IPTV PVR Simple Client Kodi 17 Instellen

Op het moment dat je de groepen vanuit de server niet krijgt dan moet je deze functie aan zetten.
Door naar pvr instellingen te gaan in kodi zelf, dus niet in je IPTV client.
En dan aanzetten dat je de groepen vanuit de backend wil gebruiken. krijg je alle groepen vanaf de server.
 
Frans

Hoe kan ik dit doen met jouw build? Als ik naar live tv ga in de instellingen kan ik niks indrukken

makkelijkste wat je kan doen, als je het in een bepaalde build niet kan vinden.
Is even de skin aanpassen naar de standaard skin van kodi.
als je je aanpassingen gemaakt hebt. zet je de skin weer terug op die van de build ;)
 
H
makkelijkste wat je kan doen, als je het in een bepaalde build niet kan vinden.
Is even de skin aanpassen naar de standaard skin van kodi.
als je je aanpassingen gemaakt hebt. zet je de skin weer terug op die van de build ;)
dat had ik ook al geprobeerd Marcel. Maar krijg de
Menu wat hij ziet er niet voor
 
Je hebt wel alle kanaal groepen op jouw box?
Dan kan het nog zijn dat je 1 groep verborgen hebt in je menu.
dit kan je nakijken in je groep manager.
 
Dat is niet wat ik bedoel :)

Ik ga ervanuit dat je de skin estuary gebruikt. zo niet schakel deze dan even in. dan maakt het zoeken makkelijker ;)
ga naar je instellingen door het tandwiel te openen.
PVR en Live tv settings.
General
syncronise channels groups from backend. staat deze aan?
ook in dit zelfde menu zie je group manager staan.
kijk eens of hier groepen verborgen staan.
 
Harstikke bedankt voor de tutorial Fransalmighty! Eerste keer mislukt (zie hieronder), maar verder allemaal geen probleem. Dank.

(Ik heb hiptv, dus ik had dit overgeslagen:

"Deze optie hieronder hoef je alleen in te vullen bij rapid iptv
Nu gaan we ervoor zorgen dat we de logo's van de kanalen kunnen zien en dat is Optie 3: Kanalen Logo's
Bij Kanalen logo's basis URL vul je het volgende in: (zie afbeelding 7)
En zetten we Kanaallogo's van xMLTV op M3U voorkeur."


Maar dat werkte bij mij niet, dus de 2e keer dit wel ingevuld en Hopla!)
 
Alles werkTE echter had ik regelmatig dat de "PVR client is starting up ..0%" melding bleef hangen. Voorheen was het dan op te lossen door de add on aan/uit te zetten of op "update" te klikken. Sinds 2 weken schone instal en dezelfde problemen volgen weer, meestal na een reboot werkt het niet meer "automatisch" en moet ik dus even prutsen.

Echter werkt dit niet meer. Heb de PVR client verwijderd, en gereboot. In de algemene kodi instellingen al PVR settings verwijderd.
Enige wat hij doet is "PVR manager is starting up" en blijft hangen op 0%.
Wel krijg ik de melding dat hij 52xx kanalen heeft gevonden (Rapid).
Systeem: RP3 met Libreelec 8, schone installatie. Internet is bedraad.

Gouden tip is welkom. Google search leverde me nog niet dé oplossing op (NLD/ENG/POR gezocht).
 
Hoi Guru's

Ik heb net een mecool hm8 binnen maar ik krijg nergens de PVR lijst te zien. Weet iemand hier hoe ik dat moet doen? Het gaat om Kodi 17.0 en bij TV / Radio krijg ik de melding 'you did not setup the PVR' klik ik dan op 'Enter add-on browser' dan krijg ik een leeg scherm... hoe verder ?
Ik hoop dat iemand mij verder weet te helpen. Thnxs....
 
Thnxs voor het antwoord maar ik mis dus de PVR opties... (scherm 3 is er niet)
Als ik dus op de add-ons klik bij het scherm waar staat dat ik de PVR mis krijg ik dus / PVR-clienten is leeg geen enkele client te zien.
 

Bijlagen

  • pvr.jpg
    pvr.jpg
    12 KB · Weergaven: 18
Dan moet je die installeren.
Bij addons , install from repository, kodi repository zitten er wel een hoop in.
 
Ja dat zou je wel verwachten maar er is geen PVR sectie helaas...

Hm might be a Mecool issue unless someone else knows a trick how to get that section back in Kodi.
 
Ja dat zou je wel verwachten maar er is geen PVR sectie helaas...

Hm might be a Mecool issue unless someone else knows a trick how to get that section back in Kodi.
Weet niet, maar ik heb 2 weken geleden een Mecool BB2 pro aangeschaft en No Prob met PVR addon, kijk het is wel zo als je de addon niet in je lijst heb staan dan moet je hem
laden via een of andere repo die dit wil bezit
download een repo als fusion, zeker weten dat jouw gewenste PVR IPTV Simple Client of iets vergelijkbaar bij zit
Succes

P.S trouwens, heb je link gevolgd en laatste bericht geeft aan dat na reinstall alles werkt
 
Nee dat was een forum wat ik gevonden had maar ik ga jouw tip eerst proberen om Fusion erop te zetten als het dan nog niet lukt wordt het tijd voor een reinstal.
Ik laat zeker nog even weten hoe een en ander afloopt...

Grtn....
Helaas het was dus alleen een reinstall via de playstore dat de PVR menu opties herstelde.
Helaas nu alles kaal maar goed de meeste add-ons staan er weer op.
Welke add-on kun je het beste voor NL zenders gebruiken trouwens?
Mvg...
 
Nee dat was een forum wat ik gevonden had maar ik ga jouw tip eerst proberen om Fusion erop te zetten als het dan nog niet lukt wordt het tijd voor een reinstal.
Ik laat zeker nog even weten hoe een en ander afloopt...

Grtn....
Helaas het was dus alleen een reinstall via de playstore dat de PVR menu opties herstelde.
Helaas nu alles kaal maar goed de meeste add-ons staan er weer op.
Welke add-on kun je het beste voor NL zenders gebruiken trouwens?
Mvg...
Als het niks mag kosten Ultimate iptv ... of voor een klein bedrag in de maand als abonnement.
 
Het ligt aan de kodi 17 van OSMC , laatst had iemand hier hetzelfde namelijk...
Pak libre elec 7.95.3 , dat is de laatste versie en met kodi 17. Die werkt prima.

Werkt versie 17.1 wel ok ?
Is er ook een slimme oplossing om eenvoudig je link van iptv abbo in de simple pvr te zetten ?
Op de pc knippen en plakken en voila, maar in je tv box met Android zetten....
kopiëren naar USB in een wordpad lukt nog wel, maar dan ?
 
Werkt versie 17.1 wel ok ?
Is er ook een slimme oplossing om eenvoudig je link van iptv abbo in de simple pvr te zetten ?
Op de pc knippen en plakken en voila, maar in je tv box met Android zetten....
kopiëren naar USB in een wordpad lukt nog wel, maar dan ?

17.1 is ook goed ja, weer een verbeterde versie op 17
Zet de link in een .txt bestand, zet het bestand op de android box en open het. Kopieer het en plak het in in de simple client configuratie.

In de volgende versie van mijn tool ga ik maken dat je vanaf de tool de simple client instellingen kan zetten :)
 
  • Like
Reacties: fransalmighty