IPTV opnemen via Kodi op windows?

WeZZeY

Forumlid
8 dec 2016
10
1
6
36
Hoi allen,

Ik ben nu al even bezig om bij kodi met rapid iptv de opnemen/pauzeren functionaliteit aan de praat te krijgen, tot nog toe geen succes helaas...

Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:
simple iptv client op Kodi 17 (de standaard add-on en de 'recording fork variant')
- Helaas blijft opnemen niet mogelijk, de hele optie wordt niet weergegeven.

simple iptv client op Kodi 16.1 (de standaard add-on en de 'recording fork variant')
- De opnemen optie is overal disabled

NextPVR (back-end icm met kodi client)
- Krijgt mijn kanalen niet gekoppeld, hij herkent de streams maar weet vervolgens geen inhoud op te halen (geen kanaalbenaming en geen beeld/geluid)

MythTV (back-end icm met kodi client)
- Hier krijg ik de Rapid IPTV setup uberhaupt niet geimporteerd...

Ik heb helaas geen linux bak of dergelijk tot mijn beschikking, dus alles moet via mijn HTPC welke windows 10 met Kodi draait.

Is er iemand aanwezig die dit toevallig al werkend heeft kunnen krijgen? of heeft iemand nog tips over welke tools/configuraties ik zou kunnen proberen om dit toch aan de praat te krijgen.
 
ook heb ik gekeken of het niet toevallig aan de skins zou kunnen liggen dat de knoppen disabled zijn of ontbreken, helaas leverde dit ook niks op.
Reactie van Rapid IPTV:
Hello,
Unfortunately KODI's PVR IPTV client is not so good. We will release an addon for KODI later.
 
Ja, als het opnemen ook zou werken, is er helemaal geen reden om een tv abbonement bij ziggo of kpn af te sluiten
 
  • Like
Reacties: WeZZeY
Ja, als het opnemen ook zou werken, is er helemaal geen reden om een tv abbonement bij ziggo of kpn af te sluiten
Met die verstande dat als iedereen dat zou doen,het Nederlandse aanbod snel zou zijn uitgestorven ...dus in het verlengde ook bij een iptv aanbieder
 
Met die verstande dat als iedereen dat zou doen,het Nederlandse aanbod snel zou zijn uitgestorven ...dus in het verlengde ook bij een iptv aanbieder

Ik denk dat dat wel mee zou vallen hoor :) al zullen de tv aanbieders wel een serieuze concurrent krijgen!

Volgens mij is juist het idee van IPTV dat je dienst de meest optimale televisie ervaring moet geven tegen een scherpe prijs. En aangezien je niet vast zit aan de hardware en software van een specifieke fabrikant zijn de mogelijkheden hier veel minder beperkt, echter zijn de pvr functies van Kodi naar mijn idee nog niet dusver uitgewerkt dat ze deze ervaring voor IPTV kunnen realiseren...

Dingen die ik hier bijvoorbeeld mis:
- pauzeren
- terugspoelen (enkel mogelijk in het stuk wat je al gezien hebt natuurlijk)
- vooruit spoelen na pauzeren of terugspoelen
- opnemen
- spring automatisch naar bepaald kanaal als een show begint welke je in de guide hebt aangeven als 'te kijken'
 
  • Like
Reacties: Plenkske
Nou ik denk niet dat de iptv aanbieders waar het hier over gaat straks worden beloond met een kerstpakket van KPN,Ziggo CanalDigitaal en noem ze maar op :heartkiss:
 
  • Like
Reacties: WeZZeY
Haha nee dat zeker niet, maar ik kan me ook niet voorstellen dat de community en de iptv aanbieders gelimiteerd worden door de 'angst' voor kabel providers :D
 
Haha nee dat zeker niet, maar ik kan me ook niet voorstellen dat de community en de iptv aanbieders gelimiteerd worden door de 'angst' voor kabel providers :D
Nou dat denk ik ook niet omdat die zich wel verschanst hebben in Woonlekkerverwegland
 
Rapid IPTV heeft nog gereageerd dat ze geen datum weten voor wanneer de addon geïntroduceerd zal worden, won't be anytime soon gok Ik...
 
kodi waagt zich daar niet aan, opnemen via kodi is schending van auteursrechten!
 
Een kopie voor strikt eigen gebruik (een thuiskopie ) mag je eigenlijk altijd maken. Echter als het werk van een illegale bron afkomstig is geldt deze regeling niet.En omdat kodi bedoeld is daar legaal content mee af te spelen zie ik dat probleem nog niet zo
 
TVHeadend server kan ook opnemen en werkt (in unstable 4.1) ook met HTTP/HLS links.

Geen linuxbak is geen reden, met virtualbox draai je wat je wilt als virtual machine!
TVheadend kan je ook draaien op RPI3, dus zo veel hoeft een "linuxbak" ook niet te kosten.
De meeste providers beperken trouwens 1 stream, waardoor het hele PVR-gebeuren weinig nut heeft.
 
TVHeadend server kan ook opnemen en werkt (in unstable 4.1) ook met HTTP/HLS links.

Geen linuxbak is geen reden, met virtualbox draai je wat je wilt als virtual machine!
TVheadend kan je ook draaien op RPI3, dus zo veel hoeft een "linuxbak" ook niet te kosten.
De meeste providers beperken trouwens 1 stream, waardoor het hele PVR-gebeuren weinig nut heeft.
Ik heb inmiddels een Raspberry pi 3 met tvheadend 4.2 er op (via LibreElec), ben nu vooral nog aan het stoeien met het correct importeren van de m3u... Hij lijkt alle muxes te vinden, maar kan hier maar 1 kanaal van maken.

Update:
Inmiddels alweer een stuk verder gekomen! hij heeft een heel groot aantal kanalen weten te importeren, en opnemen en pauzeren is ook mogelijk!
Nog steeds moet ik mij er verder in verdiepen om het echt ideaal aan de praat te krijgen...

Op dit moment lijk ik totaal geen verbinding meer te kunnen maken met de IPTV aanbieder...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels een Raspberry pi 3 met tvheadend 4.2 er op (via LibreElec), ben nu vooral nog aan het stoeien met het correct importeren van de m3u... Hij lijkt alle muxes te vinden, maar kan hier maar 1 kanaal van maken.

Update:
Inmiddels alweer een stuk verder gekomen! hij heeft een heel groot aantal kanalen weten te importeren, en opnemen en pauzeren is ook mogelijk!
Nog steeds moet ik mij er verder in verdiepen om het echt ideaal aan de praat te krijgen...

Op dit moment lijk ik totaal geen verbinding meer te kunnen maken met de IPTV aanbieder...
Interessant om te lezen of het je gaat lukken. Houd ons op de hoogte!
 
Ik heb inmiddels een Raspberry pi 3 met tvheadend 4.2 er op (via LibreElec), ben nu vooral nog aan het stoeien met het correct importeren van de m3u... Hij lijkt alle muxes te vinden, maar kan hier maar 1 kanaal van maken.

Update:
Inmiddels alweer een stuk verder gekomen! hij heeft een heel groot aantal kanalen weten te importeren, en opnemen en pauzeren is ook mogelijk!
Nog steeds moet ik mij er verder in verdiepen om het echt ideaal aan de praat te krijgen...

Op dit moment lijk ik totaal geen verbinding meer te kunnen maken met de IPTV aanbieder...
Ben ook erg benieuwd naar je bevindingen. Misschien kan ik wat dingen van je afkijken om opnemen op mijn odroid ook mogelijk te maken, would be awesome!
 
Hey allen,

Inmiddels alles redelijk aan de praat gekregen op de raspberry pi 3, de truc zat hem vooral door te beperken tot max 100 kanalen. Als ik daar overheen ging dan stopte tvheadend met importeren.

Dat achter de rug, lekker tv gaan kijken maar al snel viel me op dat de hd kanalen om de minuut een paar seconden moesten bufferen, mogelijk veroorzaakt door timeshift (mogelijkheid tot pauzeren).

De Raspberry pi lijkt dus helaas niet krachtig genoeg om een stream op te nemen en ook tegelijkertijd weer te geven..

Voor nu alles weer terug gedraaid naar Kodi+simple iptv client, helaas geen opnemen en pauzeren, maar wel even rust aan mijn hoofd ;)

Blijft jammer dat er geen degelijk windows alternatief is voor tvheadend, of een andere back-end voor simple iptv client
Additionele info:
Om te voorkomen dat tvheadend 1 gezamelijke service maakte van alle muxes die ik heb, had ik ingesteld dat hij maar 1 mux per keer mag scannen. Dat loste het op :)
 
Geen opnemen/pauzeren meer, ben van tvheadend afgestapt vanwegen het buffer probleem...