IPTV op telefoon doorzetten naar Chromecast.

dreamshare

Expert
30 aug 2017
949
314
216
Vraag die iemand mij stelde.
Is het mogelijk om IPTV vanaf je android telefoon door te zetten naar een Chromecast?
Zo ja welke app ondersteund dit?

Ik zelf kan niet testen uitzoeken omdat ik niets draadloos heb in huis.

Dus als iemand de gouden tip heeft voor mij?

Alvast bedankt dan.
 
Enige wat ik me kan bedenken is screen mirroring/smartview...Met je telefoon.. Youtube bijvoorbeeld heeft een cast tekentje rechts boven in beeld staan..
Dan zou het in de iptv app geïntrigeerd moeten zijn de cast functie.. Anders gaat het bij mijn weten niet lukken
 
Enige wat ik me kan bedenken is screen mirroring/smartview...Met je telefoon.. Youtube bijvoorbeeld heeft een cast tekentje rechts boven in beeld staan..
Dan zou het in de iptv app geïntrigeerd moeten zijn de cast functie.. Anders gaat het bij mijn weten niet lukken
Ja dat weet ik...maar is er misschien een IPTV app die dit ook ondersteund?
Dat wil ik graag weten...
 
Heb je zeker een punt... Zijn op dit moment mooie /leuke android boxjes in omloop dat je eigenlijk helemaal niet moet willen om te casten... Denk dat je de die x96 max bedoeld die @Andre19721972 aan beveelt? Denk dat ik die ook maar eens ga bestellen gewoon om te testen/hebben... Mag graag knooien met dit spul...
 
  • Like
Reacties: Andre19721972
Heb je zeker een punt... Zijn op dit moment mooie /leuke android boxjes in omloop dat je eigenlijk helemaal niet moet willen om te casten... Denk dat je de die x96 max bedoeld die @Andre19721972 aan beveelt? Denk dat ik die ook maar eens ga bestellen gewoon om te testen/hebben... Mag graag knooien met dit spul...
Ja wil niet teveel knoeien gaat hoop tijd inzitten en geld..heb al teveel de kliko ingedaan.
 
Valt mee.
Ik heb dit kastje uitvoerig getest voor hij ook nog maar in de preorder kwam.
persoonlijk vind ik de adapter wat te licht en je moet ze koelen, maar daar zijn ook oplossingen voor.
Ik zeg altijd, ik heb mijn Nvidia Shield, en een zelfbouw mediacenter, maar mag graag dingen testen.
Ik heb hier ook 2x de H96 max met de RK3399 van 113 euro per stuk, en die dingen zijn zwaar k..
Die van 32 euro/35 euro met airpost/verzekering zijn beter dan die box van 113 euro.
Ik heb nog een andere max (heb je er wel 100 verschillende van) daar staat Android 8.1 op, en zelfs Facebook staat niet in de appstore.
Maar die ik nu aanbeveel in een lastige tijd met veel boxen, is dit degeen in 2019 die overal bovenuit stijgt, en zeker kwa prijs.
Er is veel troep in omloop.
Het Casten van IPTV is vaak wel mogelijk, maar het hangt er wel vanaf welke dienst je gebruikt.
Niet alle IPTV diensten hebben casting ingebouwd.

Nog een keer een link naar die goede H96 met 4G ram en 64G rom en Android 9pie en open playstore.
Nu voor 1 dag op 33,53euro.




Ja wil niet teveel knoeien gaat hoop tijd inzitten en geld..heb al teveel de kliko ingedaan.
 
Als die persoon nu al een chromecast gebruikt is upgraden naar een xiaomi mi box (+-53€ uit spanje) misschien een idee, zo kan hij apps blijven casten van op de telefoon en ook gewoon met de afstandsbediening iptv kijken, misschien zelfs met de ab van de tv. Met google home app kan je trouwens ook je gsm scherm spiegelen naar de chromecast, blijft wel alles ook op je telefoon afspelen
 
Je kan met vlc player de iptv url in zetten.
Heb het zelf een keer getest werkt wel ,maar vond het niet vloeiend afspelen.(kon aan me telefoon leggen)
 
  • Like
Reacties: Andre19721972
Je kan met vlc player de iptv url in zetten.
Heb het zelf een keer getest werkt wel ,maar vond het niet vloeiend afspelen.(kon aan me telefoon leggen)
Dat is vreemd want als je Chromecast het heeft overgenomen dan zou in theorie jouw telefoon niets meer hoeven te doen.(heb ik me laten vertellen ooit)
Dat de persoon een chromecast heeft kwam omdat zijn vriendin Ziggo heeft en hij niet zo kon hij toch "thuis" via de telefoon van de vriendin Ziggo kijken..nu wil hij graag ook IPTV maar zijn budget is 0 dus dan ga ik opzoek naar oplossingen...maar ik heb hem inmiddels de box link doorgestuurd.
Mooiste zou zijn als Andre19721972 deze aanbood in een webshop voor een paar euro meer zeg maar zo rond de 45 a 50 euro.(misschien doet hij dat ook?)
 
Dat de persoon een chromecast heeft kwam omdat zijn vriendin Ziggo heeft en hij niet zo kon hij toch "thuis" via de telefoon van de vriendin Ziggo kijken.

Hij kan natuurlijk zelf de Ziggo app downloaden op zijn telefoon/Android box en inloggen met de gegevens van zijn vriendin. Hoeft niet persé via de telefoon van z'n vriendin.

En budget 0, dan blijft de prijsvraag over. Kan ie een box van @Andre19721972 winnen. Afhankelijk wat André beschikbaar stelt.
 
  • Like
Reacties: anita 51
GSE IPTV geeft een cast tekentje als je het tv kijkt via die app maar zodra je wilt gaan streamen naar je chromecast werkt(e) het niet (althans niet bij mij).
VOD streamen werkte weer wel via die manier. Verder nooit meer getest eigenlijk omdat ik gewoon 2 kastjes heb staan bij beide TV's.
 
Hij kan natuurlijk zelf de Ziggo app downloaden op zijn telefoon/Android box en inloggen met de gegevens van zijn vriendin. Hoeft niet persé via de telefoon van z'n vriendin.

En budget 0, dan blijft de prijsvraag over. Kan ie een box van @Andre19721972 winnen. Afhankelijk wat André beschikbaar stelt.
Ja begrijpelijk dat hij de Ziggo app ook op zijn telefoon kan zetten..maar het ging mij om IPTV.
En nee hij hoeft niet mee te dingen naar een box via André...maar ik gun liever iemand een paar tientjes dan dat ik zelf vanuit China wil bestellen.
Ik ben daar een beetje van genezen zeg maar..want heb regelmatig dingen voor RMA naar china gestuurd en nooit een product terug gezien...ze storten liever het geld terug ja en daar heb ik dus niets aan...dus ik zadel veel liever iemand hier in NL op met deze sores voor die paar euro extra.
 
  • Like
Reacties: Shaman
Ik sponsor het forum iedere maand.
Ik geef leuke prijzen weg, en er gaan ook weer boxjes weg die ik getest heb.
Maar ik ga er niet in handelen.
In principe kost het kastje 35 euro, als je door de douane word tegengehouden kost het je 22 euro meer, en kost hij 57 euro.
90% gaat langs de douane, zeker met die spitsuren bij PosNL.
Het enige wat ik mensen lever is advies en hulp bij gebrikte firmware, of klein spul zoals een ventilator, AB, dat wel.
Ik kan het me niet permitteren om er in te gaan handelen, daar zou ik flink mee in de problemen kunnen komen.
Ik ben gedeeltelijk afgekeurd, en als men lucht krijgt dat ik handel in goederen, dan kan ik naar 75% van mijn laatste inkomen fluiten.
De 25% die ik wel mag bijverdienen haal ik uit de muziekbranche. al is dat geen vetpot.
Een hoop werk, en veelal doe ik gratis. (uiteraard niet alles, maar ik zeg niks/niet teveel)
Anita heeft haar eigen inkomen.
Ik had het graag gedaan, maar voor 35 zonder of 57 euro met inklaring is het nog steeds goedkoop en kan men toch zelf wel bestellen.

Dat is vreemd want als je Chromecast het heeft overgenomen dan zou in theorie jouw telefoon niets meer hoeven te doen.(heb ik me laten vertellen ooit)
Dat de persoon een chromecast heeft kwam omdat zijn vriendin Ziggo heeft en hij niet zo kon hij toch "thuis" via de telefoon van de vriendin Ziggo kijken..nu wil hij graag ook IPTV maar zijn budget is 0 dus dan ga ik opzoek naar oplossingen...maar ik heb hem inmiddels de box link doorgestuurd.
Mooiste zou zijn als Andre19721972 deze aanbood in een webshop voor een paar euro meer zeg maar zo rond de 45 a 50 euro.(misschien doet hij dat ook?)
 
  • Geweldig
Reacties: Spinix en anita 51
.
Ik kan het me niet permitteren om er in te gaan handelen, daar zou ik flink mee in de problemen kunnen komen.

Een hoop werk, en veelal doe ik gratis. (uiteraard niet alles, maar ik zeg niks/niet teveel)

Heel duidelijk bedankt voor je antwoord.
Ik zit in een soort gelijke situatie daarom ben ik terug getreden als reseller, en doe ik nu alleen nog support en service.
 
  • Geweldig
Reacties: Andre19721972
Ik heb dan niet als reseller van Mediaboxen gehandeld, maar in Cb apparatuur van de grotere merken, Kenwood,Yeasu,Icom,Standard en complete lijnen waar ik er nog 1 nieuwe 450Sat Kenwoodlijn van over heb, maar die doe ik bij leven niet meer weg.
Het was leuk, ik had graag wat meer gedaan, maar helaas.
Mocht je nog batterijen voor een Shield AB nodig hebben, ik heb de CR2032 van GP prigineel op vooraad voor 1 euro per setje van 2.
Dat is ook de inkoopprijs.
Ik koop ze per 100, en velen hier hebben ze al wel opgestuurd gekregen.
Alles tegen kostprijs.
Het kan wel eens gebeuren dan ik tekort kom bij een bestelling van een hele strip 10 stuks HP`s voor 5 euro, maar dan stuur ik er 2 in een blister, en bestel er dan direct 100 bij.
Dat duurt vaak 2 a 3 dagen voor ze binnen zijn en zend ik alsnog een strip.

Jij doet support en service, dat is wat ik ik hier op het forum ook probeer te doen.
Ik sponsor iedere maand via Paypal, en tussendoor ook voor grotere prijzen (zoals laatst De Shield en Controller en extra toeboren)
Er zijn hier al een box of 50 geweest ter reparatie, en allen zijn werkend de deur weer uitgegaan.
De prijzen van de mediaboxen zijn als reseller wel aantrekkelijk, maar ik hou het maar bij service haha, ja soms verkoop ik wel eens een box, maar nooit met winst, en vaak alleen gebruikt om te testen.
Ik ben samen met Anita, kinderen zijn de deur uit en hebben zelf ook al kinderen, en zit totaal niet om geld verlegen.

Ik ben voor 75% afgekeurd, en de reden is maar bij een paar mensen bekend.
Maar het is in ieder geval geen pretje, maar gelukkig mag ik niet klagen met 75% van het laatste inkomen.
Ik heb strontmazzel gehad dat ik jaren een zelfde arbeidsdeskundige heb gehad, tot aan haar pensioen aan toe.
Ik hoef me nooit meer te melden, behalve dus bij inkomsten of verandering van arbeidsvermogen zoals ze dat zo mooi noemen..


Heel duidelijk bedankt voor je antwoord.
Ik zit in een soort gelijke situatie daarom ben ik terug getreden als reseller, en doe ik nu alleen nog support en service.
Post automatically merged:

Lex verzorgt de prijzen.
Ik zorg dat er iedere maand geld in het potje zit, en in overleg soms ook grotere prijzen.
Er komen zoiezo vaker prijsvragen, en daardoor ook meer winskans op een mediabox of een waardebon van Bol.com van bijvoorbeeld 25 euro.
Er staat nog een actie online, maar blijkbaar heeft men het nog niet ontdekt.
Ik heb geen idee wat Lex nu voor ogen heeft.
Ik ga zelf later nog wel 1 box weg geven (nieuw uiteraard), maar ik test hem wel vooraf helemaal uit, en maak er een fan en pootjes onder, alsof het zo hoort.
4 bij 4 bij 0,5 hoog. (5 volt)
Voetjes van 1cm tilt hem 0,5 hoger dan de Fan al je hem ergen neerzet.
ik maak er een 1,5mtr lange Usb kabel aan, die men in een telefoonlader kan doen, of een usb poort van de Tv,Soundbar of willekeurige AC-DC adapter tot max 8 volt.
Ik wil gewoon zeker weten dat wat ik opstuur ook echt goed is.

Sommige oude laptopvoedingen zijn vaak 7.2 of 7.4 volt, daar kan zelfs het boxje op draaien.
(Of een pc voeding, even meten waar het 5 volt punt zit op die grote dradenbos, en de voeding in een mooi kastje bouwen als je van hobbyen houd)
Als men wil weten wat een box max heeft volgehouden voor hij plofte hahaha, dat was bij 18 volt, toen gaf hij de fles #LOL
Getest met een Diamond voeding (regelbaar tot 24 volt en 40amp)

Hij kan natuurlijk zelf de Ziggo app downloaden op zijn telefoon/Android box en inloggen met de gegevens van zijn vriendin. Hoeft niet persé via de telefoon van z'n vriendin.

En budget 0, dan blijft de prijsvraag over. Kan ie een box van @Andre19721972 winnen. Afhankelijk wat André beschikbaar stelt.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Lex
Er staat nog een actie online, maar blijkbaar heeft men het nog niet ontdekt.
Ik heb geen idee wat Lex nu voor ogen heeft.
Nou die actie loopt redelijk maar extra promotie is nooit verkeerd https://kodi-forum.nl/threads/de-tr...ze-hoofdkoelprijsvraag.9131/page-2#post-82269

Een einddatum had ik niet in gedachten, maar als het weer omslaat pak ik een dobbelsteen die een winnaar aanwijst.
Vervolgens maar weer iets nieuws bedenken met mijn grijze massa van 1330 gram ?

Maar we dwalen erg af hier ,dus mijn voorstel is terug naar het originele onderwerp