IPTV of Dreambox

Quikfast

Gevorderd
10 mrt 2017
97
22
6
31
Hallo allemaal,

Na wat Gegoogled te hebben ben ik op dit forum terecht gekomen met betrekking tot IPTV. Momenteel heb ik al jaren een Dreambox wat prima werkt maar zag ik laatst dat er tegenwoordig flink gebruik wordt gemaakt van IPTV.

Waar gaat jullie voorkeur persoonlijk naar uit, en wat zijn de grootste verschillen?
Bij een IPTV moet er ook een abonnement afgesloten worden?
En wanneer je een Raspberry Pi 3 hebt met Kodi, kan daarop dan ook IPTV erop geïnstalleerd worden?

Alvast bedankt.
 
Ik heb zelf geen ervaring met dreambox, dus kan ook niets zeggen over verschillen.
Je hebt inderdaad een betaalde link nodig, die dan geldig is voor X maanden. Je zit nergens aan vast verder.
Zelf gebruik ik ook een rpi3 met kodi 17 (default skin) voor iptv. Werkt prima :)
 
Bedankt voor je snelle reactie!
Hoe bevalt het streamen, verloopt gewoon prima?
Heb het namelijk 1 keer bij iemand gezien waarbij er veel hapering was.
Welke gebruik jij van HIPTV?
Ik heb Eric al een bericht gestuurd om te kijken of ik het voor 1 dag kan testen op mijn computer :).

Alvast bedankt.
 
Bedankt voor je snelle reactie!
Hoe bevalt het streamen, verloopt gewoon prima?
Heb het namelijk 1 keer bij iemand gezien waarbij er veel hapering was.
Welke gebruik jij van HIPTV?
Ik heb Eric al een bericht gestuurd om te kijken of ik het voor 1 dag kan testen op mijn computer :).

Alvast bedankt.
Verloopt bij mij prima. Het is inderdaad afhankelijk van je bron. Ik heb nu nog Rapid, maar hiptv is ook prima.
 
Een dreambox voor sat en kabel werkt uitstekend, maar voor kodi/iptv loop je toch tegen veel problemen aan.
 
Zelf gebruik ik ook al jaren dreambox, iptv sinds kort ook erop draaien. Werkt prima
 
Ben het eens met LeX, op een dreambox draai ik liever geen iptv of Kodi.
 
  • Like
Reacties: Lex
Ik heb het allebei.
Dreambox (kabel en satelliet) en IPTV.
Voor normaal gebruik ik dreambox, voor bijzondere sport gebruik ik IPTV aangezien niet alle sportzenders meer op een dreambox te decoderen zijn (neem Skysports HD).
 
Zelf gebruik ik ook al jaren dreambox, iptv sinds kort ook erop draaien. Werkt prima
Toch wel nieuwsgierig hoe dat draait bij jou
Gebruik je daar ook kodi (17) voor of een app .. en bezit je ook een box zodat goed kunt vergelijken.
 
IPTV op een dreambox is niet zo lastig. Maar dreambox is eigenlijk te traag en EPG in omslachtig.
Een addon in Kodi is handiger (of PVR in Kodi)
 
Toch wel nieuwsgierig hoe dat draait bij jou
Gebruik je daar ook kodi (17) voor of een app .. en bezit je ook een box zodat goed kunt vergelijken.

Het is een kwestie van de juiste image gebruiken, zappen gaat snel epg is inderdaad omslachtig maar die gebruik ik niet.
Verder heb ik ook kodi 17 draaien op een macmini en op een sony tv, dat werkt ook wel goed en je hebt meer flexibiliteit qua config. Maar aangezien de dreambox altijd aanstaat is het makkelijker te combineren iptv+dvb-c om snel te zappen en je bouquets samen te stellen
 
hallo
ik had een mara m9 is te vergelijken met een vu duo alleen sneller ik zou
iptv als je een goede media box en juiste abo
werkt het als een trein en meer kanalen

suc6
 
Het is een kwestie van de juiste image gebruiken, zappen gaat snel epg is inderdaad omslachtig maar die gebruik ik niet.
Verder heb ik ook kodi 17 draaien op een macmini en op een sony tv, dat werkt ook wel goed en je hebt meer flexibiliteit qua config. Maar aangezien de dreambox altijd aanstaat is het makkelijker te combineren iptv+dvb-c om snel te zappen en je bouquets samen te stellen

Met de oude bekenden (dm800hd etc) is het zappen IPTV echt te langzaam. Gelukkig heb ik genoeg boxjes ernaast en een smartTV waar IPTV ingebouwd zit :)
 
Ik zou de satelliet en/of kabel ontvanger gebruiken als bron voor je iptv of kodi kastje. Dan heb je geen iptv abo nodig en je kan alles zien wat je wil. Heb dit zelf ontvanger op zolder, tvheadend op nas en dan tv kijken via kodi kastje, iptv op tv en app op ipad overal beeld :)