IPTV EPG

Reidinga

VIP
28 mei 2017
1.096
1.180
216
38
Zoals velen hier weten ben ik vol bezig in ontwikkeling met een EPG scraper, en EPG service. Wat betekend dit? Ik verkoop EPG voor IPTV. Nu ben ik zoals gezegd nog volop bezig, maar vorderingen gaan snel. Zo maak ik al voor een bekende IPTV provider op het forum de EPG, en zijn er al een aantal gebruikers die een gepersonaliseerde EPG in gebruik hebben.

Voor Rapid IPTV gebruikers:
You must be registered for see images


Nu omdat Rapid zijn epg nog niet in orde heeft en ik de gebruikers van dit forum wel wil helpen, bied ik daarom een EPG voor de NL/BE kanalen en een aantal kanalen uit de Adult groep (Meer adult komen binnenkort!). Deze epg is 3 dagen vooruit, is voor alle kanalen in de groepen NL/BE (buiten WOS, The Q You en EDGE Sport). De epg werkt direct out of the box, en is dus ideaal voor gebruik in Kodi, perfect player, of welke app of addon je ook gebruikt. De EPG zal dagelijks geupdate worden zodat je elke dag weer 3 dagen vooruit kan kijken.

Rapid EPG URL:


Tijdsprong:
Nu met de wintertijd hoeft de epg geen tijdsprong te gebruiken, dus tijdsprong/timeshift op "0" zetten, en daarna cache legen om de gids opnieuw in te laden.

Premium EPG Service:
You must be registered for see images


Ik bied ook Premium IPTV EPG aan. Wat betekent dat?
- Een EPG van 14 dagen vooruit *. (Sommige kanalen geven "maar" voor 7 dagen informatie vrij)
- Uitgebreide EPG, complete informatie met kijkwijzer, acteurs-presentatie, productiedatum, aflevering, programma afbeelding, en meer..
- Gepersonaliseerd. Een EPG op basis van jouw M3U - Stuur een kopie van je M3U (zonder stream links) - en je krijgt een werkende EPG!! * (Momenteel voor NL/BE/UK/Adult/Sport - meer landen komen binnenkort!)

En hoeveel moet dat kosten? Dat kan al vanaf €1.- per maand! (EPG zoals hierboven, maar dan 14 dagen in plaats van 3 dagen). Een gepersonaliseerde EPG, is prijsafhankelijk van het aantal dagen, aantal kanalen, en aantal gebruikers.

Reseller? Ook voor resellers, en IPTV providers. Prijzen in overleg.

Software: De software die ik gebruik voor de opbouw van de EPG is van de grond af gebouwd voor snelheid, er zitten behoorlijk wat uren werk in, en is hierom ook niet publiekelijk beschikbaar. Mocht je toch interesse hebben in de software en behoefte om deze te kopen, kan je altijd even contact opnemen. Er is eventueel ook een Demo versie (beperkt tot 50 kanalen, en epg voor 3 dagen) beschikbaar.

Update:
Nu ook VOD informatie in de EPG!!
You must be registered for see images

You must be registered for see images
 
Laatst bewerkt:
Dus als ik het goed begrijpt moet je voor de premium versie van de EPG van Rapid betalen. Doe je dat niet dan heb je wel de 3 dagen versie gratis maar met minder info en kanalen ?
Maar als ik bijvoorbeeld bij Hiptv een abbo neemt zit er wel een uitgebreide epg bij. Of bij elke andere willekeurige IPT aanbieder. Maar neemt niet weg dat je goed werkt verricht voor de mensen die wel een premium abbo nemen. Maar krom is het wel dat je extra moet betalen voor iets wat gewoon bij je IPTV abbo er bij hoort te zitten gewoon een goede epg.
 
Normaal is het inderdaad de bedoeling dat rapid zelf een epg voorziet.. Maar de epg die zij bieden is niet in orde. Daarom maak ik een epg van 3 dagen, die ook alle info heeft, en volledig voor NL/BE kanalen epg voorziet. Ik krijg hier geen geld voor dus begrijp mij goed, ik heb een server hangen in een datacenter, welke de epg opbouwt en betaal behoorlijke kosten voor dataverbruik.

Mensen die rapid gebruiken en graag een uitgebreide epg willen, en niet willen rondzoeken of wachten tot rapid dit zelf in orde brengt, kunnen bij mij dus een premium epg bestellen. Dit is dus geen winst, de epg die ik nu aanbied kost mij ook maandelijks een hoop meer dan als ik hier 100 mensen met een premium epg heb.

Ik sta los van rapid - ik bied gewoon een goede epg aan, waar die nu ontbreekt. Bij hiptv heb je een epg voor 3 dagen, bij mij krijg je die voor rapid ook. Met dezelfde informatie, zoals programma afbeelding, kijkwijzer, starrating, aflevering informatie, gasten/regiseur/presentatie/acteurs, etc etc. De epg die ik hier aanbied "kan" je dus gebruiken, vind je het onzin mag je ook die van rapid zelf gebruiken.. :) Zoals gezegd, ik verdien hier niets mee ;) en de epg die hierboven staat is al uitgebreid, en kost mij om die maandelijks online te houden al meer dan de meeste betalen voor hun internet + tv maandelijks.. :)
 
Laatst bewerkt:
"erbij hoort te zitten"
Het is maar net hoe je er naar kijkt. Alles heeft zijn prijs en Rapid richt zijn pijlen op dit moment op andere prioriteiten. Niet alles kan tegelijk. Alles kost geld. Ze kunnen ook de prijzen voor iedereen verhogen en wel zorgen dat het snel klaar is...
In mijn mening "hoort" er niets. Het zijn allemaal luxe opties. Je betaald voor de stream, niet voor de EPG. Paar jaar geleden bestond EPG niet eens en kochten we allemaal een TV gids.
Begrijp me niet verkeerd. ik baal er ook van, maar het is niet anders.
Wel heb ik de testen gezien van de nieuwe EPG oplossing van Rapid zelf en die werkt echt goed.

Maar heel veel respect voor Reidinga die een oplossing heeft gemaakt welke erg goed werkt!
Ik heb de oplossing overigens aangegeven aan 1 vd admins van Rapid om aan te geven dat het zo ook kan en dat ze wellicht de oplossing kunnen kopen ipv zelf door ontwikkelen...
 
Ik waardeer het ook dat je dit doet en dat je er veel tijd insteek en kosten maak dat snap ik ook wel. En ik neem denk ik ook wel een premium account bij jou als ik weet wat het gaat kosten;). Maar wat mijn punt is dat iemand van buiten Rapid een goede EPG in elkaar moet zetten omdat Rapid dit niet kan of wil doen.
 
  • Like
Reacties: Reidinga
Rapid kan het, Rapid doet het, Rapid wil het nu nog niet afmaken ivm andere prio's.
Als je meer dan 500.000 klanten hebt is het lastig iedereen tevreden te houden en de prijzen laag te houden.
Prioriteiten...
Ook al vind ik wel dat ze soms verkeerde prio's stellen, maar dat is niet aan mij helaas.
 
  • Like
Reacties: Reidinga
@dude-nl we leven in 2017 en niet meer in de middeleeuwen, dus is het niet zo raar als ik zeg moet er bij zitten, want een beetje normaal denkend persoon weet toch ook wel dat als je een IPTV abbo afsluit er een EPG bij zit. En als de prijs dan iets hoger moet dan de EPG die wel top is Who cares. Bij andere IPTV aanbieders waaronder HipTV is de EPG ook top en de prijs ook niet duur. Dus het kan wel
 
Volgens mij zijn ze duurder dan Rapid en hebben een ander verdien model... Ik beloof je 100% goede EPG als iedere klant mij 10,- meer betaald op jaar basis. Geen probleem.
Dan gaat mijn actie van 75,- per jaar naar 85,- per jaar. Deal?
Maar niets hoeft. Ze bepalen toch zelf wat ze doen.
Dat jij het vind betekend niet dat het per definitie zo is.
Ik zeg toch ook dat het mijn voorkeur ook niet is, maar het is zoals het is.
Prio's liggen nou eenmaal ergens anders. Take it or leave it...
Ik heb al maanden gewoon normale EPG (95% gevuld) en vind het prima.

anno 2017 zegt ook niets. Als ik een auto koop zit er ook niet automatisch bluetooth of navigatie op. En dat in 2017...
En nogmaals, het komt wel, maar niet alles kan tegelijk. We kunnen ook de server een week offline gooien om zo tijd te hebben voor de EPG maar denk dat mensen dat niet graag zouden willen...
 
Ik gebruik deze EPG zelf, ook voor opnamen, en dat werkt perfect. Ik kijk vooral NL/BE kanalen dus daarom ben ik daarmee begonnen, nu UK heb ik er ook in gezet en de andere landen gaan snel volgen.. Kost gewoon tijd, maar had ook de NL/BE voor mijzelf kunnen houden, maar omdat ik in eerste instantie de software open wou houden - en door vele kosten, en tijd, en ontwikkeltool kosten - besloten deze gesloten te houden, vind ik het toch leuk als anderen tot Rapid hun epg in orde heeft een epg te bieden. 3 dagen is hetzelfde als bij andere iptv providers, de info er in is hetzelfde als je op internet/ziggo horizon box zou zien.. En ik ben dagelijks bezig om de epg in perfecte conditie te houden.

Dus bij problemen met je EPG, pas jij je m3u aan en werkt de epg maar half meer, etc etc, kan ik ondersteuning bieden - waar een grote iptv provider dat niet kan (logisch). Daar komt mijn dienst om de hoek kijken.
 
  • Like
Reacties: Robin de Bruin
Zeer goed bezig @Reidinga :android:

Dan ga ik toch maar weer is kijken naar de actie van @dude-nl voor Rapid met 2 lijntjes, de vrouw vond het niet prettig werken met Rapid vanwege de EPG, zelf even mee bezig geweest maar dat kreeg ik niet voor elkaar.
Daarnaast merk ik dat ik nog wel is een 2e lijntje mis thuis, als de vrouw "zoetsappige" programma's wil kijken en ik een potje voetbal:hamer:
 
  • Like
Reacties: Reidinga
Zou zeggen, probeer de epg eens ;) en kijk of je het nu beter vind :) complete epg voor NL/BE kanalen en aantal Adult - deze week worden deze aangevuld, ben er mee bezig. Tevens ben ik bezig met een epg voor de VOD, welke in de epg data ook laat zien welke subtitles er in de VOD zit, audio kwaliteit (7.1 dts/5.1 DD, Stereo) en audio taal, en uiteraard film informatie - in nederlands.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: SenRav
Zou zeggen, probeer de epg eens ;) en kijk of je het nu beter vind :) complete epg voor NL/BE kanalen en aantal Adult - deze week worden deze aangevuld, ben er mee bezig. Tevens ben ik bezig met een epg voor de VOD, welke in de epg data ook laat zien welke subtitles er in de VOD zit, audio kwaliteit (7.1 dts/5.1 DD, Stereo) en audio taal, en uiteraard film informatie - in nederlands.
HELD Kan je ook aan turkse EPG data komen? Mocht ik premium willen gaan?
 
  • Like
Reacties: alex36 en Reidinga
Dat ga ik zelf kunnen vinden :) heb sources voor Turkse zenders, maar vooral voor controle of de teksten goed zijn :) ik lees geen turks :p
 
Haha stom helemaal niet over na gedacht. Het is voor schoonmoeders spreek zelf ook niet heel goed turks, dus dan zou ik het vrouwtje moeten vragen. Laten we dan nog maar even wachten hahaha maar kan igg wel top!
 
  • Like
Reacties: Reidinga