IPTV intergratie op RPi 3b met Libreelec/Kodi EPG 3 bugs

Frambozentaart

Forumlid
24 jan 2022
9
3
6
67
IPTV intergratie op RPi 3b met Libreelec/Kodi EPG 3 bugs
Wie kan mij hierbij helpen?
Hoewel ik de Nederlandse FTA zenders via Digitenne kan zien, doe ik dat sinds kort met Kodi op de RPi 3 b, omdat de ontvangst van KPN niet altijd goed is.
Daar gebruik ik, de Addon Catch-up tv&more en IPTV simpel client, Dat werkt redelijk goed. ook EPG via ( ) (Ik zag dat Deze Url als link wordt weergegeven, wat natuurlijk nergens toe leidt). Verder kan ik, van ons NPO+ abo gebruik maken,via Retrospect Van Bas Rieter, daar kan ik de account gegevens invullen bij kanalen en dat kan,bij die catch-up player weer niet . Het zou mooier zijn als ik in "Retrospect" ook IPTV integratie zou kunnen gebruiken, dan heb ik die catch-up &more player niet nodig, want die heeft ook beperkingen.
Ik zeg dat EPG redelijk goed werkt.
Geregeld, moet ik na het opstarten van de Pi, de kanalenlijst handmatig opnieuw laden, omdat deze leeg is onder het "TV"-menu-item van Kodi.
Om de lijst opnieuw te laden, moet ik naar de instellingen van de IPTV Simpel client, na het vernieuwen van de lijst, werkt het weer.
Dat is bugje één.
De tweede bug is op de EPG pagina van "iptv-org.github.io" Daar staat het programma van NPO zapp, als NPO 3 ingevuld waardoor ik geen gids krijg,of geen informatie beschikbaar. Het wijzigen van Zapp, in 3 op de catch-up addon, wijzigt enkel de weergegeven naam en heeft geen effect op het laden van de info. BVN heeft ook geen info ,hoe dat komt, heb ik niet onderzocht.
Mijn Elektronische Programma Gids heet dus "delta.nl.epg.xml" Ik denk dus, dat deze door "Delta" een provider van o.m. internet, wordt aangeleverd/onderhouden. Als dat zo is dan kan ik de EPG misschien ook bij een andere provider weghalen c.q. naar verwijzen. Ik ken enkel de voornoemde, waar geen abonnement voor nodig is
Wie heeft een idee?
Dan is er nog iets wat bij het gebruik als TV ontvanger wel handig is, maar wat ik zelf niet bewust ingesteld heb.
Als er spanning op de TV-groep komt, waar ook de RPi -voeding op zit, dan boot de RPi en op een gegeven moment start deze, of KODI, de TV. Tot zover alles normaal.
Vervolgens wordt automatisch de laatst bekeken IPTV zender gestart en dat heb ik niet ingesteld, ik zou niet weten waar. Een andere configuratie (slaapkamer) doet dat niet.

Frambozentaart

Forumlid
24 jan 2022
9
3
6
67
T.a.v. het automatisch starten van de laatst gekozen tv zender, daar had ik even een seniorenmomentje. Even vergeten dat dat bij instellingen->interface->opstart-> Voer uit tijdens opstarten : TV was ingevuld. Oorspronkelijk vond ik dat wel handig, maar het veroorzaakte foutjes bij het starten van de TV weergave. 2 Bugjes to go.