Add-on IPTV films en series importeren in Kodi Library

Reidinga

VIP
28 mei 2017
1.096
1.180
216
38
Naam
M3U 2 STRM
ID
plugin.video.m3u2strm
Versie
1.0.0
Repository
https://kodi.erdesigns.eu/
Categorie
Video add-on
Voor kodi heb ik een addon gemaakt, die je kan gebruiken voor importeren van de strm files. Even in de instellingen een map opgeven waar je de files wilt hebben, en een m3u-url invoeren. Elke keer als je de addon opent, update hij de STRM files. Als je die locaties eenmalig invoert in Kodi zou kodi zelf moeten zien als er wijzigingen zijn en deze in de library updaten. Ik ga kijken of ik deze update kan forcen na het bijwerken.

Even de zip downloaden, en vanuit zip installeren. Daarnaa hoef je geen handmatig strm files meer te kopieren, dit gebeurd bij openen van de addon.

Download plugin:
Installeren van de addon kan ook vanuit deze locatie:

Door de verbeterde formatting van de filenames, zijn series en films compleet met info gescraped door kodi. Series netjes per seizoen en afleveringen met alle info.

De addon is getest op Raspberry Pi, Formuler, Android TV, en op de PC. Ik verwacht dat deze op elke Kodi build gewoon prima zal werken. Er zijn geen afhankelijkheden die erbij geinstalleerd moeten worden.

Je dient wel zelf even de mappen te importeren in de library (en toewijzen series/films content). Zo kan je dus de groepmappen (bv Series Internationaal, 4K Films, Nederlandstalige Kinderseries) zelf toewijzen, omdat in die mappen de nieuwe strm bestanden komen zal kodi zelf zien dat er nieuwe films in die mappen staan en hoef je die niet constant opnieuw in de library te importeren.

Mijn locatie in de addon is bijvoorbeeld c:\users\Ernst\Documents\STRM
waarin de submappen zitten:
- NL gesproken Films
- NL gesproken Kinderfilms
- ....
- Internationale Series
- NL gesproken Series

Die mappen voeg je dus in in de library. Omdat de provider meestal films en series update binnen de bovenstaande groepen, hoef je die dus niet constant toe te voegen, een library update is voldoende. De addon download het pakket met strm bestanden, en de mapstructuur zodra de addon opent. De addon simpelweg openen is dus voldoende om de strm's te updaten.

Mensen die het process willen automatiseren op bv PC, of linux - stuur me gerust een berichtje, dan krijg je een url die je kan gebruiken.
 

Bijlagen

  • strm-series.png
    strm-series.png
    1,7 MB · Weergaven: 556
  • strm-series-2.png
    strm-series-2.png
    1,8 MB · Weergaven: 558
  • strm-series-3.png
    strm-series-3.png
    1,7 MB · Weergaven: 551
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie het logo in Kodi en ook de mappen en films /series op de C schijf . Ik krijg telkens een FOUT melding wanneer ik ERD MRU Logo in Kodi wil openen.
Ik kan wel van de harde schijf locatie alle films/series met VLC openen. In Kodi kan ik ook naar bestanden gaan en dan de films openen. Ik zal dus ergens nog iets fout doen.?
"Die mappen voeg je dus in in de library" begrijp ik niet goed. Waar bevind zich die library?
mvg
 
  • Like
Reacties: Reidinga
Ik zie het logo in Kodi en ook de mappen en films /series op de C schijf . Ik krijg telkens een FOUT melding wanneer ik ERD MRU Logo in Kodi wil openen.
Ik kan wel van de harde schijf locatie alle films/series met VLC openen. In Kodi kan ik ook naar bestanden gaan en dan de films openen. Ik zal dus ergens nog iets fout doen.?
"Die mappen voeg je dus in in de library" begrijp ik niet goed. Waar bevind zich die library?
mvg
Je video library - je gebruikt kodi al langer neem ik aan? dan weet je hoe je een locatie aan de video library moet toevoegen, heb juist ook even wat aanpassingen gedaan omdat het uitpakken op Android niet lukte. Dit zou nu in orde moeten zijn (getest op Android tv en Android 9 - in emulators)
 
Laatst bewerkt:
Ik zie nu wel de groepen en daarin de films/series staan maar blijf nog steeds de melding "fout" zien bij klik op het logo.. Ook zie ik geen foto's of beschrijving staan zoals bij jou in het voorbeeld.
 
Ik zie nu wel de groepen en daarin de films/series staan maar blijf nog steeds de melding "fout" zien bij klik op het logo.. Ook zie ik geen foto's of beschrijving staan zoals bij jou in het voorbeeld.
Kan je een kopie van het log bezorgen - dan kan ik zien wat er mis gaat
 
Krijg deze mededeling
Het geüploade bestand is te groot om te verwerken voor de server.
 
Kan u me een kopie van het log geven? Want die melding maakt niet veel duidelijker - zeker gezien er niks geupload wordt door de addon.
 
Kan het zijn dat kodi bij mij steeds een foutmelding geef als ik het zip-bestand probeer te installeren?
 
Ik zie nu wel de groepen en daarin de films/series staan maar blijf nog steeds de melding "fout" zien bij klik op het logo.. Ook zie ik geen foto's of beschrijving staan zoals bij jou in het voorbeeld.
Goedemiddag,

In het verleden heb ik een share ingesteld om films te streamen. Ik bleef foutmelding krijgen.
Na de share gecontroleerd te hebben valt mij op dat ik geen hoofdletters heb gebruikt hoeveel in de share de worden met een hoofdletter beginnen.

Beste bijzonder zou je zeggen maar na de hoofdletters toegevoegd te hebben geen problemen meer gehad.
Misschien iets om te controleren
 
  • Like
Reacties: Reidinga
ik krijg het niet voor elkaar heb je addon geinstaleerd maar weet niet wat ik dan moet doen wil graag mijn wd mycloud toevoegen kan iemand mij helpen
 
Op het moment ben ik even druk bezig met verhuis van server, hierdoor kan oa de addon tijdelijk niet werken (deze werkt namelijk op de api), ik probeer de hinder te minimaliseren - maar het kan zijn dat gedurende de dag de addon niet werkt zoals verwacht.
 
Super fijne addon! Wordt er ook gewerkt aan een versie die op de achtergrond kan scannen op een vooraf ingestelde frequentie?
 
Momenteel ligt de hoogste prio bij het aanpassen van de api’s nu ik de sites verhuist heb, zodat de nieuwe update van de m3u editor binnenkort eindelijk gereleased kan worden. Dan is het herschrijven van de tvgids API en panel.. als dat allemaal klaar is zal ik kijken voor wat nieuwe / updates van kodi addons. Op het moment even te druk om alles in orde te maken hiervoor..
 
  • Like
Reacties: Spinix en SenRav
@Reidinga Prachtige add-on, super mooi gemaakt! Ik heb stiekem ook even de broncode bekeken en zie dat je alles netjes hebt gedocumenteerd +1.

Ik heb jouw topic even aangepast zodat deze voldoet aan het nieuwe template van dit sub-forum (addon ID, naam, repository, versie etc)
 
  • Like
Reacties: Reidinga