IPTV en Windows?

corne

VIP
13 jan 2016
383
357
216
59
Na even compleet uitgeschakeld te zijn, acute hernia en daarna en incomplete dwarslaesie waar ik nu stilletjes aan herstellende van ben loop ik nu niet als een kievit maar als een pinguïn.

Kodi is even opzij geschoven, en ben nu aan het stoeien met IPTV, een abbootje via onze rovers genomen en hier mee aan het stoeien gegaan om hier alles uit te krijgen, maar of dit lukt is vraag 2. :D

Het eerste wat ik gedaan heb is de app op mijn Samsung phone geïnstalleerd met de bedoeling om het door te sturen naar de Samsung tv, maar dit werkt niet???

Daarna in mijn hobbyhok een fles bier gepakt uit de koelkast, een Hertog-Jan, en daarna mijn krat met pc-spullen en ander stuff, dolamee kastje gepakt en de app er op, deze bleef uit vallen, en na 3 andere boxjes, een ouwe Nexbox werktte de boel. Ik wou naar buiten gaan naar mijn zgn Mancave, maar bedacht mezelf, het scherm wat daar hangt moet nog aangesloten worden op mijn geluidsysteem.

Toen de pc binnen maar opgestart, en gaan stoeien met Blue-stacks, maar Max was al vertrokken, het beeld op de zenders die ik wou kijken gaven maar een kwart van het beeld? Dus daarna Ziggo-Go maar aangezet, en naar het bufferen zitten kijken. [next step trouwens. :D]

De vraag achter dit verhaal is dus: Is er een programma voor Windows dat apk-bestanden verwerkt, of is Linux de enige oplossing?
 
Voor windows kan je IPTV Smarters_V2.4 gebruiken, je kan er nog niet mee opnemen. (test fase).
Maar link van IPTV profituur erin en gaan met die banaan.
 
Gewoon VLC op je PC > url erin en klaar is kees
Vlc heb ik gisteren geprobeerd, maar die zenderlijst die erbij zit is nog te lang. Moet deze nog bewerken.
Post automatically merged:

Voor windows kan je IPTV Smarters_V2.4 gebruiken, je kan er nog niet mee opnemen. (test fase).
Maar link van IPTV profituur erin en gaan met die banaan.
Opnemen hoeft niet het gaat mij om het kijken, en dan vooral buiten via de pc die daar staat en het grote scherm wat er hangt. Ik ga het proberen, bedankt voor de tip.
Post automatically merged:

@The Brook, het werkt als een trein!

Bedankt voor de tip. ?
 
Laatst bewerkt:
Dat is een optie @domol2, maar ik gebruik die pc voor meer dan tv kijken op die plek. ;)

En gezien dat dit een gekregen pc is, ga je niks kopen.

Ohja,, een Androidbox €80,-???
 
Is het niet makkelijker om gewoon een Android box te kopen voor 80 euro heb je al een goede box. Ben je van al dat gepruts en gehannes klaar.

Een Andriod box is ook makkelijker, die gebruik ik ook (Shield en Formuler).
Maar als ik voor mijn werk weg ben, is het handig dat het ook op de laptop draait op Windows. En dan vindt ik die MyIPTV player van Windows de beste optie.
 
  • Like
Reacties: stonemountain
Dat is een optie @domol2, maar ik gebruik die pc voor meer dan tv kijken op die plek. ;)

En gezien dat dit een gekregen pc is, ga je niks kopen.

Ohja,, een Androidbox €80,-???
Je heb voor dat bedrag al leuke formuler boxen ?
En persoonlijk ben ik niet zo fan van iptv via Windows want je Loopt al snel tegen wat beperkingen aan de meeste apps zijn niet volledig geoptimaliseerd aan jou hardware en sommige apps ondersteunen de juiste codes niet zo dat je problemen krijgt met de vod of met de kanalen.
Persoonlijk zou ik iptv niet eens meer willen kijken zonder box zo formuler box heeft zijn eigen iptv app er standaard opstaan die echt super goed werkt en je krijg er nog een afstandsbediening bij ook wat helemaal ideaal is.
 
.
Ik mag niks over IPTV aanbieders niet veel zeggen, maar er is een vele betere dienst.
48 euro per jaar is 3,99 per maand, alles 720/1080, een enkel kanaal doet het niet, maar verder nooit geen buffers.
Werkt op Windows 10, Android, en MacOs.
De naam van het mediacenter mag ik wel noemen.
Het mediacenter heet Vavoo en is gelijk aan Kodi.
Leeg en alleen in Duits en Engels schakelbaar.
Met een foefje kan je dus IPTV krijgen gebasseerd op Kodi.
Ik gebruik het nu 8 maanden, en ben er tevreden mee.
Ik gebruik geen Bleustacks, dat vreet teveel Ram geheugen.
Vaak krijg je ook maar 2G in de simulatie toebedeeld.
Nox is dan weer wat beter als Simulatie.
Zelf heb ik een systeem gebouwd met Duall Os
W10 Pro en Android 9pie, bij opstarten van pc kan ik selecteren waarin ik wil booten.
Moederboard is een Hexa Core 3500mhz, 32G 2400mhz DDR4, Nvidia 1050i videokaart, 750 watt voeding van coolermaster, extra koeling op de processor.
Extra cooler voor de achterkant (uitlaat), een kast met glazen/plastic zijkant, en alles is verlicht.
Vanwege de prijs heb ik dit allemaal in stapjes gedaan.
Alleen het Ram geheugen kost al bijna 600 euro.
Ik heb op gewoon W10 behalve Kodi 64bit vanaf de Kodiwebsite ook Stremio,Vavoo,Freeflix,Ziggo Go app uit de microsoft store en Videoland via de browser Brave met DuckDuck Go extensie.



Ze bieden ook een kastje aan, maar NIET doen, heb je niet nodig.
Als je het mediacenter opent kan je doorklikken met de link die er staat.
Maar verander de laatst 2 letters maar in ,to en de rest wijst zich wel.

Zo heb ik braaf op een manier kunnen uitleggen hoe of wat, maar zonder een woord te reppen hoe of wat.
De link is namelijk niet verboden.
Ik heb al eens eerder gezegd, ik betaal iedere maand Ziggo bijna 100 euro, 13,99 Netflix, 8,99 voor Videoland, maar op 24,95 bij die dieven van Ziggo te betalen voor Foxsport 1,2,3,4,5,6, UHHHH NOOOOOIT NIET !!
Nu kost het me 3,99 per maand, en alles extra is meegenomen.
Oja, je kan het gratis een half uur kijken, dan komt een betaalscherm, die druk je weg, en zo kan je geloof ik te herinneren 3x een half uur de boel proberen.
3,99 betaal je per maand als je in 1x 48 euro voor een jaar betaald.
Ik heb hier ervaring mee na 8 maanden, en ben redelijk tevreden.
En ja, ook hier gaat wel eens een kanaal niet aan, maar waar het mij om te doen was werkt ALTIJD!

En wil je een 2e Kodi op Windows of Android, dan kan dat natuurlijk ook via dezelfde app!!
Naar mijn idee heb ik niks verkeerds gezegd, en anders sta ik garant voor de gevolgen.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: corne
.
Ik mag niks over IPTV aanbieders niet veel zeggen, maar er is een vele betere dienst.
48 euro per jaar is 3,99 per maand, alles 720/1080, een enkel kanaal doet het niet, maar verder nooit geen buffers.
Werkt op Windows 10, Android, en MacOs.
De naam van het mediacenter mag ik wel noemen.
Het mediacenter heet Vavoo en is gelijk aan Kodi.
Leeg en alleen in Duits en Engels schakelbaar.
Met een foefje kan je dus IPTV krijgen gebasseerd op Kodi.
Ik gebruik het nu 8 maanden, en ben er tevreden mee.
Ik gebruik geen Bleustacks, dat vreet teveel Ram geheugen.
Vaak krijg je ook maar 2G in de simulatie toebedeeld.
Nox is dan weer wat beter als Simulatie.
Zelf heb ik een systeem gebouwd met Duall Os
W10 Pro en Android 9pie, bij opstarten van pc kan ik selecteren waarin ik wil booten.
Moederboard is een Hexa Core 3500mhz, 32G 2400mhz DDR4, Nvidia 1050i videokaart, 750 watt voeding van coolermaster, extra koeling op de processor.
Extra cooler voor de achterkant (uitlaat), een kast met glazen/plastic zijkant, en alles is verlicht.
Vanwege de prijs heb ik dit allemaal in stapjes gedaan.
Alleen het Ram geheugen kost al bijna 600 euro.
Ik heb op gewoon W10 behalve Kodi 64bit vanaf de Kodiwebsite ook Stremio,Vavoo,Freeflix,Ziggo Go app uit de microsoft store en Videoland via de browser Brave met DuckDuck Go extensie.

Deze link is niet verboden, maar een link naar het mediacenter net als Kodi.
Ze bieden ook een kastje aan, maar NIET doen, heb je niet nodig.
Als je het mediacenter opent kan je doorklikken met de link die er staat.
Maar verander de laatst 2 letters maar in ,to en de rest wijst zich wel.

Zo heb ik braaf op een manier kunnen uitleggen hoe of wat, maar zonder een woord te reppen hoe of wat.
De link is namelijk niet verboden.
Ik heb al eens eerder gezegd, ik betaal iedere maand Ziggo bijna 100 euro, 13,99 Netflix, 8,99 voor Videoland, maar op 24,95 bij die dieven van Ziggo te betalen voor Foxsport 1,2,3,4,5,6, UHHHH NOOOOOIT NIET !!
Nu kost het me 3,99 per maand, en alles extra is meegenomen.
Oja, je kan het gratis een half uur kijken, dan komt een betaalscherm, die druk je weg, en zo kan je geloof ik te herinneren 3x een half uur de boel proberen.
3,99 betaal je per maand als je in 1x 48 euro voor een jaar betaald.
Ik heb hier ervaring mee na 8 maanden, en ben redelijk tevreden.
En ja, ook hier gaat wel eens een kanaal niet aan, maar waar het mij om te doen was werkt ALTIJD!

En wil je een 2e Kodi op Windows of Android, dan kan dat natuurlijk ook via dezelfde app!!
Naar mijn idee heb ik niks verkeerds gezegd, en anders sta ik garant voor de gevolgen.

Voor 4,60 per maand kan je ook gewoon IPTV afsluiten als dan een kanaal het niet doet mag je zeuren op forum.
Ook alles 1080 /720 en tevens voor dat bedrag kan je bijna Netflix en Videoland er ook uit donderen dus nog meer besparing zou ik zeggen.
En je krijgt tevens geen betaalscherm wat je weg hoeft te drukken?
 
Laatst bewerkt:
toch is het jammer dan de bitrate van met name sportkanalen laag is .
bij snelle acties word het beeld erg vaag onscherp.
Heb verschillende aanbieders getest hebben ze allemaal. 1090x1080 is bijna standaard.
 
toch is het jammer dan de bitrate van met name sportkanalen laag is .
bij snelle acties word het beeld erg vaag onscherp.
Heb verschillende aanbieders getest hebben ze allemaal. 1090x1080 is bijna standaard.
Leg eens uit bitrate laag?Wat zou volgens jou dan een normale bitrate moeten wezen?Wij hebben namelijk wel eens RAW een stream doorgezet (voor testen) dan moet je toch een flinke internetverbinding hebben wil jij het beeld behouden 50Mbit was heel erg krap op dat moment.
Als ik bij ons kijk hebben we nu gemiddeld een bitrate van 5.5kbps en FPS van 50 ik zie geen schaduw of vervaging bij wedstrijden..en 1920x1080 is standaard FHD een hoge resolutie wordt niet uitgezonden...niet bij Canaldigitaal wat wij als bron gebruiken en tevens ook niet bij Ziggo.

Persoonlijk denk ik dat wij te verwend zijn genoeg is niet genoeg...het moet altijd beter.(en het liefst nog goedkoper)
 
  • Like
Reacties: Andre19721972
is geen aanval maar conclusie, mijn huisgenoot heeft altijd direct in de gaten als ik via een stream kijk of via standaard aanbieder(ziggo).
heb een een keer een stream bekeken via mijn dreambox vlc ziggo zender komen de birate veel hoger uit dus ook scherper. tussen 10000 en 15000
 
  • Like
Reacties: Andre19721972
Uhm
Als bij bijna alle providers 10 euro word gevraagd voor Foxsport, dan vind ik 24,95 per maand toch echt niet normaal meer.
Ik kan kijken voor 3,99 per maand, het werkt, en daar heb ik het voor.
De rest van de kanalen maken me niet zoveel uit.
Maar ik ga never geen 24,95 voor Foxsport betalen aan Liego.

Leg eens uit bitrate laag?Wat zou volgens jou dan een normale bitrate moeten wezen?Wij hebben namelijk wel eens RAW een stream doorgezet (voor testen) dan moet je toch een flinke internetverbinding hebben wil jij het beeld behouden 50Mbit was heel erg krap op dat moment.
Als ik bij ons kijk hebben we nu gemiddeld een bitrate van 5.5kbps en FPS van 50 ik zie geen schaduw of vervaging bij wedstrijden..en 1920x1080 is standaard FHD een hoge resolutie wordt niet uitgezonden...niet bij Canaldigitaal wat wij als bron gebruiken en tevens ook niet bij Ziggo.

Persoonlijk denk ik dat wij te verwend zijn genoeg is niet genoeg...het moet altijd beter.(en het liefst nog goedkoper)
Post automatically merged:

Totaal geen last van.
Wel ooit gehad bij een aanbieder, maar bij de huidige niet.
Wel bij 720 streams (zoals ze benoemd worden) kan ik dat merken, maar bij de 1080 nagnoeg tot helemaal niet.
Vavoo heb ik.

toch is het jammer dan de bitrate van met name sportkanalen laag is .
bij snelle acties word het beeld erg vaag onscherp.
Heb verschillende aanbieders getest hebben ze allemaal. 1090x1080 is bijna standaard.
 
Bitrate van 13000 / 14000 is normaal en kan je het beste sport mee kijken en gaat prima. Heb hier Fox/Ziggo en veel NL zenders op deze bitrate en als backup standaard FHD en HD. Zelfs hier RTL op UHD (Duits) op 20000 bitrate
 
Laatst bewerkt:
Bitrate van 13000 / 14000 is normaal en kan je het beste sport mee kijken en gaat prima. Heb hier Fox/Ziggo en veel NL zenders op deze bitrate en als backup standaard FHD en HD. Zelfs hier RTL op UHD (Duits) op 20000 bitrate
Dat zijn inderdaad waardes die goed zijn.
Ben benieowd welke aanbieder dat is ? ik ben ze niet tegen gekomen.
 
Bedankt voor de info , alleen in weekend geen trial dus na weekend proberen.
 
Mag alleen een naam noemen maar niet linken naar, Unlimitedhd NL
Wel vreemd dat iedereen zo tevreden is over U-HDNL met zijn hoge bitrates als wij hetzelfde doen dan krijgen we van 99% klachten over.....bufferen en dergelijke.
Als jouw zender 20Mbit vraagt dan moet je internet rete stabiel wezen namelijk en bij menig geen is dat dus niet aan de orde...veel mensen hebben b.v maar een 30Mbit abonnement als er dan ook nog een ander device op die lijn online is dan treden de problemen al op met buffers en dergelijke..
En wat te denken met Belgen die een datapakket hebben en niet net als NL FUP abo's...
Ik kan me van een aantal maanden nog herinneren dat U-HDNL over was gestapt op de nieuwe HEVC codec zodat je met een mega lage bitrate dus een pracht plaatje neer kunt zetten...enig idee waarom ze daarmee gestopt zijn dan?

En zoals ik het nu zie bij ons b.v als wij een hoge bitrate aanbieden met een lage FPS dan is het beeld dus niet scherp..veel scherper is een lage bitrate met een 50FPS.En U-HDNL heeft dus ook die 50FPS beelden.
 
Laatst bewerkt: