Opgelost IPTV en VPN

BenBem

Expert
28 okt 2016
228
119
16
79
Beste lezers, een vraag over IPTV en VPN gebruik. Ik heb nog Rapid tot januari via een jaar abo en ben dus de discussies over de beste IPTV provider inmiddels goed aan het volgen. Maar eigenlijk is dat het probleem niet, ik heb nooit grote problemen met de ontvangst of maak me er niet zo druk over. Wat mij wel hindert is dat ik de laatste tijd, vroeger niet, als ik VPN gebruik, noch Kodi noch Perfect player beeld laten zien. Een paar maanden geleden was dat nog wel zo. Nu alleen beeld als de VPN uit staat en ik dus een NL server gebruik. Gaat op zich goed, maar binnenkort zit ik voor een maand in het buitenland en gebruik ik dus daar de server. Krijg ik dan nog wel beeld via de lokale server? En waarom werkt het met VPN opeens niet meer? Gebruik Pure vpn of Goose. Als iemand iets meer weet hoor ik het graag.
 
Wat een indianen verhalen altijd.
Ik kijk zelf ook via VPN...
Rapid geeft alleen geen ondersteuning bij problemen via VPN aangezien de oorzaak 99% van de gevallen bij de VPN server ligt.
Daarnaast moet je onthouden dat als een ander op een VPN server iets doms doet waardoor het IP adres op de blacklist komt, iedereen op die server niet meer kan kijken...
 
  • Like
Reacties: Reidinga
Maar dude-nl, hoe gaat dat nu als ik over een paar dagen Rapid in Zuid Afrika wil gaan gebruiken? Geeft dat geen problemen of wel? Ik hoef daar geen VPN te gebruiken natuurlijk.
 
Ja, achteraf denk ik dat er verschil zit tussen het gebruik van een server in het buitenland en het gebruik van een buitenlandse server via een vpn vanuit NL. Volgens jouw antwoord moet het dus geen probleem zijn en dat zou dan weer heel goed uitkomen.
De verwarring komt waarschijnlijk omdat ik om mijn KPN iptv abonnement daar te kunnen gebruiken wel een VPN verbinding naar een NL server moet maken. Bedankt voor de tip.
 
Jij bedoeld dat een NL tv provider een Geo lock op de diensten heeft zitten. Rapid IPTV (en de andere minder legale servers) staan niet in Nederland en hebben juist voor het grootste deel buitenlandse klanten...
 
Ik kijk zowel in duitsland en spanje iptv van rapid met vpn.Frankrijk en nederland zonder vpn.Andere landen geen ervaring mee.
Zelfde ervaring gehad met hiptv.Rapid werkte wel het beste.Dit zijn mijn persoonlijke ervaringen.
 
Bedankt ook voor de tip patrick k . Probleem lijkt opgelost. Ik weet nu alleen nog niet waarom ik bij gebruik van VPN geen beeld krijg. Naast Pure VPN en Goose ook zojuist ook nog even de gratis Opera VPN geprobeerd, maar dat helpt ook niet. Op zich geen probleem, maar ja ik ben nu eenmaal nieuwsgierig waarom het eerst wel ging en u niet. :vraag:
 
Omdat veel goedkope VPN server op de blacklist staan. Simpel. tienduizenden gebruiken hetzelfde IP adres, 1 flikt wat bij Rapid en hij is blacklisted.
Met een dedicated VPN is die kans minder... Maar gok zo dat je geen dedicated VPN hebt
 
Geen idee, ik weet het verschil niet eens. Maar geef me als je wilt een goede VPN provider. Alvast bedankt.
 
Een goede is persoonlijk. Google is je vriend.
p.s. Een dedicated kost ca 10 dollar per maand
 
nordvpn is volgens mij een goede. Het is in ieder geval makkelijk in gebruik.
Ze hebben voor elk apparaat een app die kunt kunt gebruiken.
servers in heel veel landen. En met 6 apparaten tegelijk te gebruiken
 
Dan ga ik maar eens op zoek.
Voor mij is het topic dan wel klaar.
Mooi ,dan voor mij de schone taak hier te statussen naar opgelost .
Maar nog wel met de vraag aan je of je ons ook gaat vertellen wat die zoektocht heeft opgeleverd
 
Mooi ,dan voor mij de schone taak hier te statussen naar opgelost .
Maar nog wel met de vraag aan je of je ons ook gaat vertellen wat die zoektocht heeft opgeleverd

update
Heb inmiddels ook een abo op HIPTV en geconstateerd dat die wel met mijn VPN werkt maar Rapid nog steeds niet. Kan natuurlijk aan mijn vpn, Purevpn, liggen maar de (gratis) Opera vpn, die ik even testte, geeft hetzelfde resultaat.
 
Ik denk inderdaad dat het dan bij jouw ligt al ik deze reseller mag geloven :

Wat een indianen verhalen altijd.
Ik kijk zelf ook via VPN...
Rapid geeft alleen geen ondersteuning bij problemen via VPN aangezien de oorzaak 99% van de gevallen bij de VPN server ligt.
Daarnaast moet je onthouden dat als een ander op een VPN server iets doms doet waardoor het IP adres op de blacklist komt, iedereen op die server niet meer kan kijken...
 
Probleem bij een publieke en/of gratis VPN is dat veel mensen hetzelfde IP adres gebruiken.
Haalt 1 persoon rottigheid uit via dat IP adres krijgt hij een IP ban.
Daardoor is iedereen die gebruikt maakt van datzelfde IP adres gebanned...

NordVPN heeft een paar duizend servers. Sommige IP's zijn nog niet gebanned maar sommige ook wel. Gewoon diverse proberen...
OF:
Neem een dedicated IP VPN, dan heb je een eigen IP adres waardoor hij niet gebanned zal zijn.