de opmerking op de inlog bladzijde van smarters een VPN te gebruiken.
Maar als een andere serveraanbieder eenvoudiger is met een goede bescherming en geen afgifte van info aand erden is een ander net zo goed.
 
In de instellingen van je tv moet je de onbekende bronnen toestaan aanzetten.
En dan een VPN installeren en klaar.
 
In de instellingen van je tv moet je de onbekende bronnen toestaan aanzetten.
En dan een VPN installeren en klaar.
Dank voor het antwoord.
Heb de onbekende bronnen op de 7serie van Samsung niet kunnen vinden en dus met de helpdesk gebeld.
De man wist niets van onbekende bronnen.
Hij kon het ook niet vinden hoe het wel was aan te zetten dus.
Jammer, maar helaas heb ik je weer nodig.

Hans
 
Maar als je die app wel werkend heb is er toch niks aan de hand?
En die waarschuwing is dan waarschijnlijk een zetje in de richting van hun eigen VPN.
Ik gebruik de VPN Mullvad, werkt prima.
 
Dank voor de antwoorden.
Van de medewerkers van Cyberghost gehoord dat zij dat certificaat leveren, alleen bleek de sales man niet waaarover hij sprak, irritant toch.
VPN MUlvad vind ik te duur, bedankt voor de tip.
Heb ook gekeken naar TiViMate, werkt nog niet.
Maar hoop er uit te komen.

Goed weekend, blijf gezond

Hans
 
Je weet wat er met je data gebeurd met een gratis VPN?
En Tivimate werkt nog niet? Hoe bedoel je dat?
 
Excuus voor de late reactie, mar was in het ziekenhuis.
Ik heb geprobeerd en betaald TiViMate.
Echter ik blijf hangen op het invullen van de gegraagde gegegevens.
Bovendien is het programma veel uitgebreider dan b.v. Smarters en daardoor voor iemand die niet echt goed de weg weet in de wereld van IPTV een stuk minder prettig

Overigens, vergat ik je te bedanken voor je antwoord, excuses daarvoor.

Hans
 
Excuus voor de late reactie, mar was in het ziekenhuis.
Ik heb geprobeerd en betaald TiViMate.
Echter ik blijf hangen op het invullen van de gegraagde gegegevens.
Bovendien is het programma veel uitgebreider dan b.v. Smarters en daardoor voor iemand die niet echt goed de weg weet in de wereld van IPTV een stuk minder prettig

Overigens, vergat ik je te bedanken voor je antwoord, excuses daarvoor.

Hans
Wat doet ie dan niet? Bij het invullen van de gegevens?
 
Excuus voor de late reactie, mar was in het ziekenhuis.
Ik heb geprobeerd en betaald TiViMate.
Echter ik blijf hangen op het invullen van de gegraagde gegegevens.
Bovendien is het programma veel uitgebreider dan b.v. Smarters en daardoor voor iemand die niet echt goed de weg weet in de wereld van IPTV een stuk minder prettig

Overigens, vergat ik je te bedanken voor je antwoord, excuses daarvoor.

Hans
Dit snap ik volkomen tivimate is een sublieme app maar niet voor beginners.
Heb je xciptv app al geprobeerd is een gebruiksvriendelijke iptvapp.