IPTV op Android box met Kodi

marcel1988

Senior
25 jul 2016
319
229
216
35
Veel voorkomende vraag is hoe je IPTV instaleerd op Kodi op een Android box.

Start Kodi op je android box. Volg onderstaande handelingen om Simplte IPTV Client te installeren op je Kodi.

In het hoofdscherm ga je naar het Tandwiel ( instellingen )
Ga naar System Settings
Onderin staat: Basic, zet deze op Expert.
Ga naar Addons en selecteer: Manage Dependencies.
Klik 1 X op de ..
Klik daarna op My Addons
Klik daarna op PVR Clients
Klik daarna op PVR IPTV Simple Client
Klik daarna op Enable.
Herstart kodi.

Nu om je channels van je IPTV provider in te vullen, dit kan niet rechstreeks in kodi, hier zit ergens een bug in. maar er is een weg omheen :)

op je windows computer installeer je kodi. + simpel iptv client. voer hier alles in zoals de stream url en je epg url.

sluit kodi af en start kodi opnieuw op. nu worden je tv channels geladen. als alles klaar is sluit je kodi af.
open nu explorer op je pc en kopieer het volgende bestand:
De map AppData is standaart verborgen in windows, zet je verborgen mappen op weergeven.
" C:\Users\"je eigen gebruiksnaam"\AppData\Roaming\Kodi\userdata\addon_data\pvr.iptvsimple\settings.xml "

Dit bestand kopieer je naar de volgende locatie op je android box: Android/data/org.xbmc.kodi/files/.kodi/userdata/addon_data/pvr.iptvsimple/
Om deze locatie te kunnen zien heb je het volgende programma nodig: ES File Explorer, Zet in je instellingen wel aan dat je verborgen bestanden kan weer geven. Dit staat onder het kopje weergave.

herstart je android box en start kodi. nu zouden je channels hier ook zichtbaar moeten zijn.
 
  • Like
Reacties: Zen
Veel voorkomende vraag is hoe je IPTV instaleerd op Kodi op een Android box.

Start Kodi op je android box. Volg onderstaande handelingen om Simplte IPTV Client te installeren op je Kodi.

In het hoofdscherm ga je naar het Tandwiel ( instellingen )
Ga naar System Settings
Onderin staat: Basic, zet deze op Expert.
Ga naar Addons en selecteer: Manage Dependencies.
Klik 1 X op de ..
Klik daarna op My Addons
Klik daarna op PVR Clients
Klik daarna op PVR IPTV Simple Client
Klik daarna op Enable.
Herstart kodi.

Nu om je channels van je IPTV provider in te vullen, dit kan niet rechstreeks in kodi, hier zit ergens een bug in. maar er is een weg omheen :)

op je windows computer installeer je kodi. + simpel iptv client. voer hier alles in zoals de stream url en je epg url.

sluit kodi af en start kodi opnieuw op. nu worden je tv channels geladen. als alles klaar is sluit je kodi af.
open nu explorer op je pc en kopieer het volgende bestand:
De map AppData is standaart verborgen in windows, zet je verborgen mappen op weergeven.
" C:\Users\"je eigen gebruiksnaam"\AppData\Roaming\Kodi\userdata\addon_data\pvr.iptvsimple\settings.xml "

Dit bestand kopieer je naar de volgende locatie op je android box: Android/data/org.xbmc.kodi/files/.kodi/userdata/addon_data/pvr.iptvsimple/
Om deze locatie te kunnen zien heb je het volgende programma nodig: ES File Explorer, Zet in je instellingen wel aan dat je verborgen bestanden kan weer geven. Dit staat onder het kopje weergave.

herstart je android box en start kodi. nu zouden je channels hier ook zichtbaar moeten zijn.

Dus de handleiding bij het onderwerp HIPTV klopt niet. Het doet mij allemaal een beetje denken aan "Makkelijker kunnen wij het niet voor u maken" , gebruiksvriendelijk is het in elk geval niet. Rest mij de vraag hoe je het bestand van de comp overbrengt naar de Androidbox.
 
Dus de handleiding bij het onderwerp HIPTV klopt niet. Het doet mij allemaal een beetje denken aan "Makkelijker kunnen wij het niet voor u maken" , gebruiksvriendelijk is het in elk geval niet. Rest mij de vraag hoe je het bestand van de comp overbrengt naar de Androidbox.

Dit heeft niks met HIPTV te maken, maar met een bug in de kodi van android.
het overdragen vanaf de pc naar het android kastje kan je doormiddel van bijvoorbeeld een usb stick of een sd kaart doen.
 
  • Like
Reacties: Spinix
Dit heeft niks met HIPTV te maken, maar met een bug in de kodi van android.
het overdragen vanaf de pc naar het android kastje kan je doormiddel van bijvoorbeeld een usb stick of een sd kaart doen.

Bedankt voor je antwoord, ik ga weer aan de slag.
 
Het heeft bij mij in ieder geval goed geholpen! TKore is helemaal blij, jeuj!
 
Hehe, woon iig dicht bij de grens, als ik heimwee krijg ben ik met een kwartiertje in NL, hehe
 
nou ik ben een leek op dit gebiedt maar ik zal het gaan proberen om alles te krijgen zoals het moet of is er iemand in de buurt van den helder die mij wegwijs kan maaken.
Veel voorkomende vraag is hoe je IPTV instaleerd op Kodi op een Android box.

Start Kodi op je android box. Volg onderstaande handelingen om Simplte IPTV Client te installeren op je Kodi.

In het hoofdscherm ga je naar het Tandwiel ( instellingen )
Ga naar System Settings
Onderin staat: Basic, zet deze op Expert.
Ga naar Addons en selecteer: Manage Dependencies.
Klik 1 X op de ..
Klik daarna op My Addons
Klik daarna op PVR Clients
Klik daarna op PVR IPTV Simple Client
Klik daarna op Enable.
Herstart kodi.

Nu om je channels van je IPTV provider in te vullen, dit kan niet rechstreeks in kodi, hier zit ergens een bug in. maar er is een weg omheen :)

op je windows computer installeer je kodi. + simpel iptv client. voer hier alles in zoals de stream url en je epg url.

sluit kodi af en start kodi opnieuw op. nu worden je tv channels geladen. als alles klaar is sluit je kodi af.
open nu explorer op je pc en kopieer het volgende bestand:
De map AppData is standaart verborgen in windows, zet je verborgen mappen op weergeven.
" C:\Users\"je eigen gebruiksnaam"\AppData\Roaming\Kodi\userdata\addon_data\pvr.iptvsimple\settings.xml "

Dit bestand kopieer je naar de volgende locatie op je android box: Android/data/org.xbmc.kodi/files/.kodi/userdata/addon_data/pvr.iptvsimple/
Om deze locatie te kunnen zien heb je het volgende programma nodig: ES File Explorer, Zet in je instellingen wel aan dat je verborgen bestanden kan weer geven. Dit staat onder het kopje weergave.

herstart je android box en start kodi. nu zouden je channels hier ook zichtbaar moeten zijn.
nou bedankt ik zal het vanmidag gaan probeeren zo ja dan neem ik meteen een jaar abonement hier op.
 
nou ik ben een leek op dit gebiedt maar ik zal het gaan proberen om alles te krijgen zoals het moet of is er iemand in de buurt van den helder die mij wegwijs kan maaken.

nou bedankt ik zal het vanmidag gaan probeeren zo ja dan neem ik meteen een jaar abonement hier op.
Vrijblijvend informatie vindt je onder andere hier
 
Ben ook nog niet verder gekomen, hoe kopieer ik de file van mijn USB stick op die locatie?
 
Je kan als je alles heb ingevuld op je windows pc mbt PVR simple client en het werkt allemaal, het backup programma gebruiken. Deze dien je eerst te installeren. Ga naar instellingen, add ons, installeer van repo, kies die van Kodi, dan naar programma's, kies Back Up.
Geef bij de instellingen het pad naar je USB of geheugenkaart. Vink alles aan en maak een backup. Vervolgens doe je de USB of geheugenkaart in je android box. Installeer daar ook het backup programma en verwijs bij settings weer naar je USB of geheugenkaart. Druk op herstellen en alles staat prima op je android box.
Vreemde is dat de URL van rapid altijd werkte in Kodi. Zal het eens een keer proberen met de URL van HIPTV
 
  • Like
Reacties: Gimmy95
Vreemd genoeg wil het bij mij ook niet lukken.
Op de pc draait het gewoon. Maar zodra ik alles over gooi krijg ik niks meer te zien.
Morgen maar weer even verder.
 
Misschien een domme vraag, maar ik heb alles netjes gedaan en tijdens het opstarten van Kodi krijg ik ook de melding dat 24 channels geladen zijn.
Maar hoe kan ik deze bekijken. Heb ik nog een Video Addon hiervoor nodig?
 
Misschien een domme vraag, maar ik heb alles netjes gedaan en tijdens het opstarten van Kodi krijg ik ook de melding dat 24 channels geladen zijn.
Maar hoe kan ik deze bekijken. Heb ik nog een Video Addon hiervoor nodig?
PVR Clients heb je als het goed is geïnstalleerd.
Herstart je Kodi even voor de zekerheid en je moet nu het tabje "TV" of "Live TV" zien. Als je hier op klikt kun je zenders gaan kijken.
 
PVR Clients heb je als het goed is geïnstalleerd.
Herstart je Kodi even voor de zekerheid en je moet nu het tabje "TV" of "Live TV" zien. Als je hier op klikt kun je zenders gaan kijken.
Bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb de Simple OCR client geactiveerd en comfigureerd.
Kodi herstart
Dan kreeg ik de melding dan 24 channel geladen zijn. Maar ik zie geen extra TV tab.
 
Bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb de Simple OCR client geactiveerd en comfigureerd.
Kodi herstart
Dan kreeg ik de melding dan 24 channel geladen zijn. Maar ik zie geen extra TV tab.
Gebruik je gewoon de standaard Kodi Skin?