IPTV opzetten in Kodi

Streamerke

Forumlid
21 dec 2022
5
0
1
51
Beste,

Ik heb abonnementje van één maand genomen om IPTV te testen. Ik heb gekozen voor darktv-pro. Kijken lukt prima via de IPTV streamer pro app. T.t.z. dat lukt maar interface is niet geweldig. Daar ik Kodi-gebruiker ben moet dat véél beter kunnen in Kodi.

Ik gebruik de add-on IPTV Simple Client en heb deze instructie gevolgd:
You must be registered for see medias

Ik moet van darktv-pro zowel de general sectie met de m3u-URL als de EPG-sectie invullen. Dit zo gedaan maar het werkt niet, ik krijg géén lijst van kanalen, niks.

Kan iemand helpen?
 
Hoeveel kanalen heb jij? Inclusief VOD? Want het voorbeeld gaat over een klein m3u bestandje met 233 kanalen. Jij hebt er waarschijnlijk meer dan 100.000. Klein maar voor Kodi toch een heel groot verschil. Kodi is namelijk niet heel geschikt om met grote m3u bestanden om te gaan. Beter is om te testen met bv de gratis versie van Tivimate of IPTV Smarters.
 
Hoeveel kanalen heb jij? Inclusief VOD? Want het voorbeeld gaat over een klein m3u bestandje met 233 kanalen. Jij hebt er waarschijnlijk meer dan 100.000. Klein maar voor Kodi toch een heel groot verschil. Kodi is namelijk niet heel geschikt om met grote m3u bestanden om te gaan. Beter is om te testen met bv de gratis versie van Tivimate of IPTV Smarters.
Ja IPTV Smarters Pro werkt goed, ik gaf verkeerde naam in vorige post. Maar ik hou niet van de interface.

Toegegeven, dat is een luxeprobleem want op mijn MeCool KM6 Deluxe werkt IPTV Smarters Pro zeer goed, ook vrij vlot, ik las dat dit soms een probleem kan zijn, maar dat doosje is zeer snel.

Ik ken Kodi goed, ben al jarenlang gebruiker nog van in XBMC tijdperk, maar ik begrijp niet waarom Kodi moeite zou hebben met IPTV. Ik dacht dat m3u in feite tekstbestanden zijn? Wat kan dan het probleem zijn met het ophalen en behandelen van enkele tienduizenden kanalen?

Nu, ik ga niet blijven proberen, zou leuk zijn via Kodi, maar werkt anders ook zeer goed.
 
M3u is inderdaad tekst. Alleen waarschijnlijk een tekstbestand van 100+ mb. En dan kost het inladen in Kodi best wel wat tijd.

Je kunt ook meerdere apps gebruiken. Tivimate voor Live TV en Smarters voor je VOD. Is maar net wat je handig vind.