IPTV Kanaal lijst export

Reidinga

VIP
28 mei 2017
1.096
1.180
216
38
Ik heb de vraag gehad van @iptevehd of er een optie in de m3u editor zat voor kanaal lijsten te exporteren naar een tekstbestand. Zodat je als reseller altijd een up to date lijst hebt met kanalen. Nu deze functie zat er niet in, en is denk ik voor de common user ook niet zo interessant, dus in de editor ga ik die functie ook niet inbouwen tenzij er veel reacties op komen met de vraag dit toch te doen;

Voor nu heb ik snel even iets gemaakt waarmee je een m3u url kan omzetten naar een tekstbestand met groepen en daaronder de kanalen.
Indien er meer resellers zijn, of iptv providers die behoefte hebben aan bepaalde tools, schroom je niet om contact op te nemen - we komen er wel aan uit.

Tool is heel simpel:
You must be registered for see images

Stap1: Kies locatie waar je tekstbestand wil opslaan..
Stap2: Plak/voer URL in en klik op laden.
 
Ik heb de vraag gehad van @iptevehd of er een optie in de m3u editor zat voor kanaal lijsten te exporteren naar een tekstbestand. Zodat je als reseller altijd een up to date lijst hebt met kanalen. Nu deze functie zat er niet in, en is denk ik voor de common user ook niet zo interessant, dus in de editor ga ik die functie ook niet inbouwen tenzij er veel reacties op komen met de vraag dit toch te doen;

Voor nu heb ik snel even iets gemaakt waarmee je een m3u url kan omzetten naar een tekstbestand met groepen en daaronder de kanalen.
Indien er meer resellers zijn, of iptv providers die behoefte hebben aan bepaalde tools, schroom je niet om contact op te nemen - we komen er wel aan uit.

Tool is heel simpel:
You must be registered for see images

Stap1: Kies locatie waar je tekstbestand wil opslaan..
Stap2: Plak/voer URL in en klik op laden.
Idd...
Als resellers van pakketten met redelijk wat kanalen en VODs ben je altijd afhankelijk van wat er op de server gebeurt. Met zoiets kan je direct de content/inhoud van je pakket uptodate houden daar wanneer er om wordt gevraagd. Zoals ik ook tegen Reidinga dit heb verteld weet ik niet of zoiets hier ooit eens is gevraagd is of wellicht er zoiets bestaat. Het leek mij wel handig om dit altijd uptodate te hebben. Dit is zoals verteld een kleine tool. Als we met zn allen hier interesse voor hebben kan het wellicht een mooie toevoeging zijn waardoor onze expert hierboven dit met wat ruggengraat beter kan verwerken in zijn programma.

Groet,
Glen
 
  • Like
Reacties: Reidinga
Is dit wat je bedoelde? ;) Kan m eventueel nog aanpassen om excel bestanden te maken, of te exporteren naar een html pagina. Of wat andere aanpassingen, de bedoeling is om als de scraper klaar gaat zijn (zal nog een tijd duren voordat deze echt uit gaat komen) een mooi pakket samen te stellen voor IPTV providers, wat hulpmiddelen, zo ook een testomgeving om stabiliteit van streams etc te testen. Dat zijn allemaal dingen die ik nu wel al heb, maar prive gebruik en nog niet echt qua GUI klaar is voor publiek.
 
Dit is ff snel het voorbeeld van wat hieraan uitkomt vanuit onze server. Ik heb veel ff zelf eruit gehaald. Voor de eerste impressie kan je dmv een m3u altijd uptodate zijn van al je inhoud.

Alle credits naar @Reidinga
Is dit wat je bedoelde? ;) Kan m eventueel nog aanpassen om excel bestanden te maken, of te exporteren naar een html pagina. Of wat andere aanpassingen, de bedoeling is om als de scraper klaar gaat zijn (zal nog een tijd duren voordat deze echt uit gaat komen) een mooi pakket samen te stellen voor IPTV providers, wat hulpmiddelen, zo ook een testomgeving om stabiliteit van streams etc te testen. Dat zijn allemaal dingen die ik nu wel al heb, maar prive gebruik en nog niet echt qua GUI klaar is voor publiek.
Ik zou dit zeker meenemen in je pakket straks. Hier hebben wij zeker wel wat aan ! Helemaal top kerel. Al is het een easy way.... Maar zal voor jou als pakket wel een aanvulling kunnen zijn. Keep it up !!
 

Bijlagen

  • Nieuw tekstdocument.txt
    77,2 KB · Weergaven: 44
  • Like
Reacties: Reidinga
Programmatje hierboven heb ik op 3 minuten geschreven, letterlijk.. Die functie kan ik heel snel ergens anders in implementeren, zoals gezegd wil ik voor providers/resellers een mooi pakket samenstellen met tools. Deze zal zeker onderdeel vormen, wellicht in iets uitgebreider vorm - exporteren naar html kan handig zijn, of html formatting voor direct te plakken in een topic etc.

[edit]
Zal deze ook aanpassen, zodat je een vergelijking kan maken van lijst van vorige keer. Zo heb je snel overzicht van kanalen die verwijderd zijn (denk aan vod) en toegevoegd zijn.
 
Dank jullie haha.. :) is redelijk simpel te maken hoor ;) maar vind tof :) Ondertussen aan het voortdoen aan de scraper, de manager is vandaag klaar.. Laatste hand aan het leggen aan paar functies, kan nu voor overgrote deel aan m3u's al meeste kanalen direct goed laten toewijzen. Dus een guide configuratie opzetten gaat behoorlijk snel, dat is ook nodig als ik meer en meer landen ga ondersteunen.. Maar dat is een ander topic :)
Zoals gezegd, als jullie graag aanpassingen zien in het bovenstaande programma.. mag je die hier melden, dan update ik de applicatie met nieuwe functies :)
 
Helemaal mee eens Spinix !
me too. Toch niet te geloven dat iemand met zoveel verstand van zaken wisseldiensten draait in de fabriek.
Man @Reidinga hier moet je echt wat mee gaan doen. Het zou van de zotte zijn als voor zo iemand als jij hierin geen passende baan te vinden is.
nogmaals :leuk:
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Spinix en Reidinga
Zag dat de wens die ik had ingestuurd het vergelijken van twee lijsten in het export programma komt.
Exportfunctie kom hier als gebruiker ook goed van pas, krijg zo nu en dan wel eens vragen van andere Nederlanders in het buitenland wat kan je dan wel allemaal zien.
Wat de scraper betreft hoop dat je met de EPG ook het gebruik van meerdere tijdzones ondersteund, bij voorkeur het terugbrengen naar één. Verder ook kunnen bepalen welke landen je wel of geen EPG wilt hebben.
 
  • Like
Reacties: Reidinga
@SenRav Dankjewel haha :) zodra ik mijn pakket heb zoals ik wil, wil ik inderdaad wel kijken voor een job in die richting.. maar ben nogal ja hoe zeg je dat.. precies/perfectionistisch .. Zou heel graag voor mijzelf werken.. Als zelfstandige, maar heb helaas niet de financiele middelen hiervoor om dit op te starten..
@borsjea Die komt inderdaad "ook" in het export programma, ben ook bezig die in de editor te bouwen, maar omdat die code basis een stuk uitgebreider is (als je zou afdrukken heb je toch een flinke stapel) - bestaat ruwweg uit een 40 units a 70.000 regels code.. maakt het iets lastiger om het goed te doen ;) maar ben er inderdaad mee bezig, volgende release binnenkort van de editor zal deze functie ook in zitten :)
W.b.t. de scraper; inderdaad ondersteun ik meerdere tijdzones, dit kan aangegeven worden bij opbouwen van de epg. Nu staat deze standaard op 0 zodat alle kanalen op GMT tijd staan, en je met timeshift in de client alle kanalen naar juiste tijd kan schuiven. En w.b.t. de landen, je kan kiezen welke kanalen je epg voor wilt hebben door deze te linken. Nu kan je een m3u importeren om kanalen te koppelen, maar ook handmatig kanalen invoeren.

screentje rapid guide nl/be in de scraper:
You must be registered for see images

Ik laat bij importeren op m3u dus checken op groep, op id en op kanaal naam. Zo pakt hij automatisch de beste source voor scrapen, en matcht hij de meeste kanalen direct. Zo heb ik op 1 minuut een guide kunnen maken voor alle nl/be kanalen met een rapid m3u, en door te matchen uit welk land de kanalen zijn kiest hij zelf de beste/snelste source/api. Zo hoef je als gebruiker enkel controle te doen, om te zien of alles klopt. Ook zit er een check in zodat je de m3u kan updaten, dat wil zeggen als de kanalen al in de guide staan slaat hij deze over, de niet terug gevonden haalt hij er uit en nieuwe komen er bij. Zo kan je ook bij veel nieuwe kanaal wisselingen bij de provider de guide up to date houden..
Deze functie heb ik vooral gemaakt omdat er al aardig wat sources in zitten, en bijvoorbeeld VTM zowel in nederlandse tv gidsen als belgische te vinden is. Nu is voor belgische kanalen de voorkeur bij belgische gids providers, omdat de informatie dan per land/groep dezelfde stijl blijft en ook om snelheid te verbeteren bij het scrapen.

Let wel, dit programma - pakket, zal vooral gericht zijn op providers/resellers en zal voorlopig in eigen beheer blijven, ik ben aan het sparen voor een server (2e handsje) die ik in een datacenter kan hangen, waar de scraper 24/7 op zal draaien. De manager koppelt vanaf de desktop aan die scraper, en zo kan een provider zijn epg updaten, en providers die bij mij epg afnemen kan ik dit zelf uiteraard. Er komt een soortgelijke versie in de autotool, enkel minder uitgebreid.

Maar zoals je kan zien hierboven heb ik zelf in gebruik een werkende rapid guide, weliswaar momenteel nog alleen voor NL/BE kanalen, maar ben al bezig met meer bronnen - maar zoals eerder aangegeven hoe meer bronnen hoe meer behoefte aan een goede interface om de boel op te zetten. Een provider wil geen uren en uren bezig zijn om zijn epg in te stellen door xml bestanden aan te passen voor webgrab, en kan met dit pakket binnen een paar minuten zijn epg opzetten. Hierdoor kunnen zij meer tijd besteden aan de kwaliteit van de kanalen. Tevens heb ik ook al lopende projecten zoals :
- IPTV server Stream live tv kanalen vanuit elke source (dvb kaarten, tv kaarten, etc)
- VOD Server films on demand, en simpel opzetten van film kanalen - afspeellijst gecombineerd met passende epg met film/serie informatie.
- Replay TV server Terugkijk tv. - Gebruik deze thuis al, kost hoop hdd ruimte maar heb voor 50 kanalen terugkijk tv - dus een buffer van 24hr.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Montoya
@Reidinga is het niet mogelijk vanuit meerdere aanbieders een kanaal overzicht van de populaire pakketten te maken van wie heeft wat zodat je aanbieders op aanbod kan vergelijken.
 
Ja dat zou kunnen.. Ik kan wel een programma schrijven dat alle m3u lijsten vergelijkt en de verschillen opsomt. Maar dan zou ik van elke provider een m3u moeten krijgen om dat te kunnen doen.. En die heb ik op het moment niet :) Hiervoor zouden we een topic kunnen openen, en ik zou daar wel een applicatie voor kunnen maken.. Misschien eens een oproep doen aan de providers.
 
Ja dat zou kunnen.. Ik kan wel een programma schrijven dat alle m3u lijsten vergelijkt en de verschillen opsomt. Maar dan zou ik van elke provider een m3u moeten krijgen om dat te kunnen doen.. En die heb ik op het moment niet :) Hiervoor zouden we een topic kunnen openen, en ik zou daar wel een applicatie voor kunnen maken.. Misschien eens een oproep doen aan de providers.
Geen gek idee! Wie van de onderstaande providers pakt deze handschoen op ?

Hiptv - @Eric Hebs
Rabidtv - @dude-nl
Unlimited - @Freaktab
YourTV - @YourTV
ipHDtv - @iptevehd
Hdpluscinematv - @Sluwesjakie

Mocht ik nog iemand vergeten zijn dan mag die zich hier uiteraard bij aansluiten.
Reidinga succes :)
 
  • Like
Reacties: SenRav
Geen gek idee! Wie van de onderstaande providers pakt deze handschoen op ?

Hiptv - @Eric Hebs
Rabidtv - @dude-nl
Unlimited - @Freaktab
YourTV - @YourTV
ipHDtv - @iptevehd
Hdpluscinematv - @Sluwesjakie

Mocht ik nog iemand vergeten zijn dan mag die zich hier uiteraard bij aansluiten.
Reidinga succes :)
tof dat ook bijna alle ideeen meteen opgepakt worden door bepaalde mensen.Dit houd het allemaal levendig en geloofwaardig.
Mensen ga zo door sjapoo:klappen:
 
  • Like
Reacties: Lex
Geen gek idee! Wie van de onderstaande providers pakt deze handschoen op ?

Hiptv - @Eric Hebs
Rabidtv - @dude-nl
Unlimited - @Freaktab
YourTV - @YourTV
ipHDtv - @iptevehd
Hdpluscinematv - @Sluwesjakie

Mocht ik nog iemand vergeten zijn dan mag die zich hier uiteraard bij aansluiten.
Reidinga succes :)
Reidinga heeft een een lijntje van mij en kan hem zo uitdraaien...
Indien nodig kan ik altijd een xtream-editor link geven maar denk dat hij zo al genoeg heeft voor zijn scraper.
 
  • Like
Reacties: SenRav en Reidinga
Volgens mij heb ik als eerst in dit topic de lijst gepubliceerd. Lijkt mij absoluut van meerwaarde dat wanneer niet alleen de dagelijkse gebruiker maar ook de resellers hier ook weten wat exact de inhoud is van onze mede collega's. Wellicht er zelfs een moment komt dat als iemand voor superieur NL kanalen alles in HD wilt, we die door kunnen verwijzen naar @Freaktab. Iemand die om heel veel kanalen geeft we die kunnen doorverwijzen naar @dude-nl. Als er mensen zijn die om goede Turkse kanalen of uitstekende sport kanalen willen deze naar @iptevehd. En ga zo maar door !! Het zijn maar voorbeelden. Uiteindelijk is ons doel wel om de gebruiker hetgeen te willen geven wat die wilt. En zijn keuze moet telt uiteindelijk. Die zal vervolgens wel een prijs/kwaliteit verschil gaan maken.

Dus heren... Waarom niet !! Wellicht een topic uit een interessante topic :)
 
Volgens mij heb ik als eerst in dit topic de lijst gepubliceerd.

Reidinga heeft m3u links nodig. Niet een tekst bestand... Dan kan hij niet vergelijken en al helemaal niet op resolutie etc.
Een tekstbestand neemt ook geen wijzigingen van zenders mee.

Ik ben voorstander dat iedereen hier een gratis m3u ter beschikking stelt voor een vergelijkingstool welke altijd kan vergelijken, kortom, niet een 24 uurs test lijn ofzo maar gewoon een volledig abonnement. Ik heb er in ieder geval geen probleem mee aangezien ik hoop dat we met zijn allen de IPTV wereld mooier kunnen maken.

 
  • Like
Reacties: Montoya
Een OBJECTIEVE kwaliteits vergelijker van IPTV kanalen tussen verschillende providers, zal een uitdaging worden om te implementeren in een vergelijkings tool, om dat on the fly te doen. Dit zou per kanaal minstens een x-aantal minuten moeten duren, om een eerlijke OBJECTIEVE vergelijking te kunnen maken tussen de providers onderling.

Gezien iedere provider zijn eigen sources heeft voor een kanaal, die elk met een andere tijdsvertraging bij zijn provider aankomt, met weer elk zijn eigen verwerkingstijd in het CDN netwerk van de provider, met daarbovenop ook nog de variabele bitrate voor het kanaal, die gerust 4Mbps kan verschillen afhankelijk wat het kanaal weergeeft op dat moment.... Ga dat maar eens synchroniseren in een kwaliteits vergelijkingstool, als je van elke provider gelijktijdig hetzelfde kanaal opent om te vergelijken :info:

Een kwaliteits vergelijking alleen op kanaalnamen gaat nooit werken, gezien elke provider wel eens een fallback heeft in Source, waardoor een FHD/HD kanaal meestal tijdelijk wordt teruggeschakeld word naar een lagere resolutie, totdat dit weer gefixed wordt, maar soms ook niet gefixed wordt, waardoor FHD/HD kanalen onterecht in de lijst blijven staan als FHD/HD....
 
Laatst bewerkt: